lørdag 27. juli 2013

Lykkelig og fiskelykke ;)

Ahh.... så har eg landet i sofaen for kvelden! Ja eg sier det sånn, fordi når kvelden kommer er det ikkje mye som kan få meg opp av sofaen igjen ;) Hanne ligger og sover i sin søteste søvn, mettet på gode sommer minner i dag og håper eg. Det er hvertfall eg ;) Det har vert en flott familie dag!!

Etter alle hadde hvilt det de trengte på formiddag, ble det igjen en etterlengtet fisketur på Knudaheio. Det var overskyet i dag, og bitte litt vind. Men det gjor ingenting, akkurat passelig fiskevær ;)

På vei opp kjørte me forbi denne fantastiske perla, eg måtte jo bare få Yngve til å stoppe så eg fikk knipse litt ;)

Oppe på Knudaheio, litt grått i dag...

Den første timen gikk i fisking uten fisk. Fotografering. lek med sand (småstein). I går kjøpte me et lite sandkasse sett på leketøys butikken til 20 kr. Det er perfekt til å ta med på tur, tar liten plass i sekken, og Hanne syntes det var veldig kjekt med liten spade og spann ;) Så plukke me litt blomster. Ser på sauene som ble hentet fra beitet. Leting i gress etter krypdyr me kunne kikke på i forstørrelses boksen Hanne fikk på mc Donald tidligere i uka. 10 kr er kjekk pris når en har lyst på en liten ny leke ;) Det var veldig gøy og spennende !! ;)










Tida går, uten fisk. "Neia pappa fanga belopp belopp" Sier Hanne, Nei pappa klarte ikkje fange fisk så fort i dag ;) Men han gir jo ikkje opp!! Etter halvannen time, lander Hanne og eg i gresset, me tøyser og tuller, og Hanne får latterkrampe. Hanne ser en smule trøtt ut, og da blir ho ei tulle jente!!! ;) Så vil ho sitte på fanget, og me synger sanger, i gresset, mens me ser på pappa fisker. Me ror til fiskeskjær, og over sjø og land. Det blir fisk til far og mor, og søster og bror. Så synger me om frosken og stjernene, bæ bæ og lillekattepus. Hanne kan alle, hun bare hopper over en del ord ;)

Litt trøtt, og litt kald på ørene... så Hanne henter pappa sin fiskelue fra bilen ;)

Tull tøys og fanteri...
Og litt til....

Og enda litt til ;)

Latterkrampe i gresset det er sommer det! Og snuppa har vel aldri vert vakrere enn her med sand i hele fjeset ;)
 Mens me sitter der og tuller og koser oss, blir eg plutselig overveldet av en vanvittig lykke følelse. Den treffer meg midt i magen, og eg får tårer i øynene. Eg ser på Yngve som står og smiler og vinker til oss, mens han fisker, fem meter fra oss. Så ser eg ned på den herlige jenta på fanget mitt, som synger, tøyser og skratt ler. Og eg tenker, så fantastisk liv me har. Akkurat her og nå, er livet perfekt !! Og eg kan ikkje la være å tenke tilbake... Det var noen år, flere år, da eg ALDRI trodde at me ville komme hit me er i dag. Yngve og eg har hatt våre kamper å kjempe, både sammen og hver for oss. Og MANGE ganger, har eg følt at livet står i stampe, at livet aldri vil gå videre, utvikle seg, bli BRA. Men nå kjenner eg, i heile meg, kor feil eg tok de årene. For livet har virkelig forandret seg, gått videre og (På tross av hverdagens utfordringer) blitt BRA !! ;) Eg tror det er akkurat derfor eg nå ble truffet av den sterke lykke følelsen, fordi eg aldri hadde trodd me skulle komme hit me er i dag ! Og eg er så takknemlig!! 



Og så.... så får Yngve fisk ;) "Yess, pappa fanga to belopp belopp" roper Hanne frydefult i bilen på vei him. Ja jammen gjor han ! Tålmodige mannen ;) Det blei en vellykket fisketur, ja en veldig vellykket fisketur kjenner eg ;)





2 kommentarer:

  1. Ser ut som dere virkelig har kost dere :)
    Nydelige bilder du har tatt og fine Hanne med den fine luen ;)Har hun fått den av pappaen eller ;) ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, og ja me koste oss veldig ;) Det er egentlig pappaen sin fiskelue Hanne har på, men den fungerte godt på Hanne og, når det begynte å blåse litt i meste laget ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)