fredag 23. november 2012

I ingenmannsland... ;)

Ei slitsom veke har endelig tatt slutt! ;) Har vert i ingenmannsland, der en sår hals, tett nese, vondt hode og vond, ustabil kropp har vert gjeldende... Å være forkjølet/ha influensa er i seg selv ganske slitsomt, når det også påvirker kronisk sykdom , og en har ei lita jente som ikke skjønner at ho må sove heile natta så mamma kan bli fort bra igjen. Da blir det i meste laget! Det er Ingen god plass å være, men det hjelper med en god mann og ikke minst  gleden det er å tenke på at det GÅR OVER ;) Og at en da gleder seg enda mer over de gode dagene ;) Og nå er jeg på vei ut av ingenmannsland, ser lyset i tunellen kan en si!!

 Den verste av alle lidelser... (for mannfolk?;)

 Kroppen er sliten.
Du føler deg plutselig
 fryktelig liten.
Hodet fylles opp med bomull,
tankene går baklengs, 
og alt blir bare tull.

Noe er fryktelig galt
 Så setter det i gang...

Snørret og svetten renner.
Mens du fryser og
 hakker tenner.
Det gjør vondt å puste
og halsen brenner.
Feberen bare stiger og stiger,
der er ikke lenger tvil
om at kroppen din lider!

Du drar på apoteket
mens du ennå kan gå.
Paraceth og nesespray,
hostesaft og alt du kan få,
som kan gjøre lidelsen lettere,
og hindre at toppen blir tettere.
For blir toppen tettere nå, 
da må det bety slutten.
Da må neste steg,
bli rett på akutten!! ;)

Så går en uke
i verste fall litt mer,
 du begynner å skjønne, 
og til slutt du innser.
At dette likevel 
ikke er slutten,
du trengte sannsynligvis
 ikke dra på akutten.
Du føler deg bittelitte granne flau,
 men er likevel innerst inne 
glad du ikke er dau  ;)



Hehe.. fult så gale har det ikkje vert for meg denne gangen hvertfall ;) Jeg kan bare håpe på at dette var min del av sykdom for vinteren, da er jeg heldig ;) Men det er lov å håpe. Så får jeg tylle i meg tran og vitaminer for å gjøre mitt for at jeg skal holde meg. Så til alle der ute som ennå er der i ingenmannsland, eller kommer dit i løpet av vinteren;
 Riktig god bedring og husk det går over ;)

PS: Alle menn... det er ikke mer synd på dere enn oss damer ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)