torsdag 6. juni 2013

TUUUSEN TAKK FOR ALLE GRATULASJONER !! ;)

Så kom den dagen i året som er MIN hehe... Det er den dagen en gleder seg veldig til når en er liten, og ikkje fult så mye til når en blir eldre... eller det er vel ikkje så mye det at en ikkje gleder seg til selve dagen, men det er vel heller det at det er et vist tall som blir høyere den dagen... Tallet på hvor mange år en har hatt her på jord blir større, ergo blir tallet for år en har igjen mindre ;) Det kan være en smule stressende begge deler, men ennå er det først nevnte verst for min del hehe...

Det er jo gjerne slik at hver alders epoke har visse ting en vil gjøre. Eg har hvertfall hatt det litt sånn. Ungdomsårene er gjerne den store tida for å oppleve mest mulig, studere, skaffe venner for livet og ikkje minst forelskelse. Mellom 20 og 30 er tida for å fullføre utdannelse, reise og oppleve verden når en endelig har penger og mens en ennå ikke har noe som binder en for mye,  og starte en karriere. Kanskje er dette også tida for å stifte familie, men det er enda viktigere mellom 30 og 40 !! ;) Da skal en BLI VOKSEN, stifte familie, ha fantastisk kariere og suksess !!!! ;) (de andre aldersepokene har eg ikkje begynt å tenke på ennå.... :)

Eg husker når eg ble 29 (det hørtes ut som det var veldig lenge siden, men det er jo ikkje det ;) da var eg en smule stresset. For det var bare 1 år til den store 30 års dagen. Det er jo en viktig milepel, og det er gjerne en del ting en vil ha gjort/utrettet/oppnådd før den dagen.  Men eg var ikkje i nærheten av der eg hadde tenkt eg skulle være i livet. Ingen karriere eller utsikt til noen karriere, Hadde knapt reist utenfor Norge, hadde kjæreste men ikkje gift og ingen barn :( Og følte meg hvertfall ikkje mye VOKSEN !! Ergo livet var ikkje heilt der eg hadde sett for meg.

Men det er ting en ikkje kan styre heilt sjøl, og det gikk greit å bli 30 år likevel, sjøl om eg ikkje fikk gjort så mye det året heller ;) Men det var 2 ting som gjor det lettere å bli 30. Det faktum at eg hadde blitt mamma i løpet av det året var veldig vesentlig !! ;) Da var eg liksom igang med familietilværelsen, ergo 1 sted videre i livet følte eg. Den andre tingen var at eg begynte å forberede meg hehe... da eg var 29 tenkte eg heile året at eg egentlig var 30,... da var det jo ingen sak når 30 års dagen kom, eg hadde jo vert 30 år lenge allerede hehe... skrullete !? Åh ja, men det funka litt... Så eg har fortsatt sånn eg ;) Så i dag ble eg 32, som eg nå har vert i et år, så det er jo ingen stor sak hehehe.... ;) (litt verre at det bare er 8 år til eg er 40, men det tenker me ikkje på !!!!! ;)

Og det har vert en fin dag å bli 32 på ;) Det blir gjerne mindre spennende gaver når en blir eldre, men eg har nå fått bursdag penger fra sør og nord, gavekort, sjokolade, is og kake, og takker og bukker for altsammen !! ;) Har spist god pizza  med min lille familie, Yngve stod for colaen  som me egentlig har sluttet ( ehh...forrige helg...)  å ha i hus (for mye calorier!! ;), men som er et must til pizza ! ;) Så var Hanne og eg på butikken og svidde av 150 kroner i calorier... huff, jaja skal man ha kosekveld, så skal man ha kosekveld !! ;) Eg tenkte på det etterpå at eg heller skulle brukt de på å kjøpe en topp som eg kunne fått på meg ( har vist spist nok calorier i det siste!! ;), men men en må nyte livet litt. Det er og noe som kommer med alderen, ikkje evnen til å nyte livet altså (eller kanskje det og;) men det at caloriene ser ut til å like seg i kroppen bedre enn før. Før kunne eg ete nesten det eg ville, og la jo ikkje på meg. Nå er eg glad eg ikkje har vekt... eh... eller kanskje eg burde skaffe meg det ;) Men i den anledning må eg bare sei eg har verdens herligste mann !! Eg var på Fretex forrige veke, hovedsaklig for å finne noen sommer bukser til Hanne, men så såg eg noen fine topper eg kunne tenkt meg og. Str 42, det måtte jo passe... tenkte eg.. "VEL TENK OM IGJEN !!" sa speilet... På kvelden klagde eg min nød til Yngve, at nå måtte eg gjer noko, eg fikk ikkje på meg topper i str 42, det såg grusomt ut og hadde vert en forferdelig opplevelse !! ;) Så smiler Yngve til meg og sier: "vet du ka du gjer da?" Og eg tenkte at her kommer tips om trening og diverse, men så sier han så fint : " Da går du opp en størrelse ! ;)"  SÅ takk for den Yngve, det er vel den beste bursdags gaven en kan få !! ;)

Så, eg har ikkje fått utretta så all verden etter eg ble 30 heller, men eg har en fantastisk familie, en god mann, verdens herligste 2 åring, gamle gode venner, nye gode venner både fra Norge, Romania og Somalia. Eg har begynt å fotografere mer, skrive mer igjen,  begynt å blogge og blitt trener for barneidrett ;)  Det er jo ikkje all verden, men det er da noe, NOE som gjer at det ikkje er så galt å bli 32 ! Og ja dagen har vert topp, med fint vær og mange flotte mennesker rundt meg ! ;)

Ja uansett om eg ikkje har opplevd og oppnådd alt eg ville før eg ble 32, så må eg ha gjort noe riktig her i livet, som kjenner så mange gode herlige mennesker !! ;) Å ha bursdag på Facebook er jo bare herlig og overveldende, men eg er og veldig heldig som får mange meldinger på telefonen og! Alt varmer !! ;) Så hjertelig tusen tusen takk ! Dåke er GULL alle sammen ;)



2 kommentarer:

  1. Kjære deg, gratulerer med 32 år! Så fantastisk alder ;) (jeg er litt eldre enn deg...men ikke sååå mye ;)) Og så herlig at mange har husket på deg!
    Må bare fortelle at jeg leste kommentaren din i natt, på "gi ikke opp", og ble helt rørt. Sånne tilbakemeldinger går rett i hjertet - og jeg vil bare takke deg for den oppmuntringen du ga med ved å ta deg tid til å skrive til meg.
    Ønsker deg en nydelig helg. mange klemmer - og Guds velsignelse!

    SvarSlett
  2. Hei ;) Ja det er veldig kjekt å bli husket på dagen sin, men så blir det jo spesielt med Facebook, for der får en fort VELDIG mange gratulasjoner ;)
    Vel det du har skrevet på bloggen din gikk rett i hjertet mitt, så er glad for at eg kunne sende litt tilbake, og veldig glad hvis det kunne være oppmuntrende ;) Håper du har hatt en fin helg, og ønsker deg ei ny god uke med nye muligheter ;)
    Gode klemmer herfra....

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)