lørdag 19. april 2014

Etterlengtet påsketur !!

Vel... eg må bare inrømme at eg har vert bitte litt sjalu på en del facebook venner og familie, de siste dagene. Så mange koselige påsketur bilder som florerer på facebook og andre kanaler !! Båtturer, fjellturer, skiturer, skogsturer, grilling.... u name it ;) Folk er gode på å komme seg ut og kose seg altså !! ;) Joda me har kost oss me og, men har stort sett holdt oss inne denne uka. Regn, vind og kaldt. Og kropper som ikkje har vert heilt i slaget. I går kom jo sola, så eg fikk heilt tur abstinenser !! Men den iskalde vinden gjor at det bare ble en kjapp leketur utenfor døra. Vonde halser liker ikkje kald vind.... Heldigvis har me hatt gode naboer å leke med inne, så me har kost oss og sluppet gå heilt på veggene !! ;)

Men i dag... i dag skulle det være sol OG nesten ikkje vind. Så eg var veldig bestemt i går, på at i dag skulle me komme oss tidlig ut. Yngve skulle jobbe i dag, så da ble det Hanne og eg som la ut på tur. Vel... ikkje så lett å komme oss så veldig langt. Fjell og hav fikk vente til me har sjåfør ! Men en gåtur til Kleppeloen er fint det og.

Men først pakke sekken... Eg har blitt Buzzador... det vil si at eg kan melde meg på kampanjer der eg får prøve ut varer. Nå rett før påske fikk eg være med i en kampanje for Knorr sine tomat supper. Tomatsuppe med mozarella faktisk. Me har aldri hatt tomatsuppe med på tur før, men nå tenkte eg me kunne prøve. Den er kjempe kjapp å lage, røres bare ut i 5 dl vann, og kokes opp. Kjempe enkelt, kjapt og godt på tur, Så ja me pakka sekken. varm tomatsuppe med mozarella på termos, skiver med smør, litt vann, litt kjeks, litt frukt. Joda det blir kos av sånt ;) Og nedover i Kleppeloen bar det. Hanne først, og eg med sekken bak ;) Ho hadde det litt travelt med å komme seg ned, skulle bare ønske det alltid er like lett å få ho him igjen hehe... Eg var omvendt i dag, kameraet var jo med hehe... og i denne fantastiske verden me har rundt oss nå, er der jo nok å knipse. 
Ei som har det travelt...

Men mammaen har GOD TID når verden rundt ser slik ut ... ;)





 

En nydelig blå himmel, opplyst av den fantastiske sola vår, som nå begynner å varme så godt. 15 deilige varmegrader !! Men der var ikkje bare på himmelen der var sol i dag. Nei bakkene i Kleppeloen var dekket av tusenvis av små soler. Gult i gult av smørblomst, løvetann, påskeliljer og noen skjønne små eg ikkje vet navnet på. Det er jo himmelriket for en som elsker fotografering ;) 







 

Bare et lite minus.... Hanne begynner og å skjønne at det er mer kjekt med fotografering enn å leke i sand, grus og vann. Så ho maste fælt på å låne kameraet i dag !! Neste tur får me ta med et til ho og ;) For mammaen synes ikkje det er no gøy å måtte gi fra seg kameraet. Men selvfølgelig får ho låne litt. Ekte fotoglede må jo belønnes ;)


Ho er jo flink da... hehe bare litt vanskelig å fokusere ennå...
og at ikkje denne frøkna er fotogen, kan vel desverre ikkje skyldes på fotografen !! ;)

 

Men det ble en fin tur, skikkelig fin tur i 3 timer! 



Se eg fant en bitte bitte liten blomst !! ;)


Nydelig lunch !! Det slo an med god kremet tomatsuppe ;) En pose, som er 2 porsjoner, passet perfekt for Hanne og meg!

Hanne mente det var niktig med hansker når man drikker varm suppe... ;)

Hanne løper om kapp med skyggen sin ! Joda den gav energi den suppa ;)


De siste 45 minuttene brukte eg på å mase på ei som hadde sirup under beina på vei hjem... ;) 



Så me kom oss litt seint hjem kan du sei. Men men, det var ikkje så farlig. Lunsjen var spist, så det var bare å hoppe i seng, for en liten hvil. Etterpå ventet resten av dagen, med sankassetur med bestevennen, litt handling, litt middag, litt maling, tømme en full pc for bilder og filmer så der er plass til nye, litt redigering, litt blogging, og så var jammen dagen over!! ;)

I måro venter en ny dag !!

MED SOL 

 og pappaen har fri ;)  

Spennende ;)

 

Hvordan er dine planer for resten av påsken?

 Håper uansett du koser deg, 

om du er litt stuck inne, eller er ute i det fri !! 

 

 

#Buzzador #knorrsupperbuzz

4 kommentarer:

  1. Så fine bilder fra turen deres i dag. Hos meg har det blitt 4 timers jobbing i dag og. Skulle egentlig hatt fri, men noen hadde blitt syk på jobben og jeg tok på meg litt ekstra for å hjelpe til. Men i morgen har jeg ikke tenkt å gjøre annet enn å kose meg i solveggen, grille pølser og spise appelsiner. Kanskje gå en liten tur i skogen også da. Gleder meg til morgendagen.
    Ønsker deg fine påskedager.
    Påskehilsen fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det ;) Dumt å måtte jobbe i slikt vær, og du er god som tar på deg ekstra ! Men det er godt noen er villige til å jobbe, så verden går rundt på helligdagene også ;) Riktig gode påskedager i solveggen, eller på skogstur ! Høres herlig ut ;)
      Klem

      Slett
  2. Så koseleg!
    Vi har kosa oss i hagen med Vafler i ettermiddag :-)

    Påskeklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var veldig koselig ;)
      Hørtes skjønt ut med vafler i hagen også!
      Så heldige me er så kan kose oss!
      Fortsatt god påske ;)
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)