fredag 2. august 2013

Prøver å gjøre slanke nyttårsforsettet lettere... Tester Termoloss ;)

Menneskets biologi er snodige greier... det skjer noe spesielt med kroppen når du bikker 30 år, og om du i tillegg får barn, er det ingen vei tilbake !!
Eg er 177 høy og har alltid vert ganske slank. Eg kan vel ikkje skryte av at eg har vert spesielt godt trent, så magen har vel ikkje vert helt flat, men eg har klart å holde den inne, slik at den hvertfall har sett flat ut ;) Eg har kunnet ete alt eg ville, og har aldri talt kallorier, helt til NÅ. Eller det vil sei, eg burde nok ha begynt å telle kallorier når eg ble 30, og fikk barn, for da endret alt seg ! Til tross for at lille Hanne bare veide 1890 gram (født for tidlig), la eg på meg 20 kg !!! Nå skal det sies at det var enormt mye vann, så de 10 første kiloene bokstavlig talt rant av ;) Og da tenkte eg jo at dette skulle gå som en lek å få av resten og... Vel 2 og et halvt år etter har eg fått bevist det motsatte !! Det var aldeles ikkje lett å få av resten!!

Eg hadde et nyttårsforsett i år, om at eg skulle gå ned noen kilo. Eg liker aldeles ikkje at BMIen mener eg er overvektig !! Men eg kan ikkje sei det hjalp så veldig å sette det som et nyttårsforsett. Det har vert litt for mange unskyldninger (både gode og dårlige) Til å ikkje være så aktiv. Og enda flere unnskyldninger for å spise snop og drikke cola i tide og utide !! Eg vil påstå at en har en ekstra utfordring, når en har en kropp som tåler dårlig, mye aktivitet. Da er det ikkje bare å skru opp aktivitets nivået, og slanke seg på den måten. Nei da ligger det meste i kostholdet. Og det er heller ikkje så lett når ikkje livet går helt på skinner.. Mange unnskyldinger som sagt !! ;)



Men SÅ... Eg har ei venninne og som har snakket om å slanke seg, og ho bestilte noen piller, Termoloss fra Natura lab, på nett. Eg hadde bursdag da, så ho var så snill å gi meg et brett til bursdagen! Super bursdagsgave ! Av mange ulike grunner kom eg ikkje igang med å prøve de i juni, men for 2 uker siden følte eg det var tid for en forsiktig start. Du skal egentlig ta 2 piller til dagen, men eg begynte med en eg, tenkte sjekke hvordan eg reagerte på de.



De består av:
# Grønn te (skal gi økt forbrenning + frigjøre fett fra kroppens fettlager)
# Wakame (skal gi økt forbrenning)
# Chilipepper (skal stimulere forbrenning)
# Krom (Skal dempe søtsug)

Eg har ikkje merket noen bivirkniger. Så etter å ha tatt ei pille til dagen i 4 - 5 dager, økte eg til 2.

Du blir jo mye mer motivert til å spise sundt, når du vet du har noe som skal hjelpe deg på vei ;) Så om det bare er motivasjonen eller om det faktisk er en virkning av pillene, vet eg ikkje, men eg har hvertfall ikkje så stort søtsug lenger. Har nesten kuttet helt ut cola (som eg jo nærmest har vert avhengig av! ), og snop inntaket er minimert, og nesten forbeholdt helg ! Er ganske stolt av meg sjøl på akkurat det, men faktisk så frister det ikkje så mye lenger ;) Og det sier litt, for eg har prøvd iherdig å kutte sukker intaket mange ganger, uten å lykkes ! Nå sitter eg med ei skål med oppskåret gulrøtter, og knasker på kveldstid ;)

Så nå er eg veldig spent på ukene fremmover !! Og tenkte eg skulle ha litt oppdatering her på bloggen. Det er jo en haug med reklame på nettet på all verden slag piller, men en vet jo aldri om de som har skrevet positive kommentarer faktisk er ekte mennesker, eller bare reklame triks... Så her kommer EKTE reklame eller ikkje reklame, det vil jo vise seg ;)

MEN må tilføye, at nå kommer snart en stor utfordring. Me skal ha ferie (endelig;), og forhåpentligvis blir det en tur til Sverige.... Hvis eg kjenner oss riktig, blir det et par kilo snop med hjem igjen... Så det blir nok en ekstra utfordring ! Men nå er eg hvertfall igang. Eg føler meg motivert! Og når ei vennine av meg, i dag spurte om eg hadde gått ned i vekt. Da var eg jo i skyene !! ;)

Og faktisk, så har eg det...
I dag, etter 10 dager sjekka eg vekta. -2,5 kg ;) Det er jo ikkje allverdens, men hvis det fortsetter slik, blir det jo 7,5 kg på en måned, det er ikkje galt !!  Hvis det slår til, er eg jo halvveis til målet !!
Så nå er eg bare spent på fortsettelsen ! ;)

Noen andre som har prøvd Termoloss, eller andre slankemiddel, så vil eg gjerne høre om det!   Eventuelt... Har du noen gode slanketips, for en med en kropp som ikkje tåler så mye aktivitet ?? ;)

2 kommentarer:

  1. Gleder meg til å høre hvordan det går videre. Jeg har nå prøvd CLAgt og powerburn i kombinasjon i nesten to uker. Jeg har gått OPP 1,5kg :S
    sukk sukk...
    Håper dette er tingen så skal jeg prøve de jeg også :) !!!
    OG jo, 2,5 kg er ganske mye ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmm det var surt at du gikk opp, men hvordan går det nå? Har hørt du ofte går opp i starten av en "kur". Eg har desverre ikkje fått sjekket vekta nå, men er redd det ikkje har gått så veldig bra. Eg har ikkje tatt kuren hver dag, og har ikkje akkurat talt kallorier i ferien ;) Men en ting som er sikkert, er at søtsuget forsvinner når du bruker de, så det er hvertfall EN positiv ting med de ! ;) Men nå skal eg stramme inn !! Så får me se fremmover ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)