mandag 22. desember 2014

La julefreden senke seg :)

En gave der, og en der, en to tre... nei nå mangler det en. Hvor ble den av, i den posen eller den posen. Jo der var den vist, under haugen med klær som var klar til å puttes i koffert. En to tre fire, ja men... Åh nei me har glemt gave til ....., hmm hva skal vi finne på til han ?? Åh nei det var sant, me skulle jo gi den tingen ja. Jo da har me kontroll likevel, eller ? 
Og me som hadde så store planer om å kjøpe julegaver hele året, slik at me ikkje skulle ha dette styret til siste dag :) 

Vel, sånn blir det vist alltid uannsett. Og i tillegg så streiket printeren, slik at me måtte på biblioteket for å printe ut alle brev som skulle limes på julebildet. Så det ble jo ikkje ordnet ferdig før helgen slik som planlagt, men måtte vente til biblioteket åpnet i dag. ja her i huset blir julekort skrevet på maskin, for eg har ingen mulighet til å skrive 40 julekort. Hendene streiker etter maks 2 :) Så da tar eg heller pcen og printeren fatt. Selv om det selvfølgelig alltid er noe styr med den printeren, og i år ville den ikkje skrive ut MED farge, selv om den hadde helt nytt blekk...
Men nå er det altså gjort!! Julebrev printet ut, limt på bilde, og sent. Gaver handlet. Klær snart ferdig pakket hvertfall....:) Og i morgen setter me nesen mot Kristiansand.
Ja så sant me er friske... bank i bordet og kryss i taket ... ;)
Må vist inn med hostesaft til ei lita som hoster og hoster i senga...
Me er forkjøla alle sammen, men eg er lite klar til å feire jul her, 
så me vil veldig gjerne komme oss sørover.
Vel... det er vel som regel sånn og på denne tida av året... :)


Har DU kontroll på julefeiringen?? ;) 
Vel her skal eg ikkje stresse mer hvertfall. 
Nå kryper eg snart i seng, og skal sove godt til halv åtte i morgen. 
Og så, så er det snart julefeiring ! ;) 
Ja for jul blir det uansett :) 
Ønsker alle kjente og ukjente en kjempe fin julefeiring.
Og spesielt til dere som ofte stikker innom bloggen min,
eg rekker ikkje innom dere før jul, men tusen takk for at dere følger meg,
og en kjempe fin julefeiring til dere alle! 
Måtte den bli fylt av fred og glede !


2 kommentarer:

  1. Satt nettopp å skrev ei pakkliste til vi skal reise til Jæren.
    Reiser dit en tur i rom,jula. Ned 2.dag og hjem igjen 30.
    Håper på fintkjørevær.
    Har kontroll nå tror jeg. Kom i dag tidlig plutselig på ei
    regning jeg ikke hadde fått betalt og som jeg ikke ante hvor
    hadde blitt av i kaoset med julebrev, handlelapper og reklame.
    Heldigvis dukket den opp.
    Julegavene var feridge tidlig i desember. Jeg kjøper julegaver hele året.
    Elelr rettere sagt, jeg kjøper gaver hele året. Noen ganger blir det julegaver og
    andre ganger bursdagsgaver. Problemet når en driver slik er at det blir litt
    vel mye gaver noen gang. Glemmer at en alt har kjøpt gave til den og den. hehe
    Ønsker deg og dine ei velsignet god julehøytid og kos dere på sørlandet :)

    SvarSlett
  2. Ønsker deg en kjempegod jul. Koselig med gaver og de to små
    vil nok like det ekstra godt tenker jeg. Kos dere masse i Kristiansand.
    Jeg er i rute med jula, har akkurat satt inn ribba i ovnen nå, klokka 07.15
    lille julaften. Skal nemlig jobbe i kveld og i morgen på dagen så da må
    sånt gjøres litt tidlig. Gjør ikke noe for meg, for jeg steiker alltid ribba den 23.
    Som sagt før god jul og masse kos ønsker jeg deg og dine.
    Juleklem fra Marit

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)