søndag 28. desember 2014

Romjuls syssel.... :)

Så ble det hvit jul da, i store deler av landet hvertfall :) Det gir jo litt ekstra julestemning, når det blir hvitt og kaldt ute ! Kjekt å se på facebook og andre steder, alle som har kost seg ute i snø de siste dagene. Men er bittelitt missunnelig og :) Her har det blitt lite utetid desverre. Kraftig forkjøling, er ikkje så forenlig med minusgrader og lek i snøen. En liten halvtime ute, fikk me 2. juledag. Nok tid og akkurat nok snø til å lage 2 små snømenn :) 3 åringen her var storfornøyd ho. Ho husker nok ikkje at me har gjort det før, for i fjord var der jo knapt snø (hvis eg ikkje husker feil:) Men i går regnet de nesten bort, før restene av de ble til is.


Ellers har det vert innelek dagen lang, det kan være en utfordring med en frisk 3 åring full av energi, i en liten leilighet. Hvertfall når foreldrene ikkje er så fulle av energi sjøl... Me har stort sett vert sofasittere/liggere siden julaften, så da har Hanne også det, stort sett... Så hva finner en på da ? Joda tv er flittig i bruk, stort sett til tegnefilmer. Men en kan ikkje bare sitte å stirre på skjermen dagen lang!

Nei, så her har det vert hobbyverksted i flere dager :) Bordet, hmm ja det meste av stua egentlig, flyter over av papir, fargestifter, sakser, og lim. Rot, men koselig rot :) Bordet blir bare delvis ryddet hver gang me må ha litt mat, og plass til noen tallerkner. Ellers har det vert hobbyverksted fra morgen til kveld :) Og Hanne, ho synes det er heilt topp at mamma og pappa er med og tegner, klipper og limer. Ja pappaen er faktisk ivrigere enn mammaen. Eg sitter jo tross alt oftere med en liten knupp på fanget hehe...

Så her blir det bord pynt og ikkje minst pynt til mini juletreet vårt. Det halvmeter høye, søte juletreet vårt, som me ikkje hadde så mye pynt til... ja det er nå blitt ganske så fult etterhvert :)



LED lysene var julegave fra foreldrene mine,
Kjempe fine og geniale :)
 


Kreativ juletrepynt..
 


Ganske imponert av denne lille flette hjerte kurven...
Den er faktisk mindre en en fyrstikk eske.
Yepp det er selvfølgelig mannens verk :)


Me manglet stjerne i toppen av treet...
Når mannen hadde laget den lille alven (forann treet), fikk den sitte i toppen...
Men må si eg ble mer fornøyd med en stjerne :)


 Joda en kan ha mye morro, selv om en er "stuck" i sofaen ! :)


Og hmm... eg må bare spørre... er dette en normal stilling for tv titting?? :) 
Eller er det et symptom på litt for mye inne tid?? :)
3 åringen befinner seg hvertfall oftere og oftere i nettopp denne stillingen !


Fortsatt god romjulshelg om du er ute eller inne !

2 kommentarer:

  1. Den bittelille juletrekurven var imponerende. Jeg strever med å lage de i normal størrelse jeg.
    Når det gjelder TV tittestilling kan jeg si at det går helt fint å sitte sånn. Jeg gjorde også det samme da jeg var liten. Moren og faren min kalte meg bare Marit Opp Ned en periode. Jeg hadde beina opp og hodet ned når jeg var i sofaen støtt. He he. Så det var iallefall helt normalt for meg, selv om det kanskje ikke er så beroligende da... Men jeg sitter ordentelig i sofaen nå altså, så det går over.
    Romjulsklem fra Marit

    SvarSlett
  2. Mye flott papirpynt her. Og den juletrekurva var jo flott.
    Det er jammen ikke lett å flette ei så liten kurv,
    med så mange flettinger. Du er jammen flink.
    Ja det snødde en del mellom Kristiansand og Bue
    på veien nesover 2. juledag. Koselig med litt snø da.
    Var jo ikke mye igjen da vi reiste i dag.
    Oppned tv titting er ikke uvanlig for en 3 åring.
    Har hatt en her som hadde store problem med å sitte rolig
    i sofa/stol. Men det retter seg etter hvert.
    Håper formen er bra nå, Ønsker deg et velsignet godt nytt år :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)