lørdag 18. juli 2015

En mammas ønske...




Jeg puster deg inn.

Og duften fyller hjertet mitt.

Den egne duften av nytt menneske.

Jeg kjenner din lille kropp,

søker trygghet i armene mine.

De små, men sterke armene dine,

finner veien rundt halsen min.

Holder seg fast.

Hodet mot brystet mitt. 

Hører hjertet mitt,

pusten min.

Finner trygghet.

Gråten stillner, pusten blir rolig.

Du er der du skal være.

Du er i din verden,

og jeg er sammen med deg.

Vi to er verden.

Du og jeg.


Ennå.




Senere blir vi flere.

Senere blir du sterkere.

Senere blir du deg.

Senere starter ferden.

Men ennå.

Ennå får jeg være verden din.

En liten stund.

Du er trygg lille venn.


Ennå.


Vi er verden.




En del av meg ønsker dette for alltid

Å skåne deg fra smerte,

tap og nederlag.

Å bære deg i armene

livet ut.

Dine små armer rundt halsen min.

Den lille trette kroppen i armene mine.

Den lille nesen som søker inn i halsgropen min.


Du puster meg inn,

slik jeg puster deg inn.

Skulle være her for alltid.

Akkurat slik, er lykke.



Men selvfølgelig ønsker jeg deg mer !

Jeg ønsker deg livet.

Å oppleve.

Å prøve.

Å feile.

Å våge.

Å miste.

Å le.

Å gråte.

Å elske.



Aller mest å elske!

For det, 

det er livet




Men ja jeg vet,

Jeg rår ikke over livet ditt

For livet ditt

er ikke mitt å eie,

jeg bare låner deg,

en liten stund.

Jeg kan bare ønske. 

Ja jeg kan bare ønske...

At du lar meg leve, oppleve og elske

sammen med deg. 



Men ennå...


Ennå er du den lille kroppen,


som søker mammas bankende hjerte.


da blir du rolig og sovner igjen.


Og mine ønsker,


de henger igjen i luften,


som en stille sang til hjertet ditt.




1 kommentar:

  1. Så nydelig!

    Mine tre er store no..
    Og mamma hjerte bankar fortsatt for dei.
    Vil gjerne halde fast. .
    Men veit at dei må stå på eigne bein.
    Ta eigne val. .
    Og eg må våge sleppe. .

    Klem i natta :-)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)