mandag 28. september 2015

Livstegn fra en sliten, men lykkelig to barns mor :)

Ja for det er det jeg er. En sliten, men lykkelig to barns mor ! :)

Jeg forstår ikke hvordan "vanlige" mennesker klarer det livet de lever. Jobb, hus, trening, sosialt liv, barn.. opptil flere barn !! Men det bekrefter nok bare det at de har et annet energi nivå enn meg.  Livet er fint for tida, men der finnes ingen krefter til noe annet enn barn, mann og hjemmet. Sosialt liv begrenser seg til min skjønne søster som stikker innom, våre fantastiske gode naboer, som stadig er utenfor og leker, levering/henting i barnehage, og eventuelle bursdagsfeiringer som 4 åringen må følges i ;) Tid til å blogge må jeg jo bare se langt etter. På dagtid er det ikke mulig å få tid, og på kveldstid er jeg stort sett så sliten i både kropp og hode, at det å sette seg å skrive ikke er mulig. Det er hvertfall ikke mulig å få ferdig et blogginlegg. Jeg har et titalls inlegg som er påbegynt, men ikke fått ferdig, for når jeg endelig får meg en liten tur innom, er det med andre tanker i hode enn det som var påbegynt :) Pc tid begrenser seg nå stort sett til litt facebook før leggetid. Men i kveld var jammen facebook nede !! Så nå satser jeg på å få gitt et livstegn fra meg !! :)

Det er slitsomt å være tobarnsmor. Og slitsomt å være hjemme med en liten tass igjen. Jeg hadde det jo veldig rolig, med gode dager for meg selv, før denne tassen kom. Men nå har jeg jo vert hjemme med han i et år. Og større og større blir han, og mer og mer tid og krefter blir brukt på han. Jeg har jo prøvd å blogge litt, mens jeg samtidig halvveis leker med/ser etter barna. Men det ble altfor slitsomt i hodet. Og også urettferdig overfor barna. Det å bare være halv veis til stede, ble både slitsomt og frustrerende for både meg og barna. Så da var det bare å legge pc til side, og være fult ut til stede. 

Heldigvis holder kroppen seg noenlunde i sjakk ennå. Jeg ammer stadig flere ganger til dagen, og gjerne en gang på natta også, og tror det er med på å holde kroppen god. Jeg tenker nok at jeg burde gi meg med amming, men jeg gruer meg. For det første så er det jo koselig å beholde den kontakten med Kristian så lenge som mulig. Han blir den siste babyen jeg får ;) For det andre er det stor sannsynliget for at jeg blir dårligere når jeg slutter å amme, og det frister selvfølgelig ikke !! :) Men jeg prøver alt jeg kan å tenke positivt, og tenker at jeg skal holde meg så frisk jeg er nå !! Og hvor frisk er det ?

Jo jeg har stort sett energi nok til å lage en god dag fra 07.00. Da er det opp og gjøre 4 åringen klar til barnehage. Så er det meg og mini som styrer hjemme frem til i tre tida, da vi henter henne. Ennå får jeg meg en hvil midt på dagen. Fra en halv time til 2 timer, alt etter som ... Og det gjør at jeg holder meg gående til de små sover i 8 tida. Da synker jeg ned i sofaen og blir sittende max to timer, gjerne bare en hehe... Vi har vert ekstremt tidlige i seng i sommer og sensommer/høst. Noen kvelder har mannen og jeg sett på hverandre i 9 tida, og spurt... Ehhh... er det veldig galt å gå å legge seg nå ?? Men er en trøtt så er en trøtt !! :) 

Men det å passe på å få nok søvn, er nok også med på å holde kroppen rolig, så da er det jo viktig å gjøre som kroppen vil. I ny og ne kommer den jo likevel med litt spillopper (Spesielt når hormonene raser i kroppen!! :), men ennå er det stort sett bare etter leggetid.. Så det påvirker ikke de små. Så jeg krysser fingrene for at det skal fortsette å holde seg på avstand. Det jeg har merket mest er nok at epilepsien i hodet er på vei tilbake (Hvordan den viser seg, kan du lese om her). Så jeg driver å trapper opp medisinen, så jeg hvertfall skal unngå anfallene. Så får det bare være at hukommelsen svikter litt mer, og konsentrasjonen blir dårligere (pga epilepsien, ikke medisinene). Det er nå verst for de rundt meg, så pytt pytt :)


Så joda, jeg koser meg så godt jeg kan, med mine to skjønne små og pappaen. Om jeg ikke har noe personlig liv for tida, så prøver jeg å nyte det å ha to små. De vokser fort til, og jeg får nok tidsnok mer tid til egne interresser. Selvfølgelig kan det være litt frustrerende til tider, men jeg føler meg mest utrolig velsignet. Jeg har vert så heldig å få bli to barnsmor til tross for 2 kroniske sykdommer som påvirker livet mitt i så stor grad !! Det er noe å takke og bukke for !! :) 






Men jeg håper jo at jeg kan få ut et blogg innlegg i ny og ne! Bare fordi det er veldig gøy og givende!! Tusen takk til dere som stikker innom, selv når jeg ikke er aktiv. Det er så koselig å se !! :) Jeg går jo med konstant dårlig samvittighet, for det er så mange jeg har lyst å kikke innom  i bloggland. Men det blir ikke tid til det heller. Men det er hvertfall mange som er i tankene mine til stadigheter !! :)

Så intill neste gang... nyt høsten og livet så godt som mulig. 

Dagene kommer ikke tilbake, vi må ta de vi får, og gjøre de gode !! :)


Høstklemmer fra meg :)

1 kommentar:

  1. Amme kan du vel fortsette med ei god stund til.
    Jeg ammet eldste til han var over to år. Men bare på dag.
    Og hjelper det kroppen din kan du jo fortsette så lenge
    det føles naturlig for dere.
    Syns du er flink til å prioritere det som er viktig i livet ditt nå.
    Tror ikke jeg hadde orket å blogge så mye med små unger i huset.
    Ønsekr deg og dine mange velsigna gode høstdager :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)