lørdag 5. mars 2016

Lørdagstur i den herlige (bitte lille) skogen.


Nydelig dag i Verdalen !! ;) 

Har hatt noen dritt dager i det siste, både kropslig og værmessig.
En tur på sykehuset for å øke medisindosen fikset kroppen, 
og når "værgudene" snudde kom finværet også på plass !! 
Så i dag, skulle en fungerende kropp, og et herlig vær nytes. 
Far i huset jobbet helg, så da kommer vi oss ikke så langt avgårde. Men det er ikke alltid nødvendig. Man kan ha det riktig så fin i nærmiljøet, når en bare ser mulighetene ;)

Og vi fikk det da jammen fint, når vi fant en koselig (bitte)liten skog vi ikke hadde vert i før. Vi har ikke utforsket vårt nye nærområdet så mye ennå, så det var på tide å se seg litt om. 

Lekeplassene er fulle av barn, men idyllen i skogen fikk vi nyte aleine, rart spør du meg ! Men helt greit ;) Jeg har alltid likt å være ute i skogen. På vei bort til denne skogen som jeg hadde funnet på kartet, ble jeg spurt utallige ganger, hvorfor vi skulle dit. "Kan me ikkje gå på den lekeplassen, eller den, eller den?" Ja vi gikk gjennom byggefeltene i Verdalen, på veien bort.  Skogen ligger bare ti minutt fra oss, men der er nok av lekeplasser på veien. Men i dag hadde jeg lyst til å finne denne skogen, og se om det kunne være kjekt å leke der. Å leke i skogen er noe helt annet enn å leke på lekeplass. Det var veldig uforståellig for de små, hvorfor i all verden vi skulle gå og gå, når vi kunne leke omtrent rett utenfor døra ;) Så jeg måtte forklare, i lange baner :) 
Ikke bare er det herlig å komme ut i naturen, litt bort fra veier og bygninger og se naturen rundt seg. Det i seg selv gir meg en utrolig god ro i kropp og sjel. Det er som hele kroppen puster på en annen måte :) Det er også noe helt annet for kroppen å leke ute i naturen. Med mykt skogs underlag, ulendt terreng, trær å klatre i og balansere på. Det blir også en helt annen måte å leke på, man får bruke både kroppen og hode/fantasien på en helt annen måte. Dessuten er der mye å lære... vi hadde en hel naturfag time der ute i skogen :) 

Og etter 4 timer, ja faktisk 4 timer (!!) ute i den bitte lille skogen, så tror jeg de skjønte min entusiasme for skog :) Hvertfall var det ivrige spørsmål om vi kunne gå tilbake i morgen. Og minsten, han hvilte 2 og en halv time for sent, for det var umulig å få han opp i vogna !! Entusiasmen kan jo også ha litt med picnic, kakao, kjeks og skattejakt etter lørdagsgodter å gjøre ;) Men jeg tror det hadde mest å gjøre med klatring i trær, tikken mellom trestammene, lek under falne trerøtter og jakten på flest mulig kongler. 

PICNIC

SKATTEJAKTEN ETTER GODTEPOSENE ER OVER :) NOEN SOM NYYYTER PREMIEN !

INGEN SKOGSTUR UTEN KAKAO :)

MINSTEN STADIG UTE PÅ VANDRING

KLATREMUS 1 OG 2, ET TRE SOM HAR FALT I VINDEN, ER JO PERFEKT BALANSE- OG KLATRESTATIV :)

NÅR GODTEPOSENE ER TOMME FOR DIGG, KAN MAN SAMLE KONGLER OG BARK OPPI.
TUREN ER OVER, BESTEVENNER PÅ VEI HJEM!!


 EN HERLIG DAG I (den bitte lille) SKOGEN !!


Ser det skal være god vær fremmover, så håper på mange flere slike turer. 
Og har du valget, mellom lekeplass eller en skog,
anbefaler vi skog på det varmeste !! :)

Fortsatt god helg !!


1 kommentar:

  1. Herlig innlegg. Koselig å ta ungene med ut i naturen.
    Og skogen behøver ikke være så stor for å finne
    mye spennende der. Er jo ikke de store skogene på Jæren da.
    Blir så glad når jeg leser at du har hatt en god dag.
    Har gått glipp av ditt forrige innlegg.
    Nylig flyttet til Verdalen?
    Ønsker deg en velsignet god dag :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)