torsdag 27. desember 2012

So this is christmas ;)



Så har det jammen blitt 3. juledag, og me fortsetter å brenne 4 lys i adventstaken ;) Yngve og eg har diskutert om det fremdeles er jul eller ikkje... Eg mener ikkje at jula varer heilt til påske, men til nyttår må den hvertfall få vare, og det er vist greit ;)

Planen i år var å feire jul i Kristiansand, og me skulle reise lillejulaften. Kl 05, søndag morgen, begynte Hanne å grine i senga. Eg sprang inn for å trøste, men det var ikke nok, ho slo seg på magen og klagde seg, så ho måtte få litt melk. Eg angret litt på det 10 minutt etterpå, når Hanne hadde spydd ut heile senga!! Me fikk vasket og tørket, skiftet på både senga, Hanne og meg sjøl. Men det var ikkje mulig å roe Hanne, så me måtte bare benke oss i sofaen og sjå på tegnefilm. Noe som, under litt andre omstendigheter, hadde vert veldig koselig en tidlig lillejulaften morgen ;) Eg tok meg i å tenke at det var den julefeiringen... Eg såg litt svart på å gå på toget etter å ha sovet 3 og ei halv time (Yngve og eg hadde sittet oppe til 01.30 de to siste kveldene, for å få ferdig all juleposten ;) Når eg og hørte vinden som ulte utenfor vinduene, var det svært lite fristende å hoppe på toget kl 11. For ikkje å snakke om hvor slitsomt det ville bli for Hanne, om ho hadde spysyken og skulle reise på toget, når me i tillegg viste at sjansene for at det blei forsinkeleser på toget var svært stor!

Reisen blei utsatt et døgn, og det har me ikkje angret på et sekund ;) Det viste seg jo at alle toga lillejulaften ble svært forsinket, ikkje alle gikk i det heile, eller kom frem dit de skulle. Heldigvis viste ikkje Hanne mer tegn på sykdom, så når me bare hadde fått hvilt litt..., ble det ei fin lille julafte hima ;) Eg fikk til og med bakt litt julekaker, noe det ikkje har "blitt tid til" tidligere i advent. Svigermors beste ; Måkelort ble de utvalgte. Noe gikk galt, så de ble selvfølgelig ikkje helt som de skulle, men gode likevel ;)

Julaften kl. 13.30 kom me til Kristiansand, og ble hentet av svoger og svigerinne. Det ble en liten tur inn i den nye leiligheten til svigers, Der me fikk stelt og pyntet oss litt før me reiste til Yngves bestemor i Vennesla. Der hadde me en flott julefeiring sammen med Yngves foreldre, bror, svigerinne, onkel og bestemor. Det ble en kjempe kveld! Me inbilte oss at me skulle ha mindre med oss hjem enn me hadde ned, for me hadde fått gavene på forskudd. Men der tok me feil likevel. Der var jo et lite hav av gaver til Hanne. Me hadde vert litt fortvilet for me hadde glemt dokka som Hanne vil ha med seg i senga om natta. Men det problemet ble løst. For Hanne fikk både dukke, dukkevogn, stellebag, og en masse utstyr ;) Kan trygt sei ho var i skyene!



 Hanne er snill som en engel når bestemor ordner håret. Hadde det bare vert så enkelt når mammen skal gjer det ;) Jaja, ho blei hvertfall kjempe søt, så takk bestemor! ;)
Hannes onkel var fantastisk flink julenisse!




Når det er jul får man spise så masse snop en bare vil ;)
Hanne studerer juletreet med bestefar










 1.juledag ble Yngves og min dag. Den begynte med at besteforeldrene tok seg av Hanne på morgen, så me fikk sove til nærmere 11, heilt fantastisk. Seinere ble det date på Rio pizza i byen, nydelig spasertur i julebyen, før me gikk på KINO (!!! har vel ikkje skjedd på noen år!!!) Sjøl om me grunnet teknisk svikt ikkje fikk se Hobbiten i 3d, var den kjempe bra, og me gleder oss til oppfølgeren! ;) Tusen takk for en fantastisk date Yngve! (og takk til svigers som gav oss muligheten ;)


2. juledag ble hjemreisedagen. En nydelig dag! Måtte prøve å forevige den fantastiske utsikten fra leiligheten, men kameraet klarer dessverre ikkje heilt å gjengi kor nydelig det var når hus og trær steg opp fra tåkehavet. Men måtte jo prøve meg ;)


Så har det blitt kvardag, og jula er snart over. Men eg håper veldig på en Etne tur før den er heilt slutt!
Det er rart, eg føler meg alltid litt tom når juledagene er over. En har liksom jobbet mot dette i et par måner. Tenkt på julegaver, julevask, julepynt og julekort. Det meste har bygd opp mot at det er jul snart. Men plutselig er den over.. ( ja me har jo kommet frem til i dag, at den varer til mandag hehe, men likevel) Ka kommer nå? Ka skal me nå jobbe frem mot? se frem mot? Eg aner ikkje, derfor føles det litt tomt akkurat nå, som om en starter på 0 igjen... Mange blanke ark ligger forann oss, men eg gleder meg til et nytt år, med alt som måtte komme!! ;) Ei fortsatt fin romjulsfeiring til alle, og snart.... et godt nytt år!! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)