onsdag 2. januar 2013

Bitte litt jul i Etne og ;)

(Vinterbildene er kkje tatt i år, men der var snø i år og ;)

 Tunge i hodet og kroppen, og med masse host og hark, var me på nippen til å skrinlegge heile Etne turen i jula. Men for meg har det jo liksom ikkje vert heilt jul uten en tur him. Å snigle seg opp den 4 km lange, snødekte veien som skiller Stordalen fra hovedveien. Å komme opp på toppen; Sveiven, der dalen åpner seg igjen og gir deg en fantastisk utsikt over den fineste dalen som finnest, og når denne heilt spesielle dalen er kvit av snø, det er et fantastisk syn! Og det å komme inn døra hima, fra kulden ute og inn i varmen fra ovnen, til lukta av juletre og mat.  Og en ser juletreet, julekrybba på hylla, masse engler og anna julepynt. Og ikkje minst bli møtt av den fantastisk herlige gjengen som holder til der på garden; min kjære mamma og min kjære pappa, storesøster Tone, lillebror Kjetil, svigerinne Synnøve og de skjønne tante ungane Kristine og Miriam. Alt dette gir ein heilt spesiell følelse du ikkje får noen andre plasser i verden. Det er den gode følelsen av å komme HIM! ;) Og det blir ikkje ordentlig jul før eg har fått kjenne akkurat denne gode følelsen ! ;) Og så er det jo klart at det ikkje blir heilt jul uten småkakene, delfiakaka, peppermynte prelinene og daim iskaka til mamma ;)

Derfor satte me oss i bilen på fredag, trosset forkjølese, sterk vind og styrt regn, og kjørte him til Ekrheim, i Stordalen, i Etne. Det ble et overaskelses besøk, for de trodde jo me låg med forkjølelse ;) Tenkte det var like greit, så ikkje mamma skulle styre med vask, rydding og matlaging heile dagen, slik ho ofte gjer når ho venter besøk...

Det blei et kort (et døgn), men koselig besøk. Hanne fikk lekt med sine herlige søskenbarn, og sjøl om stemmen min nesten forsvann, fikk me prata ein god del med alle på gården. Bare synd me ikkje fikk besøkt våre flotte naboer der hima. Det står alltid på planen når me reiser him, bare synd ikkje helsa og tida strakk til denne gangen. Me håper me snart får oss ein tur him igjen ;) Eg klarte jo å glemme fotoapparatet når me reiste, så det blei ikkje mange bildene, bare noen få på telefonen av de skjønne søskenbarna ;)

 
 






For de som aldri har vert i Stordalen før, må eg ta med et glimt av koss det ser ut uten snø og, i diverse vær  ;) Eg har tatt utallige bilder her, og blir aldri lei av det!

Gården i all sin prakt ;)
Den fantastiske utsikten!!









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)