søndag 9. februar 2014

En rose til min verdens beste mamma ;)

Den siste uka har eg nok hatt mange dårlige, nei ELENDIGE mamma stunder !
 

Når ukens middager har bestått av pølser, tomatsuppe, pasta, ostebrødskiver....
 (trøster meg litt med at me fikk kjøttkake rester av naboene en dag, 
som ble middag for Hanne i 2 dager, litt sunnere! Tusen takk Hege !! ;) 

Eller som den ene dagen, når eg glemte å sjekke bleia til Hanne på 4 timer, 
og den ble så full at ei stakkar lita jente fikk våt bukse.

Når ikkje Hanne ble badet på 4 dager.

Når ei frisk jente med en del mer energi enn foreldrene, har blitt bedt om å løpe frem og tilbake fra soverom til kjøkken... ;) (for ut å bruke energi har ikkje vert noe alternativ)

Når Hanne har fått lov til å sitte i sofaen, med kosefille og tutt, og sett tegnefilmer i flere timer.

Når tålmodigheten har tatt slutt og et svar kom ut i litt krassere tonefall enn strengt tatt nødvendig.

Når hybelkaniene har danset polka, rundt beina til ei danseglad jente, midt på gulvet (og ikke bare i krokene slik de pleier).

Og sist, men ikke minst... det har ikke blitt noen flott bursdagsfest hjemme for 3 åringen vår :(


Joda MANGE dårlige mamma stunder kjenner eg. 
Men sånn kan det desverre bli når begge foreldre ligger som slakt, med feber, svimmelhet, oppkast, diare, pustebesvær og en hoste som gir støle magemuskler i mange dager. Heldigvis er me på bedringens vei begge to, og det ser ikkje ut som Hanne har tatt skade, verken fysisk eller psykisk !! ;)

Og heldigvis har me kost oss og.
Når kreftene ikkje har strekt til husarbeid,
har det blitt mange timer med lek, 
bygge duplo, male, tegne, leke med dukker og bamser.
Og selv om foreldrene kanskje ikkje har vert HELT til stede alltid, 
har me hvertfall vert der ;)


Det er MORSDAG i dag.
Eg kvalifiseres nok aldeles ikkje til noe UKENS MAMMA pris.
Ikkje månens eller årets beste heller
Det gjer derimot MIN kjære kjære mamma,
som eg vet har tenkt masse på oss denne veka  (og... ;)
 Mammaen min kunne vunnet mamma priser hver eneste dag ho !
Ho er verdens beste mamma, MIN VERDENS BESTE MAMMA! 
Der har nok vert uperfekte dager hima og,
dager med litt dårlig tid,
dager med hybelkaniner,
og dager med litt rot ;)
Men ho er likevel, og fremdeles MIN verdens beste mamma.
Og faktisk så tror eg ho er ei uvanlig god mamma.
Uten at eg har opplevd noen annen mamma.... ;)
Så vil eg si at en mer oppofrende mamma, tror eg du skal leite lenge etter.
Ho er og et fantastisk flott og varmt menneske,
som setter så mange forann seg sjøl !
Ho er ennå, og vil nok alltid være,
mitt aller største forbilde !

Men det aller viktigste...
Ho har gitt meg, 
og gir meg ennå
det eg synes er det viktigste foreldre kan gi

KJÆRLIGHET
TRYGGHET
og
GODE VERDIER

Det er det eg tror er de aller viktigste tingene for å ha et godt liv,
både som barn og voksen!

Og det er eg evig takknemlig for at mamma har gitt meg ;)

Eg har ikkje fått sendt noen kort, eller gave til mammaen min i dag,
men her kommer en nett rose....



 Kjempe gla i deg mamma !!
Og så hørte eg at mamma har ei anna datter som sørget for en ekte blomst ;)
Flott gjort gode søster Tone ;)


Og nå sitter eg med et lite håp...
et lite håp om at eg kanskje en dag kan være i nærheten av å være verdens beste mamma...
hvertfall for Hanne ;).
Men det er ikkje fordi eg er den PERFEKTE MOR!
Ikkje i nærheten !

"Du elske meg?" 
Sa Hanne med forventningsfull stemme en dag. 
Eg ble litt overasket ;)
Eg har ofte sagt eg er glad i Hanne, men aldri sagt ELSKER. 
Og eg vet ikkje om ho kan skjønne ka som ligger i det.
Men ho har nok hørt eg har sagt det til Yngve.
Og det var tydelig at ho skjønte at det var noko fint og spesielt.

Og selvfølgelig elsker eg Hanne, 
MYE meir enn eg trodde var mulig ! 
Og med DET, tror eg at eg er verdens beste mor for Hanne,
sjøl om eg kan være elendig mamma av og til !! ;)

Dagen har eg fått nyte stort sett i sofaen.
Her har eg fått sett på far og datter i latterkrampe på den andre sofaen.
 Eg har og fått spist kinamat
(hentet av pappaen. En middag delt på 3 holdt i massevis!
Har ikkje blitt spist mye her den siste uka ! ;),
og hvilt en masse.
Og ikkje minst fått verdens beste kos,
av verdens beste datter ;)

Gratulerer så masse med morsdagen MAMMA,
og til min kjempe goe svigermor May,
og alle andre fantastiske mødre der ute !! 
Husk at DU gjør verdens viktigste jobb hver dag !! ;)



Må og si tusen takk til min gode søster Ingunn,
som handlet for oss før helga.
Du er GULL ! ;)


Og så en stor beklagelse til alle bloggvenner der ute. 
Eg har vert elendig til å komme på besøk i det siste,
men eg skal nok komme sterkere tilbake nå når 
(forhåpentligvis) energien strømmer tilbake  !! ;)

 

(bilde er "stjålet" fra google)

6 kommentarer:

  1. Ja jeg håper virkelig for din del at du kjenner energien
    kommer strømmene til deg i dagene fremover.
    Ikke lett når begge foreldre en syke samtidig.
    Men du verden så godt det er at ungene klarer
    seg veldig godt likevel.
    syns du høres ut som en veldig god mamma.
    Tror nok din datter om noen år vil si det til deg,
    at du er verdens beste mamma.
    Ønsker deg riktig god bedring og
    ei velsignet god uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh tusen takk kjære deg ;)
      Ja eg må jo håpe at ho blir fornøyd med mammaen sin,
      en prøver jo så godt en kan hvertfall...
      men det er ikkje alltid en føler en strekker heilt til,
      hvertfall ikkje i slike tider.
      Heldigvis har me kommet oss,
      og energien er på vei tilbake ! Herlig ;)
      Ei riktig god uke til deg !
      Klem

      Slett
  2. Måtte energi kome til deg!!

    Men uansett Hanne har ei god mor, heilt sikkert!!!!

    klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen hjertelig takk for det ;)
      Kjekt du har fått intrykk av det hvertfall,
      så håpe eg at Hanne har ei god nok mor hvertfall ;)
      Og energien er på god vei !!
      Ha ei fin ny uke !
      Klem

      Slett
  3. Så sterkt innlegg♡♡ Du høres ut på meg som ei absolutt super mor ♡Du har fantastisk innsikt, det er en flott egenskap :-):-) Tror alle føler på utilstrekkelighet ofte.Barn klarer seg faktisk ganske bra "alene" innimellom uten å ha foreldre hengende over seg ;-)

    Takk for at du stakk innom meg ♡

    Så ønsker jeg deg god bedring ♡♡♡

    Klem Bente

    SvarSlett
  4. Hei kjære deg <3 Takk for ord du deler..noen ganger er man syk og da blir det som det blir, men at Hanna har ei god mor er ikke tvil en gang <3 God bedring til dere..klem fra Ann-Christin

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)