tirsdag 25. februar 2014

Vår i vinterferie ;)

jovist bles det !!
Stikker og strå, 
og så fillene fyker. 
Flagg og vimpler står i giv akt, 


og turene frem og  tilbake fra barnehagen blir gode treningsøkter. 

MEN
Nå er me hvertfall friske nok til å gå i barnehagen,
og ikkje blir me våte på veien !!
Ikkje frys me heller !! ;) 

NEI
 når gradestokken viser 9, 
ja 9 grader !!!
og sola står høyt på en (eh delvis) blå himmel. 
Ja da er det bare fryd og gammen ;) 
Vinterjakken ble i mestelaget, selv om vinden gjor at den måtte bli på.

Solstråler som varmer,
Snøklokker i skråningen,


Grønne knopper på trærne. 



Fuglene synger (sa Hanne på vei til barnehagen,
og nå ligger ho i senga og synger "lille måltrost" ;)
Ungdommer spiste is ute, uten yttertøy.

Kan ikkje hjelpe for å kjenne vårstemningen snike seg på da !!

Åh som eg har lengtet etter den følelsen !! ;)
Me har ikkje hatt vinter i år, men den sure hausten har vart i et halvt år nå føler eg. 
Og stikkordene for våre siste måneder er vind og sykdom (forkjølelse, influensa+++).
Derfor er det ekstra herlig når me endelig kan komme oss UT, 
i SOLA.
Kjenne energi i kroppen igjen ;)
Ja selv om vinden uler... den er hvertfall ikkje bit kald lenger !! ;)

Det er vinterferie her denne veka.
Ikkje at me merker stort til det...
Når en ikkje er lærer eller har barn på skole,
går nå livet sin vante gang,
selv om uka har et "ferie" navn ;)
Men "vinterferie" innbyr vel ikkje akkurat til vår tanker,
og eg er redd for at det er litt for tidlig for våren ennå.
MEN et lite glimt av den, 
gjør godt for kropp, sjel og sinn !! 
SÅ... det var et lite vårlig titt tei fra meg ;)
Så satser eg på det ikkje blir 2 veker til neste inlegg hehe...

Er det vinterferie eller vår hos deg ?? ;)
Ønsker deg uansett ei strålende fin veke !! ;)

4 kommentarer:

  1. Vinterferie utan vinter er over..
    No er det varmt om dagen og kaldt på natta.
    Men vårfølelsen er der :-)

    Ha fortsatt fin veke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ah... den herlige vårfølelsen ;)
      Måtte den vare heilt til sommer !
      Ei fin uke til deg og ;)
      Klem

      Slett
  2. Ja det er vinterferie her, ikke at vi har det.
    Har ingen på skolen eller jobb i skolen, så
    dagene går som normalt hos oss.
    Er noe snø uten enda. Men mandag var
    det faktisk 9 varmegrader i nærheten her.
    Ligger på plussida om dagene,
    så vidt minus tror jeg, på natta.
    Er veldig glad visst snøen blir borte og
    ikke kommer igjen denne vinteren. Men her kan
    det komme masse snø langt uti april, så
    ingenting er sikkert før vi er et stykke ute mai.
    Husker første året jeg bodde her.
    Hadde planlagt grilling for å feire bursdagen min,
    23 mai, (dagen før dagen) Men den natta kom det minst
    10 cm med snø der vi bodde da, litt høyere opp enn
    der vi bor nå. Men kommer jo ikke til å glemme det
    I tillegg kom den første snøen den høsten 8.sept.
    Så den sommeren/høsten var kort kan du si.
    Når en da ikke er noe glad i snø, så må en vel si
    jeg har bosatt meg på feil sted i landet. hehe.
    Utrolig hva den kjærligheten kan gjøre.
    Ha ei herlig uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff ja det var kort sommer!!
      Eg er nok og mye mer sommer menneske, enn vinter ;)
      Nei eg er heller ikkje så veldig glad i snø,
      men ei ukes tid med skikkelig vinter kunne eg veldig gjerne hatt ;)
      Så hadde me hvertfall kunnet renne på akebrett ;)
      Men men, me må jo bare ta det været me får.
      Og eg er og redd for at ikkje vårværet fortsetter heilt til sommeren.
      Eg har og opplevd det snøet på 17 mai hvertfall, så det kan bli vinter lenge ennå...
      Men eg nyter vårfølelsen i lange drag så lenge eg kan !
      Ei herlig veke til deg og ;)
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)