torsdag 3. april 2014

Energikikk !! ;)

Eg flyr. Beina blir båret av sol, frisk luft og noe... noe uforklarlig. 
 
Eg leverte Hanne i barnehagen i dag. Første gang denne uka. Ho har brennkoppene... så ho har fått være hjemme. Men i dag plastret me de siste, så kunne ho i barnehagen igjen. Heldigvis har ho vert helt i fin form ! ;) Og heldigvis har eg og det !! Kjempe form !! ;) så me har kost oss masse ei heil uke med SOL og herlig utevær. Eg har hatt lyst til å gå skikkelig tur, og en dag drog eg Hanne med rundt den lengste løypa i Kleppeloen. Ho gikk selv heile veien, ca 3,5 km. Syntes ho var flink da, men det tok jo tid også da ;) 2 timer... ja selvsagt med uendelig mange stopp... ;) Me måtet jo ha med niste og diverse til den turen! 
Og en kjempe fin tur ble det, omm en litt mye venting for mammaen hehe....



Men i dag, i dag var det min tur ;) Og kroppen var like klar som den har vert tidligere i uka. Så når eg hadde levert Hanne i barnehagen, tok eg fatt på den lengste løypa i Kleppeloen.
Det er en fantastisk følelse å kjenne at beina bærer deg fremmover. Å føle seg så lett, så fri, så sterk, er en fantastisk følelse som eg griper om med hele kroppen. Det må bare nytes i fulle drag.
Og blir jo ikkje akkurat verre av at det er en så fantastisk fin dag i dag (også;). Sola skinner fra skyfri himmel, det er nesten vindstille, og gradestokken viste 14 grader. HERLIG! Men joda, kaldt i skyggen. Der låg ennå frost på bakken i skyggen, så der har nok vert ei kald natt ! Men på turen min, var det ikkje kaldt. Til og med helt på toppen, på utkikksplassen, var det så og si vindstille !! så solen, den friske luften og ja dette uforklarlige i kroppen bærer meg fremover. Løfter føttene, så eg omtrent flyr. Så turen går alt for fort over . Der er 10000 steder langs veien eg har lyst til å stanse, å bare nyte sola, de grønne blad knoppene, blomstene, fuglene som synger., se etter ekorn i skogen (det såg me sist tur). Men de sterke bena bærer meg raskt videre. Det andre kan nytes en annen dag. En dag bena ikkje er så sterke. I dag skal styrken nytes og utnyttes. I dag kan eg trene !!! ;)

Etter 50 minutt og, nesten 5 km kommer eg hjem. Andpusten, sliten, sprut rød i ansiktet, trøtt, men fylt av en sånn utrolig energi og glede, at eg lurer på om eg skal ta en runde til ;) eg gjer ikkje det, men tøyer ut og går rett i dusjen i stedet. Det er lurt å ikkje fly altfor høyt ;) 
Men eg er kjempe godt fornøyd !

Nå sitter eg i sofaen... helt rolig, helt avskappet, ingen smerte noen sted, bare en utrolig god tretthet i kroppen. Eg må bare inrømme at tårene renner, fordi det er så uendelig deilig !! 
Eg må bare takke for dager som denne, og satser på mange flere slike;)
Dager som bare må nytes i fulle drag ;)

Nå venter resten av dagen... ;)
Eg skal ta meg en velfortjent hvil, før eg rydder leiligheten. 
Den har blitt bitte litt forsømt denne uka, 
me har jo måttet nyte været !! ;)
Så venter henting i barnehagen,
hjem og lage middag,
før me nok igjen må ut å leke litt før sengetid!
Ser frem til nok en HERLIG dag ;) 

Det var bare telefonen som var med på tur i dag, men der var MYE nydelig ute nå. Så eg må nok snart ta en lengre rusletur med kameraet også ;)


Håper du har fått nyte været og kjenne energi i kroppen.
Det er en fantastisk følelse som må nytes i fulle drag ! ;)
God tur ut i verden !!
Og ha en strålende fin dag ;)

6 kommentarer:

  1. Så godt å høre, Når en har opplevd mye smerte så er det
    kjempegodt med dager der en bare kjenner energien og kan
    gjøre noe fysisk å kjenne enda mer energi komme. Herlig.
    Er så glad på dine vegne.
    Håper du får mange slike gode dager fremover våren.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det ;)
      Ja det er en fantastisk følelse når en bare får mer energi
      av å være aktiv, istedet for helt tappet !! ;)
      Har hatt en kjempe god periode nå, håper det fortsetter lenge ja ;)
      Ei velsignet god helg til deg også !
      Klem

      Slett
  2. Det er godt når kroppen er på lag. Håper du får mange sånne dager
    framover. Sol og finvær er sjelebot og man får suge det til seg som
    best man kan, og huske på disse dagene når det kommer de som er
    litt tyngre. Ønsker deg en strålende dag videre.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;) Ja det er flotte dager, når kroppen spiller på lag ;)
      Uansett vær egentlig, men sol og finvær hjelper jo også på !!
      Ha ei riktig god helg !
      Klem

      Slett
  3. Å, så flott at formen er bra, og at du kommer deg ut. Er det ikke en befrielse med vår og varme fra solen? Skjønne bilder du har på bloggen i dag. Og for noen deilige beskrivelser av turen din. Kos deg videre. Måtte den gode formen være hos deg leeeenge.... Klem fra mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for fine og gode ord ;)
      Nyter kvar dag for tida, bare herlig !!
      Ha ei riktig fin helg !
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)