mandag 28. juli 2014

Sommerens eventyrland...

2 tindrende øyne som stråler av lykke
berører sjelen min.
Og den trillende latteren, som himmelsk sang,
drar meg inn i verden din.

Du er en prinsesse og jeg en dronning
i eventyrland.
Vi danser om kapp med solstrålene,
på vår vakre strand.

Ved vår side danser fugler og sommerfugler,
vakre og ville.
Vi hører fuglesang og bølgeskvulp,
ellers er verden stille.

Vi kjenner lukten av sol, gress, blomster,
bringebær og gode frukter.
Ja det er akkurat slik jeg ville trodd
at et bekymringsløst liv lukter.

Du viser meg å bare LEVE livet,
akkurat her og nå.
Drar meg inn i din lille gode verden,
med dine varme hender små.

For du kjenner ennå ikke redselen,
for en verden kald og vill.
For ditt hjerte er ennå uskyldig,
og din tanke varm og mild.

Du hjalp meg å stanse livet,
og for en liten stund har tiden stått stille.
Hvorfor eller hvordan det viste jeg ikke,
likevel ble alt akkurat slik jeg ville.

For en liten stund har jeg glemt alt,
som liksom er vanskelig og viktig.
Og vi har bare LEVD,
SAMMEN,
og det føles absolut helt riktig !!

Gjennom uskyld, kjærlighet og ekte glede,
har du gitt meg nye krefter.
Til å møte et liv, en hverdag og verden,
som lett kan gi nye smerter.

Men vår sommers eventyrland bærer jeg med meg
gjemt innerst i hjertet.
Og den vil hjelpe meg å møte verden med smil og glede,
selv gjennom ny smerte !

Og du min lille venn må love meg,
aldri å glemme.
Når du en gang får se verden som den er,
og at mennesker kan være slemme.
Husk da å se tilbake og igjen lytte til
barndommens sommer stemme !





Dette er følelsen eg sitter igjen med denne sommeren. Det har vert og er en fantastisk fin sommer. Og da mener eg ikkje bare været. Nei me har ikkje vert i eksotiske land, eller på høye fjell, eller store hav, eller syden.... Me har vert mye hjemme, men for en sommer me har likevel. 
Det har ikkje blitt blogging, generelt lite data tid. 
Men MASSE familietid ;)
Eg har viet hele tiden min til mann og barn , og me har bare fått nyte sommeren sammen. Latt kver dag flyte, og seilt med på det som skjer. Lite planer, men aldri kjedelig ! ;) "ka skal me gjør i dag" er som regel det første Hanne spør om når ho våkner. Og våkner gjør ho gjerne ikkje før klokka ni... Ja sånn er det med sommer, varme lyse kvelder, og lek ute i gata, med bestevennen til klokka 8, og gjerne enda lenger... 



Og ja ka har me gjort på ? Jo alt og ingenting... 
Lek i tunet:
Sykling,
fotball,
Turer i lekeparker,
Mate ender,
Besøkt grandtante sin kolonihage (full av bær)
Lek i strandkanten,
Bading,
Plukke bringebær og rips i skråningen rett over veien. 
Spist is, opptil flere ganger til dagen,
Shopping, blant annet ny stor seng til Hanne. 
Og me har danset !!
Både hjemme og på diverse kjøpesenter/butikker. Me har ei danse(og synge)gal jente. Og på mange butikker har de musikk.... 2 små flaue foreldre klarer jo ikkje å la være å svinge med når en begeistret 3 åring tar av.



"Åh, musikk !! Mamma og pappa, kom og dans med meg ! "
Sier (roper) 3 åringen, med sin mest begeistrede stemme og strekker armene mot oss....
Man kan jo ikkje anna enn å ta en svingom ;)









Eg har en skikkelig "time out" for tida, både fra blogg, hverdagen, sykdom 
og må, burde og skulle gjort....
Fordi me har mulighet til å ta livet som det kommer. 
Fordi gull jenta vår fortjener en sommer med stor S, med en aktiv mamma ! 
Og fordi lille gullet i magen, gjer meg heilt frisk (symtomfri;), så eg har energi til alt eg vil !! 
Det må nytes som best me kan !



Fortsatt god sommer til alle sammen !

Håper alle får nyte den slik som oss !! ;)


 

4 kommentarer:

  1. Den beste ferien er som du sier, ikke å farte og fare rundt.
    Men det å ha tid til akkurat det en har lyst til der og da.
    Så herlig at en kan føle det sånn, og så herlig at du er så
    frisk og i form, En sommer å ta vare på i minnet dette.
    Ønsker dere fortsatt en flott sommer.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Så nydelig dikt !! Du har et virkelig talent for diktskriving så det må du gjøre mer av :) Du beskriver den perfekte sommer for et barn, ingen dyre utenlandsturer kan erstatte det å få ubegrenset tid med mamma og pappa, barn trenger ikke flere ting , gode sommerminner koster ikke penger ! Jeg hadde slike somre som du beskriver når jeg var barn, vi hadde en enkel hytte uten strøm og vann, hvor vi fisket , badet, plukket bær og hoppet i høyet. Ingen luksus, men jeg har mine beste sommerminner gjemt i hjerte fra disse somrene. Er så glad på dine vegne at du har hatt en fin sommer hvor du har hatt det så godt :) Klem fra "Jerking" Irene ( Leser at du skal treffe Brit Hilde, kos dere masse , så kjekt :) :) )

    SvarSlett
  3. Herlig. Er så flott å lese at du er i så god form.
    Et nydelig dikt. Du er flink. Dette er noe du virkelig
    Kan gjøre mer av. Kanskje du en dag kan gi ut bok
    Ønsker deg fortsatt velsignet god sommer :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)