fredag 23. januar 2015

Å tolke baby signaler... Ikkje alltid like lett... :)

Åh nei, tenkte eg. Eg glemte å banke i bordet, og sette kryss i taket... Nå har eg gjort det store! Må jo aldri skryte slik, det er jo dømt til å gå galt!

For i det innlegget om kor snill og grei lillegutt på 4 måneder er, var ute på verdensweben...., så ble lillegutt et "skrikende uhyre" (bare bittelitt overdrevet...), som vred seg som en mark. Ikkje skulle han drikke ferdig kveldsmaten sin, ikkje ville han ha tutten. Ikkje gikk det å bysse han, eller masere mage, eller leke med han. Kun stønning, grining og vrei seg som en mark. Slengte hodet bakover og var stiv som en pinne i kroppen. Og eg prøvde det meste. Massere, bysse, vandret rundt på gulvet... noe eg knapt har gjort med han, det trengs jo aldri!! Men ingenting hjalp. Det gikk en halv time!! Eg ble svett, og lillegutt ble svett. Og eg tenkte... du må jo ha det forferdelig vondt stakkar liten !! Pleier jo aldri styre sånn !!

Til slutt satte eg meg ned med han på fanget, vendt mot tv, mens eg bevegde beina hans opp mot magen, tenkte han må jo ha vondt i magen. Og han pleie like se tv, så kanskje det kunne roe han. 5 minutt gikk det, så ble han plutselig helt stille. Eg snudde han, og såg han hadde sovnet som en stein. Og ut av ene neseboret hans hang en DIGER BUSE ! I "kampens hete" hadde den løsnet og blitt blåst ut. Og når eg såg ordentlig etter, så var der en langt inne i det andre neseboret også. Ikkje rart han hadde vert urolig og ikkje ville ta hverken pupp eller tutt, han fikk jo nesten ikkje PUSTE stakkaren !! :(

Eg blei selvfølgelig veldig glad for at han ikkje hadde fryktelig mageknip, samtidig som eg satt igjen med verdens dårligste mor følelse !! At eg kunne overse det ! (Til mitt "forsvar", må eg legge til at en del av fokuset mitt også var på den snart 4 år gamle jenta i senga, som ikkje ville slutte å mase. Fordi ho IKKJE var trett ! Men likevel utilgivelig ! ) Han får ganske ofte buser, og eg må ofte (nesten hver dag) bruke otribaby neserenser, for å suge de ut. Et veldig effektivt verktøy ! :) Men i dag hadde eg altså ikkje gjort det, og ikkje sjekket godt nok :( Stakkar liten ! Det skal ikkje gjenta seg... håpe eg...!!!

 Har du misstolket signaler noen gang?? 
Det er jammen ikkje alltid like lett å vite hva som er galt.... ;)
Men eg pleier forstå ganske godt altså !! :)

Vel lillegutt sovnet, og sov som en stein en halvtime.
Så meldte tydeligvis sulten seg, for stakkaren hadde jo avbrutt kveldsmaten sin.
Han våknet, drakk som en gal, og sovnet igjen.
Klokka er 22, og han er lagt i vogga si. 
Det er nå han pleier å sovne for natta.
Så da håper eg det er natt, og han sover til i morgen....
Slik han pleier...
bank i bordet og kryss i taket !! :)

1 kommentar:

  1. Ikke alltid lett å forstå hva som er galt nei.
    Godt det "bare" bare tett nese.
    Håper dagen i dag blir bra for dere alle :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)