torsdag 29. januar 2015

Stille ETTER stormen :)

Klokka er 8.00, og jeg har akkurat sendt lille jenta og pappen ut i verden. Lillegutt sovner i vogga si igjen nå. Har fått litt mat, så satser jeg på han sover godt et par timer til. Han har liksom fått den vanen. OG det passer meg fin fint, da får jeg også noen timer til, før dagen starter skikkelig. Jeg kikker ut vinduet, på verden utenfor. Regnet som drypper, og noen kraftige hagle byger av og til.... og jeg kjenner meg takknemlig. Takknemlig for at jeg slipper ut i regn og hagl. Takknemlig for at jeg kan gå og legge meg igjen. Takknemlig for jeg ser det skal bli bedre vær senere i dag, når jeg skal ut og hente Hanne ! :)

Jeg liker ikke å sutre, syte og klage. Og det er ikke så ofte jeg gjør det heller. (tror jeg hvertfall ;) Man må jo prøve å se positivt på livet, være takknemlig og nyte det så godt en kan. Livet er jo bedre da !! Men det hender jo da, som jeg vil tro det gjør med de aller fleste, at det kommer møkka dager innimellom. Slik som forrige innlegg var et resultat av. Men jeg reiser meg fort igjen. Må bare få det ut. Og det kan anbefales altså. Ras det ut, så blir det så mye bedre etterpå. Og når en har noen slike dritt dager, stormfulle dager, så setter en så pris på de gode dagene :)

Det har vert stormfult ute også i det siste. Den ene stormen har avløst den andre... Og da er det jammen ikke mye å være ute i ! Det har vert mørkt og tungt vær. Det har det vert de siste dagene også. Det har regnet stort sett hele dagen, og når jeg har hentet Hanne i barnehagen, har det vert tidvis slagvann. Men men, friskt ... hehe :) Jeg lengter etter vår og sommer kjenner jeg. Det har vert mye surt vær hele vinteren her. Eller vinter er feil å si føler jeg, det har vel heller bare vert høst. Men forrige uke, da slo det jammen om, og gav oss noen fantastiske dager. Den første dagen med sol og VINDSTILLE var på søndagen. Da lengtet kroppen min så etter sol, at jeg drog Hanne og Kristian og kameraet med meg på den lengste rundturen i Kleppeloen. Det er ikke så veldig langt, ca 3 kilometer . Og i strålende sol, var det fantastisk herlig !! Ganske kaldt, men når en var i bevegelse var det helt greit. Hanne gikk hele veien selv, og mye av turen gikk hun og trallet "Heisann og hoppsann og fallerallera, om julekvelden da skal alle sammen være glad!" Jo jeg tror solen gjorde godt på henne også :) Litt over 2 timer var me ute. Og det var vist lenge nok for minsten. 100 meter fra hjem døra var tolmodigheten slutt, da var det tid for mat. Kan ikke amme i slike ute temperaturer !! Så det var godt timet :) Turen tar ikke så lang tid altså, det var tid til særdeles mye lek på veien ;)


På toppen...




Kleppelunden, eller Loen som vi sier her... er ikke så stort. Men vi fant noe nytt denne gangen. Vi gikk bort en liten (10 meter fra grusveien) sti vi ikke hadde gått før, og fant denne  gapahuken som speideren har satt opp. Tror den er ganske ny... Kjempe fin plass rett over den nederste delen av Kleppelunden. Her syntes Hanne det var kjempe kjekt å leke. Og tror vi skal ta med litt ved og pølser en dag, og spidde pølser i gruven. Der var hengt opp skilt, om at alle er velkommen til å bruke stedet, hvis ikke speideren er der.







Klokka har blitt 13.00.. Og joda jeg fikk sove 2 timer til i dag morges :) Nå sover minsten igjen, så jeg får gjort litt :) Nå ser jeg faktisk sol stråler ute, så det blir nok ikke så galt å kle seg og gå en tur om en times tid !! Det blir bare en liten tur bort i barnehagen i dag. Men hvis værvarselet slår til for de neste dagene, blir det nok ikke lenge til vi tar en slik tur som dette igjen heller!!

Ha en strålende fin dag, i sol, regn, hagl eller snø :)


2 kommentarer:

  1. Ja det hjelper å få blåst ut litt noen ganger.
    Har hatt deg med i tanker og bønn en del i det siste.
    Håper ting skal snu og bli enda bedre.
    Ikke mye som er flottere enn å gå tur på Jæren i flott vær.
    En liten tur til en gapahuk med pølsegrilling er helt topp når en har
    små unger. Håper det blir mulighet for det for dere i løpet av helga.
    Her blir det kurs i helga, gleder meg til det.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. Innom med god helg klem!
    Reiser på kurs i morgon og skal vere nesten heile laurdagen på kurs også.
    Ikkje akkurat det ein har mest lyst til når ein heller kan tenke seg ei roleg familie helg :-)

    Flotte kvardags glimt!

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)