tirsdag 3. juni 2014

Elsker denne kroppen !! ( for tida ;)

Klokka er 06.30, eg våkner av mumling i babycallen. Mumling, ingen rop på mamma eller pappa. Så blir det stille litt igjen, før ny mumling. Hanne snakker med dukkene og bamsene i senga. Vel eg står ikkje opp før ho roper. Klokka blir 07.00, før Hanne endelig roper på mamma. Koselig å våkne til prat mellom 3 åringen og bamsene ;) 
Da er det opp og hopp ;) 
Strålende sol og varme, gjør det lett ! Solstråla i den lille senga, gjør det også lett. 

En time seinere har me kledd oss, sendt pappaen på jobb, og valgt to bamser som skal få æren av å bli med i barnehagen i dag. Så er me klare for den drøye km til barnehagen. "Trenger me bogno i dag?" Spør Hanne. "Nei trenger me vogna?" spør eg. "Eh... ja, bamsene kan sitte der" svarer Hanne. Ok da får bamsene sitte i vogna. Noen dager vil Hanne sitte i vogna og, men i dag har vist ho og energi så det holder. For Hanne skal trille vogna og LØPE! Så eg må bare fint løpe eg og. 

Det går fort å komme seg i barnehagen i dag. Det går og fort å si ha det, for Hanne er klar for frukost i barnehagen sammen med de andre barna. 

Så er dagen min... ;) 


Eg går him, så fort eg klarer. Blir andpusten og svett i sol steiken. Men det går så lett, bakkene virker så små i dag. Det er rart hvordan energi nivået påvirker synet !! ;) Vel hjemme igjen, ser eg hva som blir min oppgave for dagen. Nei ingenting i veien med synet i dag ;) Rydd og vask etter helga. I helgene er det ingen som rydder hos oss.... ingen som støvsuger... Me koser oss ;) Det skulle egentlig vert gjort i går, men da var eg litt opptatt, så fikk ikkje gjort så mye i hjemmet. 

Eg ser kattene har lekt et eller annet sted i natt, for der ligger en diger støv klatt midt på gulvet. Den pleier holde seg i krokene eller under sofaen eller skap, hvis ikkje kattene leker den frem. Så her må eg frem med støvsugeren. Det er nå fantastisk å se støv og dritt forsvinne inn i støvsugeren, og etterlager et eh.... rent gulv ? Det var det vist ikkje!! Hanne har sølt saft på gulvet tror eg, rett under bord kanten. Kliss !! 
Tenkte eg skulle fortelle om alt eg rakk å gjøre før halv ni, men her må vist vaskes gulv og. Så eg støvsuger, vasker gulv. Og så var der en del leker i sofaen, eh og i resten av stua. Får rydde det og da. Så datt det noen smuler fra sofaen, må vist riste teppene i sofaen og. Oisann der var vist ikkje bare oppå teppet i sofaen det var smuler. Jammen var der noen under teppet også. Må vist støvsuge hele sofaen her. Det var ikkje så dumt, der låg jammen en bit av osteskiva Hanne hadde i går (Håper det var fra den i går hvertfall !! ;) Og eh... oi så støvete det har blitt på hylla over helga. Får vel tørke støv og da, mens eg er i farten liksom ;) 

Joda effektiv morgenstund ! 
Halv ti lande eg endelig i sofaen. Ikkje at leiligheten er strøken, men hvertfall uendelig mye bedre, og eg trenger litt frukost hvertfall !  ....før eg muligens fortsetter ;) Det er så rart, tenker eg. Hvor vanskelig det pleier å være å støvsuge. Nå for tida støvsuger eg nesten hver dag (i ukedagene). Eg kan godt forstå om ikkje andre skjønner hvordan eg har det når eg har lite energi. For slik eg har det nå, så kan eg ikkje forstå det sjøl, hvor vanskelig det kan være noen ganger, å dra den støvsugeren over gulvet. Eller å i det hele tatt reise seg fra sofaen. Kjære vene, det er jo bare å GJØRE det. JA NÅ er det bare å gjøre det !! ;) Lett som ingenting !! 
Åhhhh som eg ELSKER denne kroppen for tida !! ;)

Nå venter resten av dagen min ;)
Eg kjenner et spark i magen, og takker!
takker for livet
mitt liv, og det lille livet i magen.
Nå skal me NYTE dagen ;)


Ønsker alle en velsignet god dag,

Fylt med ENERGI og GLEDE !! ;)

8 kommentarer:

  1. Godt å kjenne at kroppen virker. Og for ett flott dikt du har til slutt i innlegget ditt.
    Dette er noe vi bør tenke litt oftere!
    Ønsker deg nok en super dag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja kjempe deilig å kjenne at kroppen virker !!
      Klem

      Slett
  2. Koselig :-)) Nyt sommeren!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant ? ;)
      Og en kjempe fin sommer til deg!
      Klem

      Slett
  3. Blir så glad på dine vegne når jeg leser det du skriver.
    Herlig. Herlig å kjenne kroppen fungere. ¨
    Vet litt hvordan det er selv om jeg ikke sliter med
    det samme som deg. Men enkelte ganger er kroppen
    bare helt tom for energi.
    Her prøver jeg å pakke litt siden det blir en kort Jærtur
    til helga. Er jo en ekstra fridag så da kan vi reise fredag
    utpå dagen og får to dager der før vi må reise tilbake.
    Er litt kjedelig å måtte bruke to hele dager på reisen, men
    slik er det nå bare.
    Ønsker deg ei fortsatt herlig uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bare fantastisk når energien er her ;)
      Utrolig takknemlig !
      Ha ei fortsatt fin uke, og
      Ønske deg ei kjempe fin helg her på Jæren.
      Ser ut som været skal holde seg fint,
      så da blir det nok flotte dager!
      Klem

      Slett
  4. Vilken lycka att ha sån energi!

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)