mandag 2. juni 2014

JUNI-LANDSKAP


Så har det jammen blitt juni !! ;) 
Den første ordentlige sommermåneden.
Feriemåned !! ;)
Verden er full av farger, grønt gress og et hav av blomster ! 
Det er og min måned,  for eg har bursdag på fredag hihi... ;)

Mandagstema hos Helene er 

JUNI-LANDSKAP.

Eg har ikkje fått fotografert så mye i denne juni måneden ennå, 
så eg får plukke frem noen fra tidligere år.
Og da må eg ta noen fra der eg har mest fine landskapsbilder fra....
i mine øyne da ;)
Det vakre landskapet i Stordalen i Etne....

Lengte lengte.....



Den fantastiske utsikten, når dalen endelig er blitt grønn og frodig ;)


 Selve gården... nyslått...
Åh kan nesten kjenne den gode lukta av nyslått gras!  
Det er juni, det er sommer !


 Kalvene får komme ut på beitet, koser seg i vannkanten på en varm juni dag.



Avslutter med et bilde av hytta på Hedlestølen,
det er der sauene er om sommeren, et par timers tur opp fra Stordalen.
Nå såg eg det er 8 år siden eg var der sist.
Da var eg der med min gode pappa.
Har et stort ønske om å komme meg opp hit igjen snart!
Har så mange gode sommer minner herfra,
på turer for å se etter sauer med pappa og noen søsken ;) 
Kanskje eg skulle prøve å lokke med meg Yngve og Hanne i sommer...
Kanskje eg faktisk kunne klare det nå, 
når eg er i så utrolig god form !! ;) 
Høygravid på fjell tur, det blir det nok sommer minner av ;)



Vil du se flere flotte juni-landskap,
eller bidra selv...
ta en kikk innom Helene ;)

Uansett ha en strålende fin juni sommer - måned !!

14 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Älskar den sista den vill jag titta på länge, länge!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk !
      Ja liker også det bildet, og den plassen.
      Lengter tilbake dit ;)
      Ha en fin sommer!

      Slett
  2. Vilka fantastiskt vackra landskapsbilder du bjuder på!

    SvarSlett
  3. Herlig sted du er ifra. Hytta var jo bare så utrolig sjarmerende da.
    Må jo være ett eldorado for unger å komme opp der.
    Håper du kommer deg opp der i sommer.
    Hilsen fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er så absolut et herlig sted.
      Og hytta savner eg veldig, så eg tror me skal prøve i år ;)
      Kan bli ei stund til neste mulighet...
      Klem

      Slett
  4. Flotte landskapsbilder! Det er ikkje så veldig ulikt som her eg bur. Men så er det ikkje så veldig langt unna heller... Håpar du får ein strålande bursdag på fredag, då!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det ;)
      Ja det er flott natur der,
      hmm kor er du fra tro ? ;)

      Slett
  5. For en vakker plass du bor på. Norge er vakkert på både kryss og tvers, og nettopp sånne utfordringer som Helene kommer med gjør det mulig å se flere sider av landet vårt. Falt helt for hytta og bildet med kalvene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja føler meg heldig som fikk vokse opp der !
      Nå bor eg jo ikkje der lenger,
      men alltid kjekt å komme him igjen ;)

      Slett
  6. Stemningsfulle bilder frå heimtraktene dine.
    Forstår godt at du lengtar dit.
    Sommaren er herleg mo !

    God sommar frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå¨reiser me snart him der,
      glede ;)
      Fortsatt god sommer til deg og dine !

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)