lørdag 21. juni 2014

Ferien er her ..... mange øyeblikk å nyte ! ! ;)

Tjo hei ;)

Her kommer et andri så lite livstegn ... 
Me har FERIE ;) 

Derfor har det blitt lite data tid i det siste! 
For ei veke siden fikk endelig både Hanne og pappaen FERIE,

og me brukte ikkje lang tid på å komme oss vekk.... hehe... 
Så me stakk til besteforeldre i Kristiansand. 
Det betyr masse fritid for mammaen og pappaen ;) 

Deilig ! 

Me reiste faktisk fra lille snuppa der nede i to dager. Det er faktisk første gang eg har vert borte fra Hanne på natta, så det var ikkje bare kos, selv om det var herlig å få litt tid for oss selv. For første gang på over 3 år! Men Hanne stor koste seg, og savnet nesten ikkje mammaen og pappaen. 
Så tror akkurat det var verst for meg.... ;)

Forruten en masse tid til å pleie forhold, og masse Hanne-bestemor/bestefar tid, har me fått oss en 7 timers tur i dyreparken og en liten 8 timers tur-retur solnedgangstur/fotballVMtur til Danmark ;)

Kunne ha skrevet mange blogg inlegg ut fra de 200 bildene,
og enda flere minnene
fra den siste veka.
Men det får holde med et bittelite bilderas for denne gang.... ;)







 

Yepp det har vert ei herlig veke ;) 
Men me har på langt nær fått gjort alt me ville der nede, mange me ikkje fikk møtt !! 
Så me må nok en tur til i sommer ;) 
Men først må me kose litt med pusene våre,
benytte tid til lek med naboene før de reiser på lang ferie, 
og så regner eg med det blir en Etne tur, til de andre besteforeldrene +++!

Ferie er herlige greier eller ka ? 
Men slitsomt ;) 
Det blir jo mye mer aktivt liv på meg, som er vandt til å være aleine store deler av dagen. 
Men nå var me jo heldige da, for hos besteforeldrene, får jo me sove så lenge me vil ;) 
Og så er eg spesielt heldig i år, som er i så utrolig god form !!
Å gå rundt i dyreparken i 7 timer, uten noen problem,
det er jo ikkje akkurat dagligdags for denne kroppen.
Men fantastisk !! Så eg takker og bukker,
og nyter hver dag!! ;)

Det er lett å nyte dagene for tida,
lett å være takknemlig!
For livet og hverdagen, eller nå feriedagene er lette ;) 
Men eg vet jo at det ikkje alltid vil være slik,
og eg vet om mange som ikkje har så lette dager.

Det kommer
vanskelige dager,
vonde dager,
slitsomme dager,
møkkadager,
selv om det liksom skal være ferie !
Men eg håper...
At me, til tross for vanskelige dager,
kan finne 
NOEN ting å være glade for
NOEN ting å være takknemlige for,
NOEN ting å NYTE 
i løpet av en dag.

Om det så bare er
den gode kaffekoppen...
Eller soloppgangen...
Den friske luften etter sommer regnet....
Eller sommerbrisen som stryker en over kinnet.... 
Den fine blomsten i veikanten...
Eller naboen som vinker inn vinduet...
Et øyeblikks ro og stillhet...
Eller en trillende barnelatter...
Litt etterlengtet alenetid....
Eller synet av en barbeint dansende 3 åring i sommer kjole....

(Fint for mammaen å få dette fine bilde på telefonen, når ho er litt sånn småstresset etter å ha reist fra 3 åringen sin for første gang!  Hanne fikk gå på sommer-shopping med bestemor, og koser seg med å danse inn den nye sommer kjolen ;)

Det er viktig å NYTE øyeblikkene,
for plutselig kan det være akkurat det øyeblikket en savner ;)

Ønsker alle en kjempe fin ferie,

med mange øyeblikk å NYTE ! 

Her fortsetter ferien i 2 veker til,

og den skal nytes som best me kan !

Eg skal prøve å kikke innom av og til,

men det blir sikkert ikkje så ofte...


Så intill videre...




10 kommentarer:

  1. Så godt for dokke med litt aleinetid!
    Og godt at Hanne kosar seg saman med besteforeldra!

    Nyt ferien og kvarandre :-)

    klrm

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det har vert herlig for alle tror eg.
      Besteforeldrene var jo og veldig glade, for å få lov til å være besteforeldre !
      Ikkje så ofte me får reist ned, så kjekt Hanne fikk utnytte tida nå ;)
      Riktig god helg og sommer !
      Klem

      Slett
  2. Det er viktig å nyte dagen som du sier. Ferie er herlig for både store og små.
    Jeg skal jobbe i tre uker til før det blir min tur, så jeg har noe å glede meg til.
    Men nyter dagen for det. I dag har jeg fotografert såååå mange skjønne blomster
    langs grøftekantene rett ved der jeg bor. Skal ikke mye til for å glede meg.
    Litt sol og noen pene blomster, da er jeg i hundre.
    Ønsker dere to fine ferieuker til, med deilig avslapping og masse morro.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjenner meg godt igjen ;) En grøftekant med vakre blomster,
      det kan jo løfte en hver dag !
      3 veker til, det går nok fort! Håper det blir som og sommer i deres ferie også ;)
      Ha ei fortsatt fin fin helg ;)
      Klem

      Slett
  3. Ha en deilig ferie! Endringer i hverdagen gjør ofte godt og løfter hverdagen man kommer hjem til :-)) Vi simpelthen elsker å komme hjem igjen etter ferien :-))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i lige måde ;)
      Ja eg pleier også å elske å komme tilbake til hverdagen etter ferien.
      Men ikkje helt ennå hehe...
      Så det er deilig me har et par veker til, så får me se hva som skjer ;)
      Klem

      Slett
  4. Så flott ferie dere har hatt så langt. Både Hanna og foreldrene hadde
    nok godt av dager uten hverandre. Det går som regel veldig bra med ungene
    i hvert fall. Hender nok det er vanskeligere for mor ja.
    Håper jeg en gang får barnebarn jeg kan ha på besøk av og til.
    Herlig å høre at du har så mye energi. Det gleder meg.
    Jeg ber om at det bare kunne fortsette også etter fødselen.
    Ønsker deg og dine kjære en fortsatt herlig ferie :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja det ber eg og om ;)
      Det er fantastisk å ha det sånn, å orke alt eg vil !
      Nei det var ikkje så lett for mor å være borte fra Hanne,
      men det gikk jo veldig greit.
      Nesten litt for greit etter min smak hehe...
      Nesten så eg skulle ønske ho savnet oss mer, men ho var nok moden for litt
      tid uten mamma og pappa. Trøster meg med at det bare viser at ho
      har det trygt og godt ;) Så var det jo veldig mye kos å få, når me kom tilbake da ! ;)
      Ha en fortsatt fin sommer !
      Klem

      Slett
  5. Deilig å ha besteforeldre som kan passe på så dere får tid til å pleie forholdet da :) Og ja, det er vel verst for deg å reise fra henne, hehe.
    Så herlig ut i Kristiansand! Blir nok mer reising innelands for oss også de neste årene ;)
    tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg.

    Hilsen Ellinor

    SvarSlett
  6. Hei. Kjærestetid er gull. Det blir bare så sjelden anledning til det.... Skjønner dere har hatt en fin ferie. Enig med en på toppen her at det å komme hjem etter en ferietur, er helskjønt :-) Fortsatt god sommer. Klem fra mette

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)