lørdag 7. juni 2014

MIN dag...

.... var i går ;)
Ja det var bursdagen min. 
 Men bursdager er vel litt oppskrytt er det ikkje ?
Ikkje så mye å rope HURRA for egentlig hehe...

Ta en hormonsprengt kropp 
(virka som hormonene hadde hopet seg opp etter 5 måneders graviditet,
for eg har egentlig ikkje vert plaget av det tidligere;), 
fyll på med en kjempe trøtt 3 åring og en halvsyk mann.
(sjøl om de gjor sitt beste for ei på tuppa husmor, stakkarane...;)
Legg til et par uheldige situasjone, 
omtrent minus på kontoen, 
OG
det faktum at du blir 33 år uten eget hus, jobb 
eller andre å feire dagen med enn de du ser hver eneste dag....

VEL...
De fleste som har opplevd hormoner som løper løpsk i kroppen,
BØR vite hvordan det kan arte seg....

 Men eg fikk MASSE koselige gratulasjoner da,
Både på telefon og facebook.
Noko som selvfølgelig var UTROLIG rørende og sentimentalt .....
Men tusen tusen takk !! ;)

Godt en kan le av sånne dager etterpå, 
og nyte nye dager.

For i dag....
Har eg hatt en HERLIG dag !
Sammen med de to eg ser hver eneste dag,
og som eg er så takknemlig for å ha i livet mitt!!
Friske og opplagde
(hvertfall mye mer enn i går;)
Og uten hormoner... 
(hvertfall ikkje for mange ;) 
Reiste me på fjell/fiske tur igjen.
Alltid skjønt å komme opp på heia!
Sol, vann, frisk luft, fisk, sauer, lek i strandkanten.
Da koser me oss alle tre ! ;)


Ble bare 2 fisk i dag (fikk 9 på forrige tur)
Men i dag var det litt viktigere å leke i vannkanten,
så er redd me skremte vekk en del fisker.
Yngve rydda strand,
altså velta vekk store steiner så Hanne kunne leke i strandkanten,
uten noen risiko....
Selvfølglig var det likevel mye kjekkere å balansere på alle store steiner....
Og klatre i steinrøysa...
vel sånn er det vel å være 3 år.
Ikkje rart ho er full av skrubbsår og blåmerker,
men ho må vel få styre på likevel ?
Så lenge det ikkje er direkte farlig,
tenker eg at det må være greit ;)
Men en må passe på for tida,
for ho eiger ikkje sperrer, sjøl om ho blir full av sår !!


 Men blei mye lek på "stranda" Yngve lagde og.
Ikkje akkurat bade temperatur der oppe.
Men ikkje så kaldt at det gjor noe at Hanne stadig fikk skoene under vann.
Eg har jo alltid med en bærepose med ekstra klær.
Blir det varmt?
Blir det kaldt?
Vind?
Vått?
Greit å være forberedt ;)


Det tørker hvertfall fort i sol steiken,
både klær og sko.

En deilig sommerdag har det vert !
Og det var tre stup trøtte som kom hjem i 4 tida.
Hanne sovna selvfølgelig i bilen på veien him.


Våkna ikkje av å bli båret inn på sofaen,
Nei måtte nærmest ristes våken stakkar liten ;)
Man blir sliten av frisk luft, sol, varme og masse lek !!

Og NÅ...
har eg funnet ut at det er MYE kjekkere å feire bursdag alle andre dager ENN på bursdagen ;)
Ja og så...
Gleder me oss til å nyte resten av Pinse helgen ;)
Mye mulig det blir flere fisketurer i løpet av helga!
For det er SÅ herlig å komme seg opp til vann og vidder ;)




Ha en strålende fin Pinse / sommer helg ! ;)

Nyt nyt !!

Og husk solkrem..... ;)

8 kommentarer:

  1. Gratulerer så mye med gårsdagen. 33 år er bare begynnelsen. Jeg ligger ca 10 år foran deg, Hi hi.
    Fyller 43 år i juli. Ser ut som en topp dag dere har hatt på fjellet i dag. Vann, sol og fjell, Herlig.
    Sjøl har jeg ryddet etter sist ukes konfirmasjon og så har jeg faktisk vært på en auksjon. Det var veldig gøy. Ønsker dere en super pinse videre også.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. takk tak ;)
      Ja det er bare begynnelsen, gleder meg til fortsettelsen ;)
      Klem

      Slett
  2. Først: gratulerer så mye med din dag som har vært.
    Så koselig dere har hatt det på tur.
    Vi måtte også finne på ting som ikke kostet
    all verden da ungene var små, ikke mye å rutte med
    til noe ekstra nei. Selv om vi begge var i jobb.
    Jeg jobbet ikke fullt, ville ikke det mens ungene var små.
    Var det på Bue dere fiska? Er jo flott der. Kjørte der natt til
    lør. og i går. Har hatt en tur til Jæren i helga.
    Forresten ikke ofte jeg heller har feiret dagen min sammen med
    andre enn min mann og guttene.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er mange som ikke feirer dagen sin noe spesielt,
      og det er helt greit tenker eg,
      ja når ikkje kroppen er full av hormoner hehe....
      Me fisker på Knudaheio, veldig fin plass ;)
      Klem

      Slett
  3. På tross av alle uheldige omstendigheter er det lykke i å bo i de omgivelsene du har, og glede i den gode familien din vil jeg tro. Herlige bildeglimt, og skjønn jente :)
    Gratulerer så mye med dagen som var :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er det virkelig.
      Og når ikkje hormonene gjør dagen sur,
      så er eg så takknemlig for alt me har ;)
      Tusen takk !

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)