mandag 2. februar 2015

Fiiiine vinter-helgen, på langtur med baby i pulk... ? :)

Eller kanskje ikke...?! ;)

Det har vert fint vær i helgen !! 
FINT VÆR !!
Og uansett hvilken form jeg er i, eller hva jeg har mest lyst til, så sier hodet mitt : 
Kom deg ut !! 
Jeg er liksom slik instilt, at når det er fint vær, så kan man ikke sitte inne !! 
Spesielt ble det slik etter jeg fikk barn.
Når det er fint vær, bør de få gå ut og leke! 
Jeg kunne gjerne satt meg i sofaen med en kjekk film. 
Men neida, samvittigheten gnager... :)

Sååå... det har vert fint vær i helgen, og skal være det hele uken. 
Herlig !! Kaldt, men herlig :)
Så selvfølgelig måtte jeg ut i går.

Helst skulle vi ha reist på fjellet, eller hvertfall et sted med mer snø.
Slik at Hanne endelig kunne få stå på ski, ake og lekt seg skikkelig i snøen. 
Det er 2 år siden sist, og hun husker det vel knapt. 
Vel jeg synes det er litt stress å komme seg ut,
og ganske mye stress å komme seg på lengre tur, i kulden, med 2 små barn...
Og spesielt med en liten gutt som vil ha pupp OFTE,
helst annenhver time....
Å slenge puppen ut i 4 minus grader er ikke helt meg.
Skal vel ha litt viking blod i årene, men ikke nok til slike ting tror jeg.
Brystbetennelse har jeg hatt før, og det anbefales ikke! :)
Så jeg får bare ha litt dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer gjøre 
som "alle" facebook venner...
som drar på skitur med baby i pulk,
Drar barn og baby med i slalombakken,
eller er ute i akebakken hele dagen, 
koker kakao og spidder pølser på bålet de varmer seg rundt i skumringen...
Skulle ønsket....
Det var jo slik det skulle vert.
Men men... Pytt pytt....
Jeg er glad vi kommer oss ut litt, også de dagene kroppen min helst ville holdt sofaen.

Men bare det å komme seg UT døren på vinterstid, med 2 barn...
Det er liksom ikke bare bare. 
(Heldigvis er det BARE 2!! :)
Jo når en først har kommet seg ut, er det jo topp :)
Men på vinteren er det så mye mer styr enn på sommeren...
Tenker på klærne !!
Jeg har hatt det dilemmaet..
kle barna eller meg selv først ?
En eller annen ender opp svett og kavet før en kommer ut i kulden uansett.
og så har jeg alltid glemt et eller annet, så det er 1000 ting som må finnes frem 
ETTER tjukke varme klær har kommet på :)
Lærer aldri !!
Vel nå er endelig Hanne så stor at hun kan kles først 
(kler seg gjerne selv, men trenger litt oppsyn ;), 
og "slippes ut" hehe.
Så er det lillegutt sin tur å komme i vogna, og settes utenfor,
Så til slutt meg selv ;)
I går gjorde jeg det letteste, drog på meg en termodress !! :)
Følte meg ikke helt smart, når jeg vandret ned i parken i diger termodress. 
Men jeg holdt godt varmen, mens Hanne skulle stoppe og leke overalt.
Og det er vel det viktigste ?
Eller ?
Jeg såg alle slags bekledninger i går. 
Bekledninger som hadde passet bedre for et blogginlegg, enn meg i termodress.
Faktisk bekledninger som passet best på sommer catwalken,
i mitt hode hvertfall.
Men men, hver sin prioritering....
jeg prioriterer å holde varmen, 

men det skal dere få slippe å se her :) 



Vi fant litt snø da.... :)

 Nok til å skrape frem en engel :)


Og minsten...
Han holdt jammen ut i vogna i 2 og en halv time.
Men nå er det vist på tide å komme litt høyere i vogna, for å ligge flatt er jo noe tull :)
Han var strålende fornøyd når mammaen tippa vogna opp litt,
så det gikk an å se annet enn himmel og tretopper :)
(kanskje noen som reagerer på at han er uten votter i flere minus...
Men han er veldig varm av seg, 
og de små fingrene blir aldri kalde..
merkelig nok,
og votter... gjør han bare sinna :)



Hva prioriterer du i fint vintervær ? 
Stil eller praktisk bekledning ?

Et par timer i sola, gjør underverk på kropp og sjel,
så får det bare være at det ikke blir langtur eller heldagstur!
Uansett gleder meg til en uke med fin vær,
Skal NYTE det :)
Mest mulig !
Skal du ?
Kommer du deg ut, liten tur, lang tur?
Eller holder du sofaen med god samvittighet?? :)

Uansett... Ha ei kjempe fin ny uke !!

2 kommentarer:

  1. Enig med deg!
    Viktigaste er å kome seg UT!

    God natt klem sendt over fjell, fjord og dal ;-)

    SvarSlett
  2. Da ungene var små var det om å gjøre å kle seg slik at en kunne drive sammen med
    de i snøen, og her var det som regle mye snæø om vinteren.
    Jobbet i barnehage da, og var vant med å kle meg skikkelig
    når det var kaldt. Skal en på bytur i kaldt vær, kler en seg litt anderledes.
    Ja det er forskjell på hvor mye ungene trenger av klær. Viktigste er å sjekke
    de og finne ut om de er varme nok.
    Da ungene var små var vi som regel ute en tur i løpet av helga.
    Uansett vær. Måtte jo finne på noe når en hadde en som var over
    gjennomsnitt aktiv. Nyttet ikke å være inne hele helga da. Vi bodde også
    slik til at de ganske tidlig kunne være ute alene litt. Hadde venner
    i nærheten og lekte mye ute.
    Vi var sjelden ute på slike turer med pulk Prøvd en gang, men da skrek yngstemann
    omtrent hele tiden i den pulken. Fristet ikke til gjentagelse.
    I tillegg er ikke jeg glad i å gå på ski. Så det overlot jeg til Mannen å gjøre med ungene
    etterhvert som de lærte seg å gå på ski.
    Ønsker deg ei riktig god uke i solskinnet :)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)