onsdag 19. september 2012

Årets desidert beste fisketur

I går var det så fint vær at vi bare MÅTTE utnytte det. Det ble jammen fisketur igjen, og det skulle vi ikke angre på ;) Nesten vindstille og en sol som varmet er langt fra hverdags for en septemberdag på vestlandet!! 

Hanne og jeg lekte mest i alle sølepyttene, hun stor koste seg. Yngve stor koste seg også, for det viste seg veldig raskt at fiskene var sultne, og vi var akkurat på riktig plass. Yngve fikk fisk på 3. kastet. Og i løpet av den første timen fikk han 13 stk!!! Da må jeg innrømme jeg var litt misunnelig, for jeg har jo enda ikke fått fisk i år. Nå må det jo sies at jeg ikke har fisket på langt nær så mye som Yngve, men jeg har da hatt noen kast, og Yngve får langt flere enn meg uannsett hvor mange kast vi tar. 

Dermed fikk vi bytte litt på oppgavene, jeg fikk fiskestanga og Yngve tok seg av Hanne. Og jammen fikk jeg noe på kroken på første kast. Jeg skulle inderlig ønske jeg kunne skryte av at det var en fisk, det var det da IKKE. Tror ingen kan gjette hva det var heller, jeg trodde egentlig jeg hadde satt kroken fast i bunnen. Måtte flaut tilkalle Yngve for å få hjelp til å få løs kroken. Så når Yngve endelig fikk lirket opp kroken, så ventet jeg der skulle være en stor tuste med bunnslam/gress, men hva var det jeg hadde fått på kroken?

 Jo da, et piggtrå gjerdet!!! Er det mulig?? ;) Jaja da fikk vi det hvertfall opp av vannet, der det ikke hører hjemme!! 

Jeg var på kanten til å gi fiskestangen tilbake til Yngve etter det begredelige første kastet. Men jeg måtte jo prøve litt til. På andre kastet nappet det, men jeg fikk den ikke opp. Men så, på tredje kastet (som jeg slukøret må innrømme at Yngve hjalp meg å kaste ut!!! ) fikk jeg ikke bare napp, men jeg fikk den jammen fast på kroken også!! Det var kjempe gøy, og enda kjekkere var det at jeg faktisk fikk den på land ;) Det var jo kjekt at jeg fikk min første fisk for sessongen, før den er helt over.




Etter at fisken kom på land var jeg godt fornøyd med min fangst jeg, så jeg og Hanne gikk i bilen. Det var blitt litt kaldt, og Hanne hadde "badet" i sølepyttene, så hun var blitt litt fuktig innenfor regndressen. Da var det best å finne varmen i bilen og få tørre klær på kroppen og en skillingsbolle i munnen.

 Kvelden kommer

Bolle kos i bilen ;)

 Yngve klarte jo ikke helt å gi seg han, så vi gav han en liten halvtime til, og jammen klarte han å dra opp 3 fisker til! Det må sies at han hadde lite lyst til å gi seg, men klokka var 17.30 og det nermet seg kvelds og natta for Hanne. Så da var det ikke annet å gjøre enn å sette nesen hjemmover. 



Dagens fangst statistikk :

Jeg : piggtrådgjerdet og en halv Ørret ( Yngve mente min bare telte som en halv, 
                                                        siden det var han som kastet ut heheheheh ;)
Yngve : 16 og en halv ørret!!

KONKLUSJON: Her må det gjøres noe drastisk før neste fiske sessong!! ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)