onsdag 5. september 2012

På hytte tur til Halden...




 På høy tid med et nytt blogg innlegg. Fraværet mitt har sine forklaringer, en del ferie og etterpå et svært ustabilt internett!! Men nå må jeg skrive litt om den fantastisk herlige ferien vi hadde ;) Feriene våre de siste 5-6 årene har vært tur til familie i Etne og Kristiansand. Jeg var derfor veldig spent og gledet meg veldig til å få reise til en ny plass og ha ordentlig ferie! 

 Fredag 10 august satte vi oss tidlig i bilen og satte nesen mot Halden. Der var allerede et vennepar av oss på en familie hytte, så vi skulle få gratis overnatting og med litt svenske handel, skulle vi få oss en herlig, men ganske rimelig ferie ;) Jeg må jo si jeg var veldig spent på hvordan det ville bli med Hanne i bilen så mange timer. Men vi hadde satt opp et stopp hos familien til Yngve i Kristiansand. Og om Hanne var veldig lei, ville vi overnatte der en natt. Men det gikk over all forventning!! Hanne var blid hele veien. Vi hadde et lite stopp i Kristiansand, men satte så videre mot Halden. Etter ca. 9 timer var vi fremme i Halden, der Kjersti og Dagi møtte oss for å lose oss frem til hytta. Og hytta, kan vel egentlig ikke kalles hytte. Det var mye mer et hus! Med en flott hage og ikke minst Jacuzzi, som vi fikk erfare var fantastisk herlig å slappe av i, spesielt etter Hanne var i seng om kvelden ;)
 
  

  
Trodde Hanne ville være dritt lei av kjøring, etter den lange turen bort til hytta. Men det første hun sa på morgenen var "brom brom" og ville ut i bilen ;)

 Fine plasser å gå tur...

 Og dagene brukte vi godt! Med det nydelige været vi var så heldige å ha hele tiden (1 dag med litt regn, ellers sol;) ble det mye ute tid. Det ble selvfølgelig tur til Sverige, med litt shopping og god mat. Men det ble også mye fisking, bading, soling, grilling og som sagt kos i jacuzzi ;) Med så mye aktivitet, og mye utetid, var Hanne helt skutt når kvelden kom, og sluknet som en stein ;) det ble noen herlige rolige kvelder!

 En liten lekestund på et kjøpesenter i Sverige.
  En resturant i Sverige som falt veldig i smak!! Verdens beste kebab burger ;) Anbefales!



 Hanne fikk til og med gratis soft is den første dagen vi var der, selvfølgelig måtte vi tilbake dit ;)



Men vi hadde utrolig masse god mat på hytta og, grilling nesten hver dag!
 



Hanne måtte jo prøve... ;)

 Kooos med is i "henge sofaen" ;)

Bading og strand kos...



 Guttene sin "form for bading" ;) (fiske )


Vi trengte ikke til stranden for å leke i vann og bade ;)
Hanne klarer seg lenge med en stamp med vann!

Litt mye solkrem kanskje...?! Vannet skiftet fort farge når hanne plumpet oppi. Jaja bedre å være på den sikre siden ;)

 Yngve og Dagi hadde noen fisketurer på kveldene og. Og de klarte dra meg med og den ene kvelden, mens Kjersti var barnevakt ;) Yngve hadde jo gledet seg til å få fiske gjedde, det ble dessverre dårlig fangst av det. Men det det derimot ble, var utrolig nok et blå (?) skjell i fersk vann!! Trodde ikke det fantes skjell der jeg, men han klarte hvert fall å få et… Det hadde lukket seg rundt sluken, så det måtte jo dessverre knuses for å få det av. Men det var hvert fall en fangst Yngve aldri hadde fått før ;) Ellers ble det 2 abbor, så det ble hvert fall en liten fangst. Men nei de endte ikke på grillen, men derimot til kattene som streifet rundt hytta. ( Hytta ligger i et hytte samfunn, så der er en del folk som tar med seg katten på hytta).












Kvelds koooos ;)



Vi skulle egentlig bare være der fra fredag til mandag. Men dagene gikk så utrolig fort, stemningen var så herlig avslappende og Hanne var en solstråle fra morgen til kveld. Jeg kan ikke huske å ha hatt en så avslappende herlig ferie siden jeg var nyforelsket i Yngve for 10 år siden ;) (tror jeg ble litt "ny"forelsket igjen ;) Derfor ble det litt for vanskelig å bryte opp, og det ble onsdag før vi klarte å rive oss løs. Det virker ikke som det var så verst å ha oss på besøk heller, for vi er hvert fall invitert tilbake til neste år. Det håper jeg inderlig vi får til, jeg gleder meg allerede!! ;)

På tross av at Yngve har fått ganske vondt i ryggen igjen (Mye kjøring og lite trening er ingen god kombinasjon når en har isjas og skjev rygg), Hanne ble forkjølet etter vi kom tilbake, og jeg har vert ganske ustabil i kroppen, har vi klart å ta med oss den gode følelsen hjem ;) Nå er hverdagen tilbake, Yngve er i jobb og trening, noe som forhåpentligvis snart får orden på ryggen hans igjen. Hanne er  kvitt forkjølelse og jeg blir nok stabil snart ;) Da venter neste tur (forhåpentligvis til helgen), som går til Etne, vi gleder oss masse !! ;) ...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)