tirsdag 9. april 2013

Skulle hatt noen sterkere husmorgener !! ;)

Middag, middag, middag, hver dag.... Ka og koss og koffor? ;) Eg har vokst opp med hjemmelaget middag, hver dag, fra ei svært flink husmor. Så eg skulle vel ha bagasjen som tilsier at det burde være en prioritet, og kjekt... Men det er dessverre ikkje slik at alle jenter er født med, eller får inn husmor gener med morsmelka ;) Sjøl er eg dessverre hverken oppfinnsom, flink eller spesielt glad i å lage mat. Det henger vel gjerne naturlig sammen... hehe. Mat har liksom aldri vert spesielt viktig for meg, dvs KA eg eter har ikkje vert viktig. Eg blir jo sulten, men kan fint leve på skjeve heile dagen...  Eg er i det heile tatt ei lite god husmor, noko som jo er litt dumt siden det ser ut som det blir "yrket mitt" ;) Når energi nivået i utgangspunktet er i lågeste laget, så er det jo gjerne ikkje husarbeid eg har mest lyst til å ta fatt på....

MEN eg PRØVER! ;) Og eg må jo bare sei at det hjalp å bli mamma. Det føles liksom mye viktigere nå, enn når det bare var Yngve og meg (sorry Yngve;). Nå er det jo ei lita som er avhengig av det eg lager. Yngve er jo voksen og klarer seg sjøl, dessuten er han mye flinkere og glad i å lage mat enn det eg er. Noko eg jo er veldig takknemlig for ;) Men når Yngve ikkje er hima fra jobb før 4, seier det seg sjøl at middagslaging blir mitt ansvar. Så som sagt så prøver eg. Men ka lager en da? Ikkje lett å finne på noko nytt heile tida.. Og så skal det være digg og mettende for en voksen mann, samtidig spennende, godt og sundt for ei lita jente.

I dag har vert husmor dag... Hanne og eg har rydda, vasket kler, sortert ting og tang, rydda og vasket i skuffer og skap, kasta masse søppel OG LAGA MIDDAG ;) Det er jo kjekkere når Hanne er med, og når energien er sånn rimelig på plass, så kan det FAKTISK være kjekt ;)





Så eg har kokt poteter. Poteter har me ikkje kver dag, det går mye i ris og pasta her i huset, kjappere det, og Hanne er mye mer glad i det. Men som dåke ser ble det mer potetmos, da mandelpotetene var en del kjappere ferdig enn eg hadde regnet med. men de smaker jo godt likevel ;) Eg har steikt fiskekaker, dog ikkje hjemmelagde... men barnas favoritt, som er formet som en fisk. En må jo bare stole på at det er sundt nok ;) Tilbehør ble raspet gulrøtter, stekt løk og smør, og så bodsennepp til Yngve ;) Eg syntes det var kjempe godt! Hanne var litt skeptisk, ho er blitt veldig fasinert og glad i akvarie fisker, og eg var jo så dum å sei at det var fisk... ups... ;) Men ho åt hvertfall etter hvert ;) Og med godt med sterk sennepp på, var det ikkje så verst for Yngve heller ;)

Så gjenstår det å sjå ka me skal ha i måro, og over i måro, og over over i måro... nei eg får ta ein dag om gangen, så blir det nok middag fremmover også ;) Men kjappe, gode og sunne middagstips til under 100 lappen mottas med takk !! ;)


Må bare tilføye at mammaen fikk ta strikk i håret til Hanne idag, og den fikk bli der lenge!! Til nå har det vert forbeholdt bestemor... noko som har vert fryktelig irriterende ;) Syntes ho blei veldig søt, det syntes ho sjøl og, og skulle studere seg lenge i speilet hehe. Men det blei nok ikkje like fint som når bestemor ordner det, men det skal godt gjerast på 10 sekund, ho har jo ikkje "ro i rauo" ;)









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)