onsdag 11. desember 2013

I går - kjøkkentjeneste... I dag - sofatjeneste ;)

Nå var det godt å sette seg, selv om det gjorde ganske vond... 
rart det der, at noe kan være vondt og godt på samme tid. Ikke sikker på om det var bedre eller verre enn å stå og gå, kanskje bare litt annerledes, og det var godt... hmm ?! ;) 

Me gikk til barnehagen i dag, dessverre for meg. Heldigvis mente Hanne ;) Ho var langt ifra klar til å gå når mannen måtte løpe ut døra, så det var ikkje så mye å gjøre med det, ho fikk viljen sin. Det passet kroppen min dårlig i dag. Kroppen min er vist like "fint ferdig" som den var i går kveld... Faktisk enda mer "fint ferdig". Så det ble en litt lang tur. Bena syntes det var helt unødvendig å gå i takt. Da går det ikkje alltid så fort ;) Vogna ble med hjem igjen i dag. Den pleier få stå i barnehagen. Det var 2 grunner for å dra den hjem. For det første for at mannen skulle slippe å styre med å få vogna i bilen, hvis han måtte hente Hanne i dag. Men mest fordi eg trengte støtte på vei hjem. Den var rett og slett litt god å ha ;) Men det var noen lysglimt på veien idag. Fuglene sang for meg !! Når eg gikk forbi noen trær på veien hjem, var det en hær av småfugler rundt meg! Noen satt i trærne en meter fra meg, mens andre fløy rundt meg. Det var ganske spesielt, de pleier fly sin vei når en nermer seg. Men ikkje i dag. Og de sang så nydelig, av full hals ;) Følte det var til meg i dag hehe.... Skulle gjerne stått og hørt på de ei stund, men kroppen trengte å komme seg hjem !

Det ble gjerne litt mye kjøkkentjeneste i går ;) Men man må jo bare benytte den energien når den velger å vise seg. Det er aldri godt å vite hvordan dagen derpå blir. Det kan gå helt fint, eller det kan bli en veldig slitsom dag. Men slitsomme dager kommer jo også uten grunn. Det nytter ikkje å spare på energien heller, for dagen etter kan den være borte uansett. Så denne kroppen må bare nyttes når muligheten er der ;) Så får eg bare ta konsekvensene, hvis de kommer. Eg husker godt i begynnelsen av sykdommen. Eg prøvde å finne ut hvilken regler den gav for meg. Eg fann jo fort ut at fysisk aktivitet og lite søvn kunne være utløsende, som regel... men ikkje alltid ;). Og vonde dager kunne komme uten forvarsel. Eg pleide si at denne sykdommen har mer unntak enn engelsk grammatikk ;) Og det er ikkje tull !! ;)

Men nå... nå har eg to planer for dagen. To dater ;) En med senga, og en med sofaen ;) Tror det blir lite baking og rydding i dag hehe... Eller kanskje.... er eg heilt god igjen når eg våkner igjen. Jo... eg tror me går for det !! Det hørtes MYE bedre ut ;)

Håper du er mer venner med kroppen, enn det eg er i dag (for øyeblikket )


Ønsker alle en kjempe fin dag !!



2 kommentarer:

  1. Har heldigvis, for meg, ikke de problemene du har.
    Men må stadig ta meg noen små pauser for ikke å bli
    helt utslitt. Har fått frem litt mer julepynt i dag.
    Men nå må jeg i dusjen snart for jeg skal på jobb i ettermiddag.
    Ønsker deg en god ettermiddag der du kjenner du
    har litt overskudd :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det skjønner eg godt, er viktig å lytte til kroppen, og ta pauser innimellom ! ;)
      eg kom meg etter hvilen, så det ble en bedre ettermiddag.
      Det er ofte sånn, Heldigvis ;)
      Men eg skal uansett ikkje klage da, den aktive kroppen
      gjør jo at eg ikkje trenger å ha så dårlig samvittighet for å begynne knaske julekaker...
      Forbrenningen er jo, om enn noe ufrivillig... så ganske høy ;)
      Håper du hadde en fin ettermiddag på jobb.
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)