fredag 1. februar 2013

Utro....?


Sammen for livet! ;)
På "God morgen norge" i dag hadde de om utroskap, og hvordan oppdage/finne ut om partneren din er utro. Eg kjente eg ble smålig provosert av det de snakka om, og må bare skrive litt om mi meining her. At det er mennesker som jobber med dette, og tilbyr hjelpemiddel for å spionere på kjæresten, sier en hel del om kulturen me har fått! eg må sei eg har et par problemer med den problematikken... ;)

For det første synes eg det er noe galt med "folk" nå for tida, at det er så "lett" å være utro. Det virker som om Kjæreste forhold betyr mindre og mindre, enten det er mellom kjærester, samboere eller ektefolk. Eg er nok gammeldags, men eg mener at når en først går inn i et forhold, må det være med tanke på at dette skal vare, og da hopper en vel ikke til sengs med andre?. Når en har den instillingen at det skal vare, innebærer det faktisk å jobbe med forholdet også. Når en velger å leve så tett med en annen person, sier det seg selv at det blir konflikter til tider ;) Det kan bli kjedelig, vanskelig, en må gi slipp på ting og inngå kompromiss. Men eg tror at om en går inn i et forhold med den instillingen at dette skal gå, og en skal jobbe for å få det til, vil en få mye mer ut av forholdet, og også vokse på det. Velger en det, vil en som oftest heller vokse sammen enn fra hverandre. Desverre er det selvfølgelig ikkje alltid slik, og noen bør kanskje ikkje være sammen evig..... ? Men da mener eg en får si fra, før en hopper til køys med andre... For tar du forholdet så lite seriøst, hvorfor være der da... ?

Mitt andre problem med denne problematikken er , om du ikke stoler på kjæresten din, tror eg ikkje det er særlig mye håp i det forholdet. Tillit er for meg alfa og omega i et forhold!! Klarer du ikkje stole på den du lever sammen med? Må du sjekke telefonen, mailen eller facebooken til den du er sammen med? Eller enda verre, om du må leie privat detektiv og drive overvåkning, da er det etter min mening allerede noe alvorlig galt med forholdet , men ja det er jo MIN mening da ;)

Når eg først er inne på "sånne" tema, klarer eg ikkje la være å kommentere ungdoms kulturen innen disse temaene nå, noe eg tror har vert med å utvikle denne kulturen at utroskap er så "lett". At profesjonelle personell, som psykologer, sexologer og diverse, anbefaler og oppfordrer ungdom til å utforske og eksperimentere mest mulig seksuelt, synes eg er "heilt på tryne". Ikkje at det er noe galt i å eksperimentere, tvert imot ;) det kan gi en ekstra piff i forholdet det, men eg mener det er viktig at det blir med en person du er heilt trygg på, og helst i et stabilt forhold. Når det å gå til sengs med en person skal være starten på et forhold, tror eg forholdet bygger på heilt feil ting, og eg synes ikkje det er så rart at det blir så mange skilsmisser da... En MÅ jo ikkje hoppe til sengs med alle en "har lyst på " ;)

Eg ser jo og at utroskap ikkje er noe ny ting, men at ekteskap er blitt mindre "hellig" er det vel lite tvil om. Nå må eg bare og få poengtere at alle må få leve det livet de vil, og eg vil ikkje dømme noen for hvordan de velger å leve!! Men eg tror bare at en har det mye bedre med seg selv, om en tar slike ting litt mer seriøst. Og et lite tips... Stol på kjæresten din, og vis at du stoler på han/henne, da blir det vanskeligere for den andre å være utro ;)


Kjekt å høre om noen er enige eller uenige i mine tanker...! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)