mandag 28. januar 2013

Barnesang - Vuggeviser ;)




 Som eg tidligere har skrevet, har eg alltid likt å dikte, men det går veldig i perioder, alt etter ka som skjer i livet... Det ble litt lite dikting og skriving de siste årene før Hanne kom, hjernen har vert litt for okkupert av andre ting...  Men når Hanne ble født satte kreativiteten litt igang igjen. Noen av de gangene eg har vert mest kreativ, har faktisk vert på nettene, når eg har gått å bysset Hanne for å få ho til å sove. Det har blitt mye nynning, som sakte men sikkert blir satt litt tekst til... Nettene har gått en del fortere når en kan gå slik og synge litt og bruke hjernen litt også. Når trettheten og frustrasjonen holder på å ta overhånd, hjelper det å hente frem den kjærligheten som ligger i mamma hjertet, og fokusere på å utrykke den. Og så føler eg at eg får overført all den kjærligeheten eg har for Hanne, når eg kan gå slik å synge for ho. Og eg tror det har roet ho ein del ganger ;)

Vugge viser har jo ikkje de mest avanserte tekstene, eg tror det er like mye melodien og kjærligheten i stemmen, som bysser barnet i søvn. Eg kan jo ikkje skrive noter, så eg har sunget de inn, om noen er interresert i å høre koss melodien er.  Det er jo koselig om andre og kan like de, og andre barn får høre de ;) Må bare beklage kvaliteten, da det er tatt opp direkte på pcen... ;)

Drømmeland

 hvil trygt
Sov godt
Drøm søtt lille skatt,
Nå legges du til ro
Du svever snart i drømmeland
Må drømmen din bli god

Lukk øynene
Snart vil du se
En himmel lys og blå
Med myke rosa skyer du kan sveve på
Over land og by
Blant griser som kan fly
For alle ting er mulig i et drømmeland!

Så hvil trygt
sov godt
drøm søtt lille skatt.
Nå legges du til ro.




Natti natt min lille skatt…

Natti natt min lille skatt 
Natti natt min lille skatt. 
Du er den herligste, 
Skjønneste, vakreste. 
Natti natt min lille skatt. 

Natti natt min lille skatt 
Natti natt min lille skatt. 
Du er den herligste, 
Skjønneste, vakreste. 
Natti natt min lille skatt.
Men før du sovner lille venn,
 Vil vi fortelle deg igjen.
At mamma og pappa er så glad,
for det var akkurat deg vi ville ha.

Natti natt min lille skatt,
Natti natt min lille skatt.
Du er den herligste,
skjønneste, vakreste.
Natti natt min lille skatt.






Gud send en engel

Vi legger oss ned,
vi folder hender og ber.
Til vår kjære Gud i himmelen,
som er vår aller beste venn.
Vi sier takk for den dag  som har gått
takk for alle gleder vi har fått.
så sender Gud engelen sin
som vil stå her ved sengen din
den vil passe på deg
slik min passer på meg.
Gud send dine engler til alle på jord
både bitte bitte liten og veldig veldig stor!




Du er mitt barn

Du er mitt barn 
og jeg bryr meg om deg.
Nana nana nana nana.
Du er mitt barn 
og jeg bryr meg om deg.
Nana nana nana nana.

Nana nana na,
nananananana,
nananana nana nana.
Nana nana na,
nananananana nanana nana nana.




(Denne har eg nok fra babysang, men husket den ikkje heilt, så eg dikta litt sjøl. Så nanana delen tror eg er annerledes, gjerne melodien og?...Eg har brukt den så mye at eg tar den med her og ;)


Så noen sovebilder av lille gullet... Det er lite som er så fredfult, og terapi for sjel og sinn som å sjå på et sovende barn ;) Sov godt! ;)






Har ikkje bare vert lett å få snuppa til å sove nei ;)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)