onsdag 15. mai 2013

Test i nevropsykologi.... Eksamen i hjernetrim ;)

Nå finner eg snart senga etter en ganske ehh... litt gøy, ganske spennende, interresant, irriterende og slitsom dag! Utrolig at en kan bli så sliten bare av å bruke hodet ;)
Eg har hatt første test dag i nevropsykologi. Det skal gå over 2 dager, fra 9 til 15.

Hvorfor? Vel hovedsaklig var det vel for å litt mer nøyaktig utrede de symptomene eg fikk etter den andre epilepsien... blant annet dårlig hukommelse og konsentrasjon. Nevrologen mente det var lurt å få undersøkt, hvis NAV gjorde seg vanskelige og ikkje ville gi meg uføretrygd. De stoler mer på at eg er "treg i hodet", hvis det står på et papir undertegnet en spesialist i klinisk nevropsykologi ;) (Litt ironisk hadde eg glemt heile undersøkelsen, helt til eg fikk melding på telefonen om at eg hadde en avtale på sykehuset på onsdag... hæææ har eg det?? Jaja bra Yngve kan ta fri på kort varsel, så fikk han noen dager hima med Hanne og ei ekstra lang lang-helg ;)

Og det var da en spennende og interresant dag, å se testene og få prøve ut om hjernen min er så treg som eg føler (til tider;) Eg synes jo det er litt spennende med slike tester, og interresant å se hvordan hjernen fungerer, eller ehh... eventuelt ikkje fungerer ;)

Gøy ? Joda, noe var jo gøy... men å stirre på en svart skjerm i 15 minutt, der det kom hvite bokstaver i tide og utide, og eg skulle trykke space hver gang det kom en bokstav, MEN IKKJE når bokstaven x kom, usikker på om det kvalifiseres til gøy. Det var heller overaskende vanskelig og irriterende ! ;) Fingeren min fungerte veldig ofte raskere enn hjernen, så der var mange xer som ble trykket på!

Der var selvfølgelig lette ting og, som å ramse opp alle dyrenavn eg kunne komme på, på 1 minutt. Da var det bare å se for seg boka eg leser for Hanne ti ganger daglig... så der tror eg eg skårte ganske bra ;)

Eller sett sammen klossene likt som på bildet... ;)

Derimot var det ganske vanskelig å ramse opp så mange ord eg klarer på 1 minutt, som begynner på A... (ikkje særnavn)

Når du har sittet å hatt "eksamen i hjernetrim" i noen timer, er det snodig hvordan hjernen (hvertfall min) kan stoppe opp og bli blank på de letteste ting.

Eg klarer ikkje heilt å sei at det var kjekt, det var litt for slitsomt og irriterende å sjå at det var så vanskelig. Sjøl om eg kan merke det i det daglige og, at hjernen slår seg av av og til, ble det ekstra tydelig der. Det var litt skummelt og ganske trist... Men eg hadde ei kjempe kjekk dame med meg, ho trøstet meg med at det skulle være vanskelig. Og så var eg ei sånn søt, kjekke og blid jente, så det gjor ingenting om eg var litt treg hehe... ;) (ho sa det ikkje akkurat sånn da, det var eg som sa eg var treg, så trøsta ho meg litt ;)

Så nå kryper eg i seng, for å hvile en urolig kropp, og for å lade de små grå mest mulig opp til neste "eksamens dag"! Ser frem til nok en spennende og lærerik dag ;) Så er det heldigvis langhelg etterpå! Det blir digg ;)

Ønsker alle ei strålende 17 mai feiring og ei herlig avslappende og god langhelg!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)