onsdag 8. mai 2013

"Ut" sa Hanne, før eg rakk å si god morgen ;)


Ja ute er den beste plassen å være når det er så fint vær og herlig vår ute. Har hatt noen herlige timer i Loen med Hanne, bitte litt sol, så vindstille som det kan bli på Klepp, varmt og nydelig fint ;) (så kom regnet..... men da var det uansett tid for å gå him)

Eg har tatt 200 bilder, takker for den digitale verden, som gjer det mulig å eksperimentere og bare knipse i vei ! ;) Det er vel bare en brøkdel som bli brukbart, men så lærer man litt da ;)



Hanne har storkost seg i skogen, og sett "bæ, pus, voff voff, pip pip, ækkon" Og snegler...( klarer ikkje gjengi koss ho seier det ;) Ja nå har sauene og lammene endelig kommet ut på beite, og Hanne kan jo ikkje få nok av de ;)



Me klatret opp til "skogen" og i dag, det lønte seg. Der var et nydelig lite ekorn som ville leke sisten med oss. Det hoppet fra tre til tre, fant kongler bare et par meter fra oss, spratt rundt på bakken og gjemte seg bak trærne. Plutselig kom ekornet frem bak et digert tre, og drog på et helt eple ;) det såg fryktelig tungt ut, men det skulle ha det med seg. Hanne og eg fikk sjå på det lenge, mens det slet med eple. Til slutt gav det opp, og satte seg ned og spiste på det istedet. Det var noen fantastiske øyeblikk med ei lita jente som frydet seg. Dessverre låg kameraet igjen i vogna i bunnen av bakken. Og eg kan jo ikkje for å tenke på alle de fantastiske kule bildene eg kunne fått der... Men men, noen minner må en bare gjemme i hjertet istedet for i kameraet. De er uansett viktigere der ;)

Men så var me veldig heldige litt etterpå, og fikk sett et anna ekkorn, desverre mye lenger fra oss, men eg fikk nå knipsa litt ;)


"Der oppe skulle eg vert... og vips... der var eg oppe ;)"



Så et lite knippe av dagens fangst.... Ikkje heilt dreven med speilrefleksen ennå. Skummelt å bruke manuell instilling, men en må jo prøve, og det kommer seg ;)










Ikkje bare blomstene som gjer naturen fargerik ;)

Me er glade i snegler og me, så lenge de har hus på ryggen og ikkje er heilt svarte!

Lunch pausen er best i "skogen"...
Her var det et flott eldre par og noen fnisende russ som ble ufrivillige modeller ;) Syntes det ble en fin kontrast...

Eg måtte knipse bilder av "hjerte treet" vårt i dag og, men i dag ville Hanne og være med på bilde. Ho begynner å bli ei skikkelig linselus, når ho bare bestemmer seg for det; chees... ;)








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)