fredag 13. mars 2015

Vi vil aldri bli venner, så dra din vei, og kom aldri mer tilbake !!!

Stopp !! Ha deg vekk, jeg er ikke klar, og vil andri bli det !!! 
Ja jeg mener det ! Helt alvorlig ! Du kan bare prøve deg, jeg nekter. Nekter å slippe deg inn i livet mitt igjen ! Du får ikke komme her å ødelegge nå. Jeg trenger deg ikke ! Vil ikke ha deg her! Du bare ødelegger ! Så ha deg vekk !!! Du kan ikke bare komme her når du vil, og tro at jeg bare skal sitte i ro og la deg begynne å styre livet mitt igjen. Jeg har tatt kontroll over livet mitt nå, så ha deg vekk, du er ikke ønsket ! For jeg har ikke savnet deg. Jeg har faktisk aldri likt deg. Ja sannheten er at jeg HATER deg. Jeg vet det er et sterkt ord, men jeg gjør det. For det er ingen som har såret meg så mye, og tatt fra meg så mye, som det du har gjort. Du har ødelagt så enormt mye for meg. Så mye at jeg kommer aldri til å klare å tilgi deg. Det eneste jeg kan gjøre er å prøve legge fortiden bak meg, og gå videre. Men jeg kjenner det er vanskelig, når du plutselig dukker opp igjen. Og du kan bare glemme det....  jeg vet med hele meg, at vi to kan aldri bli gode venner!! 

For en tid tilbake hadde jeg kommet så langt at jeg i det minste hadde akseptert deg. Jeg hadde ikke annet valg, for du klengte deg slik på meg, at det var umulig å bli kvitt deg. Men så, så reiste du din vei. Jeg har aldri vert lykkeligere i hele mitt liv, for å miste noen. Og jeg kan ikke få sagt det klart nok, du har ALDRI vert savnet. Ikke en eneste dag ! jeg kom faktisk så langt at jeg begynte å drømme. Drømme om hvordan livet kunne vert, og hvordan det kan bli. Jeg har begynt å håpe og tro på en fremtid uten deg. Og den fremtiden var lys og fin, og full av håp og glede, og ikke minst LIV. Endelig kunne jeg puste, leve igjen ! Sorry, slik er det bare. Det er desverre sånn jeg føler det. Jeg klarer bare ikke like deg. Og nå som jeg har vert uten deg en stund, og har kjent hvordan det er å leve uten at du styrer livet mitt, så ønsker jeg deg aldeles ikke tilbake. 

Men det er tydelig, at du ikke gir deg i kveld. Så jeg må vist bare akseptere, igjen.... du skal få denne kvelden. Men så får du vær så god å reise din vei igjen. For du er IKKE ØNSKET HER !!

Det kjennes ut som om ferien er over. Ja sånn føles det. For jeg har virkelig hatt ferie i snart et og et halvt år. Ferie fra smerter og sykdom. I hele graviditeten og snart seks måneder med amming. Det har  holdt virkeligheten på god avstand !
Jeg har kunnet gjøre som jeg ville, være så fysisk aktiv som jeg har villet.
Jeg har kunnet gå tur flere kilometer hver dag.
Jeg har kunnet være sosial, ja hvertfall mye mer enn normalt for meg.
Jeg har klart å gå på flere avtaler i løpet av en uke.
Jeg har klart å holde tråden i samtaler.
Jeg har klart å ta buss hjem til Etne med begge barna!!
Jeg har kunnet holde (hvertfall delvis;) orden hjemme.
Jeg har klart å holde konsentrasjonen så lenge, at jeg har kunnet lese bøker !!
Men nå kjennes det ut som ferien er over. Nå viser kroppen igjen muskler, og tar fra meg mine ! For i kveld prøver ryggraden å slå knute på seg selv, korsryggen er i fyr og flamme, og bena er uten kraft. Tidligere i dag, kom der også et epilepsi anfall i hode. SM (spinal myoklonus) og epilepsi er tilbake og viser muskler !!

Plutselig var det vist nok. Joda har kjent litt tendenser i det siste, så det kom for så vidt ikke som en bombe. Men jeg føler meg likevel aldeles ikke klar, og krysser alt jeg har, for at dette bare er et bitte lite blaff. Jeg har ikke tenkt å bli så dårlig som jeg tidvis var før graviditeten.
For jeg har tenkt å ha mange slike turer med barna, som vi hadde tidligere i dag. Hvor vi var på biblioteket, matet ender i elven og lekte på lekeplassen, før vi gikk på butikken og handlet. Det var en slik tur som vi har hatt mange av de siste halvannet året, uten smerter og kramper etterpå !! :)





Jeg har tenkt å kunne følge barna mine opp, like godt som enhver annen mor.
Jeg har tenkt å være en mamma med tid og krefter til barna mine.
Jeg har tenkt å være en RESURS STERK mamma.
Og jeg har tenkt å være en god kjæreste, som har tid, krefter og som kan bidra.
Jeg har også tenkt å få noe eget ut av livet mitt, bitte litt selvrealisering hvertfall :)

du kan ikke bare komme her og kommer her. 
Du får bare se til å komme deg vekk igjen. 
For her er det ingen som trenger deg !!
Og ingen som ønsker deg !!
Så "ha en fin kveld" og når jeg våkner i morgen, 
bør du ha kommet deg langt bort, og kom aldri mer tilbake !!!


Men til alle dere andre der ute, alle som jeg Ikke hater,

kjente og ukjente,

alle som jeg bryr meg om og som jeg er glad i :)

Dere må alle har en kjempe fin helg !! 

Og det har jeg også tenkt å ha :)



6 kommentarer:

  1. Kjære deg. Ja jeg håper virkelig at du skal få være frisk
    og ha krefter til å være så aktiv som du vil.
    Håper og ber om det. Ønsker deg ei riktig god helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk !
      Ja det håper eg også, og det går nå rimelig bra :)
      Så livet må gå videre, og me får ta en dag av gangen slik me gjorde før!
      Ha ei strålende fin ny uke :)
      Klem

      Slett
  2. Åh! Så godt du har hatt ei god tid.
    Og trasig visst sjukdom tek styringa i livet ditt igjen.

    Varm trøsteklem ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)
      Ja det er heilt fantastisk at eg har vert så god så lenge!
      Så eg takker og bukker for det, men selvfølgelig er det frustrerende når eg kjenner det kommer sakte men sikkert tilbake. Men men, slik er livet :)
      Skal klare å leve likevel !
      Ha ei flott ny uke.
      Klem

      Slett
  3. God kveld :)

    Jeg har trukket en vinner av give awayen min, og det ble deg! :D Ta kontakt med Pimpim Designs på facebook, så kan dere avtale rundt premien :)

    Håper formen holder seg fin videre fremover!

    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh så gøy !! ;)
      Tusen takk, og ha ei fin ny uke !
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)