fredag 18. januar 2013

Speilrefleks!! ;)

Egentlig burde dette innlegget hete "TUSEN TAKK", men siden eg nettopp har hatt et som het det, får eg heller bare poengtere det her. For endelig, etter mange års "sutring og klaging" har eg fått meg speilrefleks kamera ;) Egentlig var det ikkje meiningen å kjøpe det nå heller, men Yngve sa at om eg ikkje gjor det, kom han til å gjøre det. Så da syntes eg ikkje eg hadde så mye valg ;) Så ved hjelp av gavekort i julegave, vrakpanten på en bil og Yngve sine bursdags penger, så ble det jammen speilrefleks på meg 31.12 !!! Så Tusen Tusen Takk!! ;)

Gleden var utrolig stor (med bare en bitte liten bismak av dårlig samvittighet, da pengene fint kunne vert brukt litt mer fornuftig...eller bursdagsgave til Yngve  ;) , og det ble tatt en masse fine, rare, sprø bilder på nyttårsaften. Etter det har det blitt en masse bilder av Hanne, men tross nydelig vær, har kroppen satt en stopper for å teste kameraet ute. Intill i dag... !! Nå har eg gledet meg i 18 dager til å ta med kameret ut, så i dag trosset eg en trøtt kropp, putta Hanne i vogna ( ho våknet klokka 06.15 i dag, så var så trøtt og ville bare sitte i vogna, eg syntes det var heilt greit i dag, mer ro til å ta bilder ;), og ut på tur bar det !!

Selv om eg ikkje måtte betale meir for mitt nye Canon Eos 600D speilrefleks kamera, enn eg betalte for mitt gamle Finepix  F100 kamera for 4 år siden, er det en heil annen verden å fotografere nå ;) Og en ser stor forskjell på 12 og 18 mega pixler! For de som ikkje ser forskjell fra bilder eg har tatt før, så er det en vesentlig forskjell å ta bilde når alle bildene blir fine og klare, til forskjell for at et av ti blir klare ;) En sparer masse tid, men sitter igjen med drastisk mange flere bilder hehe... ;) Men er ikkje heilt dreven med speil refleks, så det går litt mye på auto pilot ennå. Men eg fikk foto kurs med kameraet, så eg satser og håper på å komme meg på fotokurs 12 februar ;) GLEDER MEG!! ;)

Men først en liten smakebit av dagens fangst.... Det ble litt forskjellig, mye forskjellig lys og fassonger ute i dag.





Er litt svak for disse høge trærne som strekker seg mot himmelen...




Is er alltid fasinerende...

Islagt vann pytt under en stein, var litt fasinerende.











Nå går det jo til og med an å some inn på ting på bildene, og likevel få det ganske klart. 

Dette blir en ny foto verden ;O)




3 kommentarer:

  1. Grattis! :D
    Gleder meg til å se hvilke bilder du tryller frem med det nye kameraet! ;)

    SvarSlett
  2. Gratulera! Det har mye gøy i vente :)

    SvarSlett
  3. Takk ;) Ja eg gleder meg veldig til å komme meg ut på tur utover våren! Veldig kjekt å få og lære seg noe nytt ;)

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)