mandag 7. januar 2013

TUSEN TAKK !!

I dag har Hanne og eg vert på buss tur, først fra Klepp til Sandnes, så videre til sykehuset. Det var tid for påfyll av medisin igjen. Nesten 3 måneder siden forrige gang, og bare 1 ml igjen i pumpa... ja det kjente eg i går ... ;) Så eg er veldig glad for å få påfyll i dag! ;) Fremme på sykehuset gikk me på apoteket for å hente medisinen. 8 pakker, 550 kr i egenandel... alt starter jo på ny i et nytt år, så frikortet er gått ut og en betaler egenandel igjen. Men med den virkningen medisinen har, betaler eg med glede! ;)

Så var det opp på nevrologisk, som igjen har flyttet på seg, og har fått nytt personal. Men veldig koselige disse og ;) Denne nye sykepleieren såg litt undrende på meg og sier at eg må ha utrolig god virkning av medisinen, for det viser jo ikkje at eg har noen problem ;) Ja, må eg sei, eg har veldig god virkning av medisinen, og er kjempe glad for at eg har fått den. Det er ikkje så mange som bruker Liorisal som er oppegående. Veldig mange sitter i rullestol, selv med medisin. Så eg skjønner jo godt at ho lurer litt ;) Me snakker litt om denne fantastiske medisinen, som gjør livet bedre for så mange. Og eg sier eg gladelig betaler 550 kr i egenandel. "Ja det er da en er glad en bor i Norge, og ikkje må betale alt selv" sier sykepleieren. Så eg klarer jo ikkje la være å spør kor mye det faktisk koster? Eg får hakeslipp av svaret og er VELDIG takknemlig for at me bor i Norge, og takknemlig til alle som betaler skatt for at me som er syke og trenger slik (eller annen) medisin for å fungere betre, kan få den. 12000 kr for en påfylling!!

 Eg føler meg veldig verdifull akkurat nå, når eg sitter med medisiner verdt 12000 kr i magen ;) Dette vil jo si at i løpet av et år får eg medisiner for 48000 kr!! Eg kjenner eg får dårlig samvittighet for at eg ikkje klarer jobbe og betale skatt selv, selv med medisin. Eg får jo så mye, bare for å få lov til å fungere best mulig i det livet eg lever, men er ikkje i stand til å yte gjengjeld!! Men aller mest kjenner eg takknemlighet for all den hjelp eg har fått, og for at me bor i et land der alle bidrar for at ALLE skal få leve best mulig. Så når du er frustrert over den skatten du må betale av lønn du har jobba hardt for, så skal du vite at det sitter mange rundt i landet som er veldig takknemlige!! Så TUSEN TUSEN TAKK!! ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)