mandag 18. november 2013

Back to reality ;) Eller ? ;)

KJÆRE BLOGGEN...
 
Ja så var det blitt morgen igjen, mandag, tilbake til kvardagen ! 
Det var nå på tide, etter en og en halv uke i sykdoms og sløve modus. 
Litt hardt å stå opp klokka 7 i dag, har jo blitt vandt til å sove så lenge Hanne ville nå, 
det har vert nærmere 8-halv 9 etter ho ble frisk. Ja var nok litt hardt for Hanne også.. 
men ho var ganske så klar for barnehagen. Har snakket mye om det i helgen, 
for å forberede ho på at ho skulle dit igjen i dag. 
Rart når en kommer ut av rutinene, så er det alltid litt spennende å begynne på ny. 

Men når eg sa ho skulle tilbake i dag, og snakket om alle hun skulle møte, 
var det første hun sa : "ji kem". Ja ho var veldig klar for å gi klem til alle sammen ;) 
Og det gikk da også veldig greit å levere ho, så eg ble jammen kjørt både frem og tilbake fra barnehagen i dag og. Litt redd Yngve vil komme litt for seint på job, men det går vist greit ;) Og i dette været var eg veldig takknemlig for det !! 
Regn regn, pøsende regn.... 
Eg må nok ha et ublidt møte med det om ikkje så lenge, men vente litt ;) 

Nå var eg litt usikker på hva eg skulle gjøre. Eg skal nemlig på sykehuset i dag, 
få litt påfylling av medisin. Så eg må ut å ta buss halv ti... Så var spørsmålet.... 
skal -skal ikke sove litt til ?? 
Kjenner eg burde gjøre det egentlig. 
Men nå var det fristende å sitte å nyte morgen stunden. 
Det har eg ikkje gjort på en stund !! ;) 
Men eg kjenner og at eg absolut skulle hatt litt mer søvn. Siden eg skal busse rundt "halve verden" og tilbake i dag, så skulle eg gjerne hatt litt energi å gå på. 

Det ble litt lite søvn i natt. 
Eg skjønner ikkje ka som går av meg, har gått av meg de siste dagene. 
Eg er veldig trøtt når kvelden kommer, men det er så vanskelig å sovne! 
Eg gjør ofte "The lightning process" når eg sliter med å sovne, 
og det pleier funke ganske fort! (Skal snart skrive et inlegg om The lightning process, 
et kjempe godt hjelpemiddel !!) Men I går låg eg i to timer og vrei meg, 
før eg til slutt vandrett inn i en aktiv drømmetilstand. 

I dag våknet eg mens eg nynnet, ja i hodet da selvfølgelig... 
"sommer kommer, sommer kommer, sol og regn og latter og sang....." 
Joda eg kunne godt tenke meg sommer i dette suppe været. 
Men det var ikkje derfor eg sang. 
Dette var en sang me ofte sang som oppvarming i Feedback.
 I natt, og i går natt har eg drømt om Feedback. 
Det var koret og ungdomsklubben eg gikk i på ungdomskolen og videregående. 
Og eg har drømt om mennesker eg knapt har sett på 15 år.... Koselig det altså ;) 
men litt rart... Rart, men ganske kult å være 15 år igjen, 
slik eg har vert de siste nettene! 
Slutter aldri å forundre meg på hvordan den hjernen vår fungerer ;) 

Jaja, jojo, da var det blitt litt i seineste laget å gå å legge seg gitt... 
Jaja det går nok bra ;) 
Og det blir nok en bra dag! Blir kjekt med en busstur og besøke sykepleierene;) 
Sykepleierene på sykehuset er så koselige ;) 
Kjenner de jo veldig godt nå etterhvert, ja damene på apoteket også forresten. 
Blir rart å ikkje ha Hanne med, det er første gang... 
Tenker de kommer til å spørre etter ho, 
de synes jo og det er veldig kjekt å sjå ho. 
Ho er jo et lite vidunderbarn for noen av de og. 
De var jo også veldig spente på hvordan svangerskapet, 
fødsel og ikkje minst Hanne ville bli, 
siden det ikkje akkurat er vanslig å få barn, med baclofen pumpe.

Da var det tid for å stelle seg, klar for tur. 
Ut i dette fantastiske været.
Ka betyr vel litt reg..
så lenge det ikkje er flomvarsel,
storm, orkan, tyfon,
eller andre mer eller mindre katastorfe aktige  værfenomen...
Ja for i forhold til mange andre steder i verden...
så har me faktisk et fantastisk fint vær, selv om det spruter ned ute!
Må være takknemlig for det i dag,
og sende en tanke til de som har hatt og har, ekstremvær !!
Så vandre eg ut og ser på verden. 
Som en 15 åring i dag tror eg ;) 
Det blir nok bra ! 

Noen år siden dette ja ;)
 "sommer kommer, sommer kommer....." 
Vel sommer i hjertet hvertfall !! ;) 

HVOR GAMMEL ER DU I DAG ? 
Gøy å velge det sjøl av og til...
Prøve å se på verden på en litt annen måte ... ;)

HA EN FEIENDE FLOTT DAG
OG NY VEKE
 UANSETT ALDER ;)




6 kommentarer:

  1. I dag kjenner jeg vel egentlig alderen tynge litt.
    Men ikke verre enn at det går ann, hehe
    Har litt mye på planen fremover så jeg skulle gjerne
    hatt den energien jeg hadde for en del år siden.
    Men en får ta dagene som de kommer, og gjøre litt
    hver dag. Og ikke minst, slappe av innimellom.
    Håper dagen din ble bra til tross for lite søvn og masse regn :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uff ikkje kjekt å kjenne alderen tynge, men ja det er fint når en kan gjøre litt hver dag. Skulle også så gjerne hatt litt mer energi å rutte med, men men. Dagen ble veldig fin tross lite søvn og regn. Fikk meg jammen en blund før det var hente tid i barnehagen. Da holder eg godt ut til kvelden ;)
      Ha en fortsatt fine dag!

      Slett
  2. Man skulle vært 15 år en gang imellom ja. Eller ihvertfall fått litt av energien man hadde da.
    Har ligget flat i helga sjøl og burde komme meg ut på tur i dag. Her på østlandet er det sånn skikkelig grått vær, men ikke regn enda. Derfor burde jeg ta meg sjøl i nakken å komme meg ut.
    Håper du får en fin dag selv om det bøtter ned.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;)
      Ja hadde ikkje det vert fint ?! ;)
      Det er ikkje så lett å komme seg ut selv om det ikkje regner. Kan være riktig surt selv uten regn. Hvertfall her på vestlandet ;) Men eg klarte meg godt i dag og, selv om det høljet ned. Godt me tåler vann hehe.
      Ønsker deg en fortsatt flott dag
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)