onsdag 6. november 2013

Veldig glad me lever i hjelpemidlenes tidsalder !! ;)

I dag...
 er en dag kor eg er veldig glad for at me lever i hjelpemidlenes tidsalder !! ;)
Hadde en litt sur start på dagen i dag. 
Eg setter ofte på en vask tidlig på morgen, det er noe av det første husarbeidet eg gjer på dagen.
Det er vel fordi det er det "husarbeidet" eg liker best ;)
Som Yngve sier: "d der er ikke husarbeid" 
Eg har alltid tenkt at han skulle bare vist.
(Joda han vasker klær en skjelden gang innimellom)
Men i dag, må eg nok bare konstatere at han har rett. 
Det kan hvertfall ikkje sammenlignes med klesvask før hjelpemidlenes tid !! 

For i dag morges satte eg altså på en klesvask.
Da eg etter ei stund skulle på badet, syntes eg liksom det var en litt rar lyd. 
Eg kikka på maskinen, og hørte den fylte på vann, og alt såg normalt ut.
Men så la eg merke til at den sto helt i ro. Hmm... skal den ikkje begynne å snurre snart tro...??
Joda av og til så står jo trommelen stille litt, men nå blei eg sittende på dosetet i 5 minutt,
og prøvde febrilsk å mane maskinen til å begynne å snurre!! 
Åh, kom igjen da, snurr, SNNNURRRRR !! 


Uten hell, selvfølgelig !!
Og etter 1 time til, var endelig vasken ferdig...
(Eh.. eg satt ikkje på dosetet heile tida altså ;)
Det vil si, maskinen var ferdig, vasken var aldeles ikke ferdig.
Den kom ut av maskinen, kliss blaut og bly tung!



Ikkje mye tromling der i gården nei.
Og hva gjer en da?? 
Jo en må jo til på gamlemåten da, skyll og skyll og vri...
Og vett du.. det var utrolig tungt !! 

Eg blei faktisk veldig overasket, og fann ut at eg hadde ikkje vert mye verdt 
som husmor før hjelpemidlenes tid !
Mulig de ikkje vasket så mye klær som me gjer nå, men likevel. 
Så tungt det var å vri opp klær. Eg hadde jo ikkje sjans å få vannet ut av klærne, sånn ordentlig.
Prøvde jo så godt eg kunne, men der blei en grei damm under klesvasken på klessnora.
Må berre tilstå, det blei nok litt pesing, klaging og besvergelser over de stakkar klærne og.
Nei det funka dårlig altså. 
Eg syntes selvfølgelig litt synd på meg selv, for en onsdag morgen liksom.
Men det var jo litt synd på maskinen også da, ikkje den stakkarens feil at den ble syk ...
Litt mye brukt kanskje... ? ;)
Og sjøl om eg blei bitte litte grann frustrert, 
var eg desto meir takknemlig for at dette faktisk var et untakstilfelle,
og ikkje slikt eg må gjer kvar dag !! ;)
Guri så godt me har det !! ;)
 

Heldigvis for oss... så har me så fantastisk gode naboer (huseiger)
Der var ingen problem å få låne vaskemaskin, så me hvertfall fikk den klesvasken skikkelig rein,
og ikkje minst "tørr nok" for klessnora ;)
Så får me bruke klærne med forsiktighet, frem til "legen" kommer, og gjer maskinen frisk igjen ;)


6 kommentarer:

  1. Hoffa så kjedeleg!
    Ja, vi vert bra avhengige...

    Nattaklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er sikkert og vist. Men det er når det skjer noe galt, me ser kor godt me har det !! ;)
      Klem

      Slett
  2. Det er kjedelig når vaskemaskinen stopper.
    Den er en avhengig av når en har små unger
    Ellers også, men den går ikke så ofte lenger.
    Heldigvis.
    Ønsker deg en riktig god dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå får me bruke klærne med forsiktighet ei stund, men det er ikkje så lett å si det til en 2 åring hehe...
      Klem

      Slett
  3. Veldig gjenkjennelig : ) Håper "doktoren" kommer snart! God fredag! Helst med maskin...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja satser på at det blir en god fredag, selv om det nok ikkje blir noe maskin på oss... De maskin "doktorene" er vist ikkje så kjappe... :( Men men, god fredag skal me da uansett ha ;)
      Og en god fredag til deg også!
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)