lørdag 16. november 2013

Skal prøve sove litt, på tross av "hopp og sprett og tjo og hei" ;)

Et lite god natt innlegg fra meg,
sent på fredags kvelden.
Det er litt rart synes eg. 
Før var det liksom natt når klokka nærmet seg 12.
Det er på en måte ikkje natt klokka 12 lenger...
Har kanskje vert for lenge oppe, for mange ganger ;)

Burde eg ikkje gå å legge meg nå ?? 
Jo så absolutt!! 
Det er bare det...
At eg prøver å utsette møtet med madrassen i kveld...
For det møtet blir nok ikkje heilt kjekt med det samme.
Eg har vert AKTIV sofa sitter i kveld.
Det vil her i huset si at kroppen min krangler litt.
Lever litt sitt eget liv.
Det er fint både for sofaen og meg at den er litt polstret.
Myk og god.
Ellers hadde det gjerne blitt litt vondt for både meg og sofaen ;)

Ryggraden min prøver å slå knute på seg i kveld.
Det liker ikkje resten av kroppen, 
så den prøver å motstå.
En krangel mellom kroppens ledd og muskler..
er ikkje å anbefale.
Men så lenge eg sitter her,
klarer eg til en viss grad å styre det.
Joda noen spark og slag gir eg ufrivillig fra meg.
Men så lenge eg ikkje skal slappe av,
har eg litt kontroll på musklene.
Er bare en stor knute av muskler. 
Så eg prøver å slite ut musklene her,
i sofaen,
mens eg har litt kontroll.

Legger eg meg ned å slapper av derimot...
Ja ikkje så kontroll..
Godt mulig dette blir ei natt der det ikkje er så kjekt å ligge i samme seng som meg ;)
Godt mannen er vandt til det ;)

Men kroppen går jo til ro etterhvert da
selv om det til tider kan bli noen spark utover natta også.
Men det tar ofte litt tid,
fra eg legger meg,
til kroppen har fått sparket fra seg. 
Den må liksom tyne ut den tensiteten som sitter i musklene.

Det er ikkje uvanlig.
Men egentlig ikkje vanlig lenger heller.
Hvertfall ikkje så ofte som før.
Men det er litt typisk, slik som nå.
Det har vert ei slitsom uke med nattevåk,
over sykt barn.
Men de to siste dagene har eg fått slappet av igjen.
Og da,
ja det er som regel da det kommer...
når eg endelig får slappet av igjen.

Men men, sånn er det ;)
Og nå må eg nok bare bite i det sure eple,
og finne senga.
Håpe at kroppen har fått ladet ut såpass 
at det ikkje blir så voldsomme eskapader ;)

Om eg ikkje har medisin ? 
Joda, eg kan ta en epilepsi medisin.
Men eg blir så dum i hodet av den !! 
Det er ikkje uten grunn at mange bruker den som rusmiddel.
Det er jo herlig avslappende å ta den. 
MEN
Du blir ganske dum i hodet.
Og mister hukommelse. 
Og ja du blir litt rusa.
Eg har aldri likt å være ruset.
Så eg tar den så lite som mulig.
Eg har ikkje lyst til å være dum i hodet i morgen. 
Distre så det holder og totalt vims.
Og eg har ikkje lyst til å glemme denne helga.
Nei da er det bedre med litt 
hopp og sprett og tjo og hei i kroppen ;)

Og hvorfor i all verden
deler eg dette på bloggen ?
Jo av ren og skjær egoisme ... ;)
Som kjent:
"....delt "sorg" er halv "sorg" ;)
Så skal eg nok dele en glede snart også !!

Så da sier eg god natt,
og går i senga og krangler litt til med kroppen.
Det går så bra så,
eg vet jo eg vinner til slutt !! ;)
Håper du slipper å krangle med kroppen !
GOD NATT 
OG SOV GODT ! ;)


2 kommentarer:

  1. Huff da, det der hørtes ikke noe godt ut nei.
    Håper kroppen klarte å slappe av ganske fort etter du fikk lagt deg.
    Tenkte på det da jeg les at du hadde sjuk unge, At dessverre kommer det
    vel noen vanskelige dager for mor i etterkant da.
    Det er jo ikke uten grunn at du har orket å "krangle" til du fikk
    gjennomslag for en uføretrygd du burde hatt for lenge siden.
    Det er da jeg tenker at en skulle hatt en "husmorvikar"
    som kunne steppe inn når en selv egentlig ikke har helse til å stille opp for
    ungene slik en gjerne vil. Men slik er det ikke i det vanlige livet,
    så da får en ta de sykedagene som dessverre kommer i etterkant.
    Håper du får ei herlig og velsignet god uke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, nei det er ikkje uten grunn at eg har kranglet meg til uføretrygd ;) Det kommer gjerne en smell etter slitsomme dager/netter. Ja en husmorvikar hadde vert fint, men nei en må bare jobbe seg gjennom de dagene som kommer ;) Og en blir vandt til det, så litt sånn innimellom går fint. Hvertfall nå når eg får være hjemme å styre hverdagen min selv ! ;)
      Ei veldsignet god uke til deg også !
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)