lørdag 2. november 2013

Lørdagsmorgen, starten på en fin dag !

Det er lørdagsmorgen. Ja nå er det vel strengt tatt snart formiddag. Men klokka 07.05 i dag var det lørdagsmorgen. Deilig at Hannes indre klokke omstiller seg så fort ;) Har ikkje måttet opp klokka 6 noen av dagene denne veka. 
"mamma, mamma, Hanne våken... mamma?" 
Det er langt koseligere enn å våkne av grining på morgenen !! ;) 
Nå har me kost med katten og lest kattebok, i senga. Ja helgemorgenene starter gjerne sånn her i huset. Hanne er ikkje den som må hoppe opp av senga lenger. Det er herlig å kose seg under dyna litt etter en har våknet. Og lese bok til en god venn er kjempe kos. Eg synes heller ikkje det er så verst, rolig morgen, er jo herlig ;)

Gryn og melk til frukost, litt tegning, litt bygge med klosser, litt barnetv. Så har me allerede vert våkne et par timer ;) Tida går fort i godt selskap ! 
Er litt redd denne dagen kommer til å gå litt for fort... ;)

Eg har gledet meg til denne dagen! I dag skal Hanne og pappaen få kose seg sammen, eg skal nemlig til Stavanger og treffe gode venniner ;) ;) 
Det skjer ikkje så ofte... og hvertfall ikkje disse venninene!! Det er vanskelig å holde kontakt med venner når en har en kronisk sykdom, OG familie. De fleste kreftene går med her hjemme! Og det er da og lenge siden eg har sett disse vennene og. 3 og et halvt år siden eg såg de sist. (de fleste av de) Det er lenge. Men det er fantastisk å ha slike venner, som er venner selv om en ikkje har sett de på mange år. Det er stort sett barne og ungdomsvenner som er slik. Dette er litt spesielle venner, det er de eg gikk på Solborg folkehøyskole med. 
Det blir spesielle venner når du bor sammen med de et år ;)

Sola skinner ute, og eg kjenner dette skal bli en god dag, en fin dag ;)
Nå skal Hanne og eg gå og vekke pappaen, som har fått sove litt ekstra i dag. Så skal de snart få kjøre meg til stavanger. Veldig fint med privatsjåfør !! (Når en ikkje har lappen ;)

Så håpe me alle andre og får en kjempe fin lørdag.

NYT sola, livet, familie og venner !! ;)

6 kommentarer:

  1. Høyrest ut som ein svært koseleg morgon :-)

    Vonar du får ein flott dag med dine venniner.

    God helg klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja det var i det heile en veldig fin dag ! ;)
      Ha ei riktig fin snart ny veke !
      Klem

      Slett
  2. Veldig godt å kunne kose seg i senga litt om morgenen.
    Jeg syns det var veldig greit når ungene ville komme å
    ligge der litt før en begynte dagen.
    Venner fra et folkehøyskoleår er spesielle.
    Har og gått på folkehøyskole. Et flott år sammen
    med mange flotte folk.
    Håper dagen ble så bra som forventet.
    Ønsker deg en god kveld og en rolig søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er spesielt med venner fra folkehøyskole. Og det blei da og ei kjempe fin helg. Både med familie og venner ;)
      Håper du og har hatt ei fin helg, og ønsker deg ei kjempe fin ny veke!
      Klem

      Slett
  3. Så deilig med kosemorgen med vesla di.
    Håper du hadde et fint venninnetreff.

    Her er jeg oppe før jeg pleier på en søndag, jeg passer lille nevø på 2,5 år, så nå ble det litt ekstra tid til å besøke den herlige bloggen din :)

    Fin søndag til deg!
    - AC

    SvarSlett
    Svar
    1. Så koselig da ;) Både at du fikk tid til å besøke meg og passe nevøen. Nieser og nevøer er veldig koselig ! Håper dere fikk kost dere masse !
      Ønsker deg ei kjempe fin ny veke!!
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)