tirsdag 21. januar 2014

En himmel i brann, vekker et vinterland...


....kunne vert et dikt, eller en sang tittel føler eg....
Kanskje det blir det, må bare vente på at resten skal "komme" ;)
Eg fikk meg jammen en gåtur i vinterlandet i dag., og fikk se en himmel i brann. Frem og tilbake til barnehagen. Eg trodde ikkje eg skulle det når eg stod opp halv syv i dag. Eg har heldigvis klart å holde forkjølelsen på avstand ennå ! ;) Men kroppen var rimelig tung. Det ble ikkje så god søvn i natt. Kanskje var det tacoen i går kveld hehe... Eller kanskje var det all søvnen eg faktisk har fått de siste døgnene som spilte inn ;) Eg telte over, og eg har faktisk sovet 24 timer i løpet av 40 timer... så da er det gjerne ikkje så rart at eg ikkje klarte sovne før i 2 tida i natt. Men eg trengte den søvnen i helga da, etter søvnmangelen i forrige veke og begynnelsen av helga. Så får eg heller komme meg på rett kjøl i kveld ;) Blir nok sliten nok til kvelden tror eg  !

Men det ble en fin tur til og fra barnehagen i dag også. Og i dag ble kameraet med. På vei bort såg det faktisk ikkje ut som eg skulle få med meg noen soloppgang. Himmelen var ganske mørkeblå. Men når solen tittet over horrisonten, klarte den trenge bort det mørke skylaget. Det gav et flott lys ;)

Og et bitte lite hvitt vinterdekke har der kommet i løpet av natta. En liten cm ;) Kunne gjerne vert mer for min del, men det er hvertfall hvitt, så eg får være fornøyd med det, foreløbig. 








Og disse bildene blir mitt bidrag til mandagstema hos


Vinterdekke...







Tro det eller ei så skal eg faktisk snart finne senga igjen ;) Eg må bare få varmet opp den frosne kroppen litt, før eg kryper opp i den kalde senga. Eg blir alltid iskald når eg kommer hjem fra tur. Eg frøs aldeles ikkje på turen. Hadde vel nesten kledd meg for 10 minus, men det var bare 2 minus ute. Så eg holdt godt varmen ;) Men likevel blir eg alltid kald når eg kommer hjem igjen... 
SÅ eg må tine litt før eg tar en hvil....
Skal jammen unne meg en kakao tror eg,
med 2 knekkebrød og et glass vann til frukost, så må det være lov ;)
SÅ blir det en hvil ! 

Og etterpå fortsetter den flotte dagen min !!

Og en kjempe fin dag til deg også,

I vinterland eller ei ;)

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk ja det var flotte farger på morgenhimmelen ;)

      Slett
  2. Det är så vackert med himlen. Jag brukar också vara kvickt ute med kameran, när det är spektakulära solupp- och nedgångar. Fina vinterbilder, med lagom mycket snö tycker jag! Precis så lagom att det lyser upp lite i vintermörkret. /Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;) Ja eg skulle jo gjerne hatt litt mer snø, men er endel som er fornøyd med at det ikkje er mer. Alle kan ikkje bli fornøyde ;)

      Slett
  3. Flotte vinterbilder !
    Soloppgangane er fantastiske denne tida.
    Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det ;)
      Ja eg synes sol opp og ned gangene er flottest på denne tida faktisk. Nydelig å få se det, om enn veldig kaldt ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)