mandag 20. januar 2014

Mandagskvelds-synderier... ;)

Chilien stikker på tunga, og er med på å lette den dårlige samvittigheten. 
Den dårlige samvittigheten som tacoen i magen har laget.
Taco på en mandag, en mandags kveld, rett før leggetid... 
En taco med ris, kjøtt, ost, salsa og rømme, og tacoships. Ja og salat, den er også med å lette på den dårlige samvittigheten, bitte litt... ;) 
Som dere kanskje har skjønt tidligere, så er eg veldig imot å kaste mat. 
Så når der er rester etter helga, da må en jo gjøre en insats og få spist opp ;)

Men det ble i overkant sent på kvelden da, unødvendige kalorier liksom....
 og kanskje litt dårlig søvn etterpå ? 
Viktig å legge seg mett, men det får da være grenser eller ?? 
hehe...

Men det er et enda viktigere punkt ... som letter samvittigheten...
bitte litt..
..... det er jo kjent at sterk mat kan hjelpe med å brenne vekk sykdom ;)
Det letter litt på samvittigheten.
Hanne og Yngve har vert syke ei uke, men har begynt å komme seg nå. Tror kroppen min går litt i beredskap da. Må liksom holde seg frisk, noen må jo funke litt. Men når de er på bena igjen, da er det akkurat som om kroppen min sier at NÅ er det min tur. 
Men NEI sier eg da, og spiser taco rester med god samvittighet ;) Nesten god samvittighet hvertfall... Eg har ikkje tenkt å bli skikkelig forkjøla nå !! ;) 

Og så trøster eg med at syndene er ikkje komplette,
colaen er fraværende.
Desverre !! Taco er aldeles ikkje det samme uten cola.
men det er jo mandag da. Og eg skal ikkje drikke cola i uka lenger !! ;)
Har ikkje så mange nyttårs forsett i år, men sukker er eg nødt til å kutte ned på.
Tenker eg... mens eg tar en facermint til dessær en sen mandagskveld .... ;) 
Jaja har hvertfall ikkje drukket cola !!

Ellers har me faktisk hatt en veldig fin start på uka, ja bortsett fra at eg fryser og svetter om hverandre. Yngve har vert på jobb igjen og Hanne i barnehagen. Eg har gått til og fra barnehagen, i nydelig vær, om enn iskald vind. Ja den gir seg aldri her, men heldigvis var den ikkje fult så vill i dag, som den har vert i det siste. Nå venter eg litt på vinter, og ser faktisk noen hvite flak som daler utenfor ruta. Når de får vinter alle andre steder i landet, så kan vel me også få litt. Synes liksom me må ha litt vinter før våren kommer... Selv om mange er sikkert uenige i det ;O) 
Uansett vinter eller ikkje, det var kaldt og utrolig fint i dag morges. Angret veldig på at ikkje kameraet ble med når Hanne skulle i barnehagen. Telefonen klarer ikkje gjenskape fargene like godt. Men men eg fikk hvertfall en fin opplevelse.




Håper på det i morgen tidlig også, så da skal eg dra med kameraet. For i morgen skal eg også våkne frisk , etter ei kjempe god natt (viktig å være bestemt med kroppen;) . Så skal eg gå bort i barnehagen med Hanne. Eg skal ta noen kjempe fine vinterlige sol bilder på vei him igjen. Så skal eg him og kose meg, slappe av og kanskje få gjort noe kreativt ;) Eg skal ikkje lage noe middag, for det har me likevel ikkje tid til å spise før me skal på barenidrett på ettermiddagen ;)

Jo det blir en FLOTT dag i morgen, takket være litt mandagskvelds- synderier tenker eg !! ;)

Ha ei god natt og en kjempefin tirsdag !

Nå venter senga ;)

6 kommentarer:

  1. Kakao her.. Akk ja!
    Må kose seg også, sjølv om det er mandag.

    Vakre bilete :-)

    -nattaklem-

    SvarSlett
    Svar
    1. Huff ja er fæl på kakaoen og eg ;)
      Men ja en må jo kose seg litt, og så blir det jo
      litt unntaks tilstand når en er slik små forkjøla ! ;)
      Klem

      Slett
  2. Cola kutt i uka er bra. Jeg og mannen har kuttet ut sukker etter nyttår.
    Vi har klart oss så langt. Pluss at vi har bestemt oss for å ha salat til middag en gang per uke.
    Håpet er jo at noen kilo skal forsvinne. Mannen min går ca ei mil om dagen i tillegg så han synes det faktisk på. Jeg har ikke vært så flink med gåturene så det går saktere nedover med meg..
    Men vi koser oss med kake og sånt på lørdag da. Kan ikke bli for strenge med oss sjøl for da varer det ikke lenge før vi sprekker. Vi er nemlig to søtmonser begge to...
    Ønsker deg ei sjukdomsfri uke, Håper du slipper unna denne gangen.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Oi flinke dere er da !! Eg hadde nok ikkje klart å kutte sukker ennå.
      Men klarer det kanskje etter en liten nedtrapping ;)
      Synes det er så vanskelig når eg går hjemme aleine hver dag....
      da blir det lett til litt småknasking,
      gjerne både som trøstespising og tidsfordriv ;)
      Så det skal eg hvertfall kutte,
      men helgesnopet, det blir ennå ! ;)
      Lykke til videre med sukker kuttet !
      Dere klarer det når dere er to ;)
      Ei fin uke til deg også.
      Klem

      Slett
  3. Håper kroppen tok imot dine beskjeder.
    Er ikke noe særlig å være sjuk
    Kunne godt byttet været med deg på flekken,
    her gir det seg jo ikke med å snø. Har snødd
    omtrent hele tida i ei uke nå. Er heldigvis ikke
    så mye det kommer alltid, men kjedelig er det.
    Liker nok mye bedre litt barfrost, eller noen
    få varmegrader.
    HA en fortsatt god dag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jo takk kroppen har hørt på meg til nå,
      så er fornøyd med det ;)
      Ja eg skjønner det er mange som har
      lyst til å bytte vær med meg hehe...
      Eg synes det er veldig greit når det snør
      gjerne en dag eller to, og så kan det bli liggende.
      Det er fin vinter ;)
      Men med været er det vel heller sjelden en får det en vil,
      en må ta det en får ;)
      Ha en fin fin dag... kveld ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)