onsdag 1. januar 2014

Godt nytt år, og takk for det gamle !! ;)

1 nyttårsdag.... 1 januar 2014 ;)

Nytt år, ny begynnelse, ny sjanse... er ikkje det deilig ? ;) 
Det synes eg! 
Ikkje at eg har så behov for en ny begynnelse, men den følelsen av å begynne på ny, 
med blanke ark, den er vel alltid deilig. Selv om en selvfølgelig har med seg tidligere erfaringer. Vil påstå at gamle erfaringer er ganske viktig å ta med seg når en begynner på ny ;)

Men noen erfaringer kan en godt glemme !! 
Kroppen min har og tydelig dratt med seg tidligere erfaringer inn i det nye året...
" Hmm... altså.. husker ikkje HEILT... Men det VAR nyttårsaften i går, ergo Åshild var nok ute og såg på raketter i alt for lite klær. Best å kaste på ho en kraftig forkjølelse, bare sånn for sikkerhetsskyld"

Men eg var ikkje det for tenk, eg stod i vinduet og såg på !! Ikkje hadde eg så lite tøy på meg heller,,, hehe .... Og eg frøys hvertfall ikkje !! Men men, det går nok snart over ;)
For det er også en viktig erfaring eg tar med meg.
Ting går over, livet går videre, og min verden kan forandre seg og utvikle seg.
Det er en deilig erfaring å ta med seg ;)

Så i morgen starter hverdagen igjen. 
For de aller fleste... det har vert fint med høytid og ferie, 
men det er nå ofte deilig å komme tilbake til hverdagen igjen også. 
Er spent på hva det nye året vil bringe. 

Eg har tenkt mye på om eg skal fortsette å blogge... 
mange dager tenker eg at, nå har eg ikkje noe mer å skrive om, 
hvertfall ikkje som andre kan synes interresant... 
Det er så utrolig mange flinke bloggere der ute ! ;)
Og eg.. har strengt tatt et svært lite spennende liv hehe

men så skriver eg litt likevel da ;)
Vel,,, fordi det er gøy !
Så eg har kommet frem til at det blir nok litt blogging i det nye året også.
Eg har lyst til å takke alle som har kikket innom meg, som gidder å lese,
som følger meg og alle som kommenterer.
Det varmer ! Dere er noen herlige og gode mennesker !
Og dere har alle blitt viktige for meg ! ;)


Så må eg vise dere noe annet som har en ny begynnelse her i huset. 

Min stakkars orkide viste plutselig tegn til nytt liv tidligere i høst. 

Den har nok vert litt glemt, og bare fått en skvett vann i ny og ne.

Skakk og skjev har den vert, etter x antall fall fra vinduskarmen.

Hullete og ødelagte blader har den også, etter katte klor  :( 

Men når eg såg liv tidligere i høst, fikk den straks mer kjærlighet og omsorg.

Og i går, I går sprang den første nye blomsten frem!

Den har jo ikkje akkurat fått så mye kjærlighet fra den mistet blomstene sist og til eg 

tilfeldigvis såg nytt liv,

så eg tar dette som et bevis på at der er MASSE kjærlighet i OMLØP i huset ;)








Men nå vet eg....

Når blomstene faller av igjen, og der bare er skadde blader og en ribbet stilk tilbake. 

Da skal eg huske å fremdeles gi den omsorg slik som NÅ. 

For selv om der bare er en ribbet stilk tilbake, 

ligger det fremdeles en spire til noe vakkert... 

der innerst inne... 

Eg vet det kan ta tid, ja gjerne LANG tid.

Men med nok tid og kjærlighet rundt seg..

vil den igjen springe ut i blomst. 

Og du... de som tar lengst tid, har ofte de vakreste blomstene ;)
 

Og det... gjeller så absolutt oss mennesker også. Gjerne noe å ta med seg inn i det nye året...

DU og EG er livsviktige for at de rundt oss skal blomstre. 

Og de som ser som visnest ut, er kanskje de som gjemmer på de vakreste blomstene.



Ønsker dere alle et nytt spennende år,

 

med nye muligheter og utfordringer !!

 

Må året bli rikt på alt en TRENGER,

 

selv om det kanske ikkje blir alt en ØNSKER... 

 


Må det bli et VELSIGNET og GODT nytt år,

 

Og et år med god tid sammen med de en er glad i.

 

 Må det bli et år fylt med masse glede,

 

og må me alle få lov til å bety noe for andre,

 

og få mulighet til å dele gleder videre.

( en av de største gledene synes eg, 
og den eneste måten å gjøre landet vårt 
og verden til et enda bedre sted )

 

 

Lykke til ;)

Varme nyttårsklemmer fra Åshild...


 

7 kommentarer:

  1. Dette var fine ord. Koselig å få lov å følge med deg på bloggen.
    Har flere orkideer som kommer igjen gang etter gang her også,
    like facinerende hver gang. Har hørt at de kan skifte farge fra gang til gang også,
    men vet ikke om det stemmer. Tror mine har hatt samme farge.
    Ønsker deg god bedring med forkjølelsen.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og takk for at du vil følge bloggen min ;)
      Setter utrolig pris på besøkene!
      Eg har også hørt at de kan skifte farge...
      men eg husker faktisk ikkje hvilken farge denne hadde
      første gangen. Eg har to, så eg har glemt hva
      farge de hadde hehe...
      får se, kanskje den andre kommer også ;)
      Klem

      Slett
  2. Hei kjære Åshild
    Så kjekt å komme i kontakt med deg :) Takk for alle koselige og oppmuntrende kommentarer du legger igjen hos meg ♥
    Takk for flotte og kloke innlegg fra deg her også,setter pris på deg ♥

    Klem Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hjertelig takk i lige måde Bente !! ;)
      Klem

      Slett
  3. Koselig at du vil fortsette å blogge. Liker å lese det du skriver.
    Ikke alltid en syns en ¨har så mye å skrive om, men så dukker
    det plutselig opp litt likevel. Og den blomsten var flott. Koselig
    at de kommer tilbake etter en liten pause.
    Har noen her jeg tror jeg må kaste, men de får stå litt til
    å se hvordan det blir.
    Ønsker deg et velsignet godt nytt år kjære du :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig kjekt når blomstene
      kommer tilbake.
      Men enda bedre med bloggvenner som
      stadig vender tilbake !! ;)
      Så tusen takk for alle koselige besøk og kommentarer
      du har gitt meg !
      Og et velsignet godt nytt år til deg ;)
      Klem

      Slett
  4. Tusen takk for mange koselige kommentarer i året som hhar gått, Åshild!
    Du er veldig flink til å skrive, og tror også vi har en del like verdier i livet.
    Når det gjelder den fine orkideen din, så er det jo med den som med alle andre
    planter, at de trenger en hvileperiode for å komme tilbake. Dessuten er det fint
    med små skvetter, for jeg lærte en gang, at planter aldri må stå med beina under vann,
    da drukner de :-D Og det stemmer nok!

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)