fredag 2. august 2013

Flaut problem !! Men det finnes løsning ;) .... STOP 24 eller Aluminiumklorid!


Eg har hatt et problem, helt siden ungdomstida. Det er et flaut problem, et en ikkje snakker om, men gjør alt for å skjule !! Men veldig ofte er det synlig, svært synlig. Uheldigvis! Det er et problem eg ikkje ante at det fantes løsning på, har vel ikkje leita etter løsning heller, bare trodd at det måtte være slik.

Du har heilt sikker gjettet hva eg snakker om !! ?? (bildet sier jo sitt ;) Svette !! Svetteringer under armene... Flaut !! Stress !! Kan lukte vondt, vaske topper/gensere etter en dags bruk...  eller noen timers  bruk, alt etter hva en gjør... Men etter en stund setter ofte svetten seg i klærne, så de blir aldri helt "rene". Alltid passe på at en har klær som ikkje svetten viser så godt på. Heller for lite enn for mye klær, bedre å fryse enn å bli for varm, men var du klar over at du kan svette selv om du fryser? Du kan det ! det verste er jo å gå i fine selskap, bursdager eller bryllup !! En fin kjole med store svetteringer, kan ødelegge hele kvelden. Eg har alltid syntes det var stress, og ikkje minst flaut ! Det er ikkje noe en vil snakke om, spesielt ikkje i ungdomstida, da gjør en heller alt for å skjule det.


Og som sagt, så har eg aldri kommet på at det kan finnes hjelp, helt til nå. Nå kan en jo finne ut av det meste på nett. Det er genialt, så slipper en å snakke med folk om slike flaaue ting ;) Og på nett, var det ikkje vanskelig å finne svar !  Det finnes faktisk hjelp, som funker !! Og apoteket er stedet å gå ! De har flere ting en kan prøve, alt etter hvor stort problemet er. De har midler som skal gjøre at du ikkje svetter i heile tatt !! Tenk hadde eg vist om dette for mange år siden, det hadde spart meg for mye stress og bekymringer ;)

Eg gikk for den mildeste antiperspiranten som skulle virke bra, "Stop 24". det var først og fremst for å prøve, (eg hadde ikkje heilt trua ) og så var den halvparten av prisen til den som skal virke best. Og eg må bare sei eg er KJEMPE positivt overasket over resultatet !! Det har vert utrolig forskjell. På vanlige dager svetter eg ikkje. Men når det kommer opp i 25 ++ grader, da har det vert litt fremdeles, men ikkje i nærheten av slik det var.  Så eg må si det er heilt fantastisk !!Du bruker den som en vanlig deo, men den virker aller best om du smører på, på ren og tørr hud på kvelden. Og best effekt oppnår du etter 4-5 dager.Men når eg skal kjøpe ny, for det kommer eg til å gjøre, da skal eg prøve den sterkeste, kanskje eg slipper svetteringer på varme dager også ;)

Så tenkte eg.. kanskje der er flere som har dette flaue problemet, så kan eg hvertfall si at der finnes hjelp, som funker !! Både den eg har prøvd og den som skal virke enda bedre; Aluminiumklorid, får du på apoteket ! ;) Endelig farvel til svetteringer !! ;)


13.01.14

En liten oppdatering ;)
Nå har eg prøvd  Aluminiumklorid et par måneder, og resultatet er heilt utrolig. Den virker faktisk mye bedre enn STOP 24, selv om den også var bra. Men STOP 24 syntes eg mistet litt effekt etterhvert... eg måtte bruke den hver dag. Det gjør ikkje denne. Eg har knapt svettet en dråpe etter eg begynte med denne. Og nå bruker eg den bare en gang eller to i uka ! Fantastisk ;)



(bilder hentet fra google)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)