mandag 26. august 2013

Høst, ny start, nye muligheter ;)


Det er slutt på sommerferien, hvertfall for de fleste ;) I dag var første hverdag etter ferien her hos oss, og det merkes ! :) Det har vert en Laaaang dag ! Men en fin dag. Eg har alltid likt høsten. Både fordi det er ei nydelig fin årstid, og fordi det nesten er som nyttår, en starter på ny. Mange starter på nytt skoleår, og mange andre ting har ny oppstart på høsten. Når eg gikk på skole, syntes eg alltid skole start var veldig kjekt. Mye nytt å lære, mange nye mennesker å møte, nye vennskap skal bygges. Og noe av det kjekkeste, var nye bøker ;) (kan godt være eg var/er litt nerd...hehe, men ja eg har alltid likt å lære ;) Både nye bøker å lese og å lære av, men ikkje minst nye bøker å skrive i. Eg har alltid syntes det var veldig kjekt å få ei ny skrivebok. Ei bok med bare blanke ark ;) Og slik tenker eg om høsten og... En starter med blanke ark igjen, en starter på ny, med mange nye muligheter !!

Hvilken farge velger du, En eller alle? Det er ditt valg ! ;)
I dag begynte mannen i huset på jobb igjen, og Hanne hadde sin første dag i barnehage !! ;) Det var veldig kjekt, og etter 2 timer hadde ho ikkje lyst til å gå, men mammaen måtte på sykehuset og fylle på medisin pumpa... Så me kunne ikkje være lenger i dag, men skal tilbake i måro, da blir det nok litt lenger dag ;)

Høsten betyr noe nytt for meg og, selv om eg ikkje jobber....
Eg starter hausten med full medisin pumpe hehe...
Eg får forhåpentligvis uføretrygd snart... (Noe som betyr en ny tilværelse økonomisk!)
Eg skal forhåpentligvis klare å være trener for barneidrett 0-3 år ;)

Og ja Hanne skal i barnehage, det betyr en stor forandring for meg og! Det blir nok en helt ny hverdag. Eg har tenkt at det blir litt trist, for da har eg jo egentlig ingen andre grunner enn sykdom som holder meg hima lenger. Men nå har eg kommet så langt at eg faktisk gleder meg ;) Eg gleder meg til å få hvilt ordentlig, få slappe av de dagene eg trenger det. Eg gleder meg til å ha overskudd til å holde orden i leiligheten. Eg gleder meg til å kunne lage middag hver dag (det er ikkje en selvfølge ). Eg gleder meg til å ha overskudd til å bake av og til ;) Rett og slett orke hverdagslige gjøremål !Og Eg gleder meg til å ha tid og overskudd til å skrive mye mer !! ;) Og ikkje minst gleder eg meg til å ha mer overskudd når eg skal være med Hanne og pappaen, slik at me kan ha skikkelig kvalitetstid, i stedet for mye tid der eg ofte er sliten...

Så eg tror det blir en spennende høst, med en god del omveltning i hverdagen !! Eg gleder meg !! ;)


Har DU noen nye planer denne høsten?  Ønsker alle en riktig fin ny høst, uansett om du skal tilbake til den samme jobben/skolen/hverdagen, eller det venter noe helt nytt.... Du har uansett en tom skrivebok forann deg, som du kan fylle med det DU ønker.... Det er jo spennende ;)

3 kommentarer:

  1. Høsten er min favoritt årstid!
    Jeg begynner i ny jobb på mandag..IIiiik
    Både gleder og gruer meg. Jeg er i min siste uke i mammapermisjon. Det er så rart liksom. En epoke er over..
    Har også et spennende prosjekt på gang.
    Mye som skjer :)

    God høst til deg også!
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh så spennende, men ja sikkert litt rart og ;)Eg kjenner det er rart å levere Hanne i barnehage, en har liksom kommet et steg lenger, ja en epoke er over... Men det er godt også da, at tiden går og livet går fremover!
      MASSE lykke til i ny jobb!! Og venter på å høre mer om "spennende prosjekt" ;)
      En veldig god høst til deg og dine også!
      klem

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)