torsdag 1. august 2013

Tid for årets store happening i min hjembygd; ETNEMARKNADEN ! ;)

Idet veldig mange andre er ferdige eller snart ferdige med ferie, tar me endelig fatt på 3 veker fri ;) Det vil si, mannen har 3 veker fri, eg har jo alltid fri ;) Men det vil jo merkes for meg og, og forhåpentligvis kommer me oss også på tur !! I helga har me egentlig tenkt oss til Etne, mi hjembygd. Må sei eg legter litt him nå, har ikkje vert der siden april !! Det er lenge det !!


Og denne helga er spesiell i Etne. I dag begynte årets  Etne marknaden. Den årlige store happeningen i Etne ! Har du ikkje hørt om det, eller aldri vert der, er det så absolutt verdt en tur ! Etne er alltid ei bygd verdt et besøk, men marknaden er jo EKSTRA stas ;) Det er alltid kjekt å reise him da. Det er stort marked, med alle slag boder, Bra tivoli, og ikkje minst bra konserter. I år kommer blant annet Kurt Nilsen og Hanne Sørvåg. De kunne eg veldig godt tenkt meg å høre ! ;)  Men det viktigste for en som har vokst opp med marknaden, er alle menneskene som kommer. Det er ofte en sjelden mulighet til å treffe venner du ikkje har truffet pålenge!

MEN, nå er me veldig usikre på om det blir denne helga, lyn, torden og styrt regn frister ikkje så mye... det er jo tross alt en del mer en Etne marknaden me reiser him for ! Og når de melder mye bedre vær i alle andre retninger me og har tenkt oss i løpet av ferien (Kristiansand, Halden), da frister det litt å utsette Etne besøket.



Men eg krysser jo fingrene for at metrologene forandrer mening i løpet av det neste døgnet, slik at me får oss en tur i helga. Og for de som bare skal til Etne pga Etne marknaden ; det er kjekt i regnvær og, my er innendørs :)


Og som sagt... har du ikkje vert der, er det absolutt vert en tur ! Håper me og får det til ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)