torsdag 29. august 2013

Barnehagetilvenning... slitsomt for liten og stor !! ;)

Det har vert ei spennende veke, med tilvenning i barnehagen, men nå tar Hanne og eg velfortjent helg ;) Heldigvis har Hanne fri fra barnehagen på fredagen, for nå kjenner eg at eg er veldig klar for en hjemmedag ;) Det har vert ei kjekk uke, Hanne har storkost seg i barnehagen, og har ikkje villet gått him igjen noen av dagene. Ho har tilpasset seg veldig fort. Eg hadde jo ikkje trodd at de kom til å få Hanne til å sovne, UTE i vogn. Det har ikkje Hanne gjort siden ho var 1 år. Men det var INGEN problem ! Gjeng-mentaliteten satte nok inn for fult. For Hanne skulle gjøre akkurat som de andre ;) Så de to siste dagene har ho hvilt i vogn i barnehagen. I går la eg ho i vogna, men i dag fikk de legge ho, OG tok ho opp når ho våknet. Da hadde eg gått him, men det gjor tydeligvis ingenting ;) Så det har gått veldig fint, og det blir nok grining i måro, for at me IKKJE skal gå bort å leke med "masse unga". Det er det Hanne seie hver gang noen nevner barnehagen. Så det er tydelig at det er stas !! ;) EG kommer ikkje til å grine for at me ikkje skal tilbake i måro... Joda eg har og kost meg, men eg har hatt lyst til å gå him mye tidligere HVER dag!! Timeplanen denne veka, burde vel strengt tatt ikkje vert så veldig slitsom...

Mandag 9.00 - 11.00
Tirsdag 9.00 - 12.00
Onsdag Hanne 9.00 - 14.00, Eg 9.00 - 10.30 og 12.00 - 14.00
Torsdag Hanne 09.00 - 15.00, Eg 9.00 - 12.00 og hentet klokka 15.00

Som sagt, Hanne har storkost seg! Ho har og vert så sliten når kvelden kommer, at ho har sovet godt heile natta, akkurat DET har vert deilig, mot normalt!! ;) Eg har og kost meg veldig, MEN har vert fullstendig skutt !! Skulle ikkje tro at det var så slitsomt å sitte å se på 13 (rolige) barn (1 - 3 år)  og 5-6 voksne...Og konversere litt i ny og ne. Men denne veka har eg virkelig kjent på at kroppen min ikkje funker normalt. Det har resultert i at eg har funnet senga klokka 21, seinest 22.. i tillegg til en times hvil på dagen. Det har resultert i kramper noen kvelder, den andre epilepsien har også vist seg to ganger. Det er utrolig sjelden eg merker epilepsien i hodet, så 2 på ei veke, er veldig unormalt !!

Det har vert litt frustrerende å kjenne seg SÅ sliten, og KJENNE at eg ikkje har krefter, for det har vert utrolig kjekt å være der borte ! ;) Eg har og kjent på kor mye eg savner å jobbe. Eg har jobbet i barnehage flere ganger før, og kjente nå at det hadde vert en veldig kjekk jobb! MEN eg fikk og VELDIG bekreftelse på hvorfor eg ikkje jobber. Det var trist! Samtidig var det litt godt, å igjen få bekreftet at det eg har prøvd å overbevise NAV om i LANG tid, fremdeles stemmer. Eg har INGEN krefter til arbeidslivet på nåværende tidspunkt !!

Så eg ser veldig frem til å kunne levere Hanne i barnehagen, og så gå HIM ;) Men først... tar me helg !!

GOD HELG TIL ALLE DER UTE OGSÅ ;)

MEN ALLER ALLER FØRST... gjeeesp... GOD NATT !! ;)

4 kommentarer:

  1. Hei på deg :) ville innom og hilse på deg - og har nå sittet her og lest litt på den fine bloggen din. Også lser jeg om barnehagetilvenning og smiler, for dette kjenner jeg meg sååå igjen i. Det er jommen et styr, og det er ikke alltid like festlig - hverken for stor eller liten. Det verste syns jeg, er når barnehagepersonellet sier "nå syns vi du skal gå hjem litt og la barent være her...." med påfølgende klump i halsen og et barn som gråter. Det gjør vondt, det :( Men så går det seg til - og det er viktig å bruke tid i begynnelsen :) Så får du så fine, trygge små, vet du ;) ønsker deg en flott helg - nyt den, håper den blir solfylt og god. klem klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen, så kjekt du er tilbake i blogg verden etter sommeren! Håper du har hatt en fin sommer ;) Og veldig kjekt du stikker innom ! ;)
      Det er også kjekt og godt å lese at det ikkje bare er eg som synes det er vanskelig å levere i barnehagen !! Det føles ikkje så veldig bra ennå, men det blir nok fint etterhvert ;)
      Ha ei fin ny uke !
      Klemmer tilbake

      Slett
  2. Så flott timeplan for tilvenning:-)
    Ja, det er tilvenning både for liten og stor ;-)

    Lukke til vidare!

    Søndagsklem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er virkelig tilvenning for både liten og stor, verst for stor virker det som hehe ;) Men det blir nok veldig fint etterhvert !!
      Ha ei fin uke!
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)