onsdag 25. september 2013

God morgen ;)

Klokka er akkurat 8.00, når eg åpner døra hjemme. Hanne levert i barnehagen, Yngve kjørte oss bort i dag og, sjøl om tida var i knappeste laget... Han er snill, og så tror eg han synes det er litt kos å kjøre oss bort. Hanne er et stort glis, som sitter å vinker "ha det mamma og pappa" i bilen ;) Jo ho koser seg i barnehagen !! Så får han suss og klem i bildøra før me går inn og han skynder seg på jobb. Det er et koselig morgen rituale, en fin start på dagen, etter at dagens første minutter hjemme har vert litt hektiske ! ;)

Og SÅ får eg en fine tur him. Hvertfall på de fine dagene da, slik som i dag. Det var en nydelig fin morgen, eg følte heile verden skinte for meg på vei him. Sola prøvde så godt ho kunne å skinne bort alle skyer. Ho har ikkje klart det heilt ennå, og i følge værmeldingen skulle ho vist ikkje klare det i dag. Men me kan jo håpe, eg heier hvertfall på sola ;)

Desverre var det bare telefonen som var med... Må nok begynne ha kameraet med utover høst/vinter ;)

Hjemme i postkassen var allerede dagens reklame kommet. Eg fikk et glimt av nille katalogen på vei inn. Da tenkte eg, at nei nå får de jammen gi seg, de kan ikkje begynne med jul ennå¨!!! Skal man hoppe rett fra sommer til vinter? Høsten er jo ei så fin tid, me kan ikkje hoppe over den. Men neida, eg var litt fordomsfull, de hadde ikkje hoppet over den ;) Men med høsten kommer mørke, og det er tid for tente lys og inne kos. Det minner jo litt om julepynt da, men lys og dekorasjoner må man kunne bruke mer enn i jul. Og det var inspirerende. Etter ein kjølig tur him i 10 grader, fikk eg og lyst til å hente frem noen levende lys ;)

Så er eg på plass i sofaen da, ei lita stund. Koser meg med knekkebrød med smørost (har blitt avhengig av det;), levende lys og litt blogging. Leser litt nyheter og lander litt, etter den lille gå turen him. 



Men snart, ganske snart, skal eg gjør som de andre dagene denne veka. Eg skal krype under dyna og sove litt til. Det er fantastisk og eg er kjempe takknemlig for at eg har mulighet til det nå. Og når eg står opp, mer oppladet, om et par-tre timer, har eg tenkt å lage meg en god dag ;) Ja eg skjønner godt at det kan føles urettferdig, for alle dere som stresser opp om morgenen og må skynde dere på jobb i 7-8 timer!! Men du, bare husk, eg misunner deg og !!

Uansett kor du er eller ka du gjør, 

så håper eg du får en strålende dag! 

Og at sola får skinne på deg, 

uansett om den vinner over skyene eller ikkje ;)

LAG DEG EN FIN DAG ! ;)



4 kommentarer:

  1. Hei på deg :))
    Så gla jeg ble for kommentaren din og at du fant meg :))For da fant jeg deg også :)
    Skal titte mer på bloggen din,men ser allerede at du skriver om viktige ting.
    Gleder meg til å følge deg vider ♥
    Ps.
    Likte :Lag deg en fin dag :)

    Klem Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;) ja så kjekt at du fant meg også, hjertelig velkommen ! Alltid kjekt med nye som stikker innom, og spesielt om du finner noe som interreserer;) Ja det er viktig å lage seg en fin dag ! Man kan ikkje styre over alt som skjer i løpet av en dag, men en kan velge hvordan en skal takle det ;)
      Riktig god helg
      Klem

      Slett
  2. Her var det mye spennende og viktig.
    Alltid koselig å komme over bloggere fra Jæren.
    Det er jo mine heimtrakter. Er oppvokst i Time.
    Har gått mye rundt på Bryne. Og ikke minst
    Ved mølledammen,.
    Og den blide syklisten kunne godt vært min svigerinne.
    Hun bor på Klepp st. og sykler mye. Men det er nok ikke henne.
    Vondt å lese at du er syk. Men nå har jeg ikke lest hele bloggen
    din så jeg har bare fått med meg bruddstykker
    Skal lese mer en annen dag. Men nå må jeg snart i seng.
    har vært på sen kveldsvakt.
    Forresten, omtrent hver gang jeg er på Jæren må jeg
    innom Gjenbruksbutikken på Klepp. :)
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;) Så kjekt du ville stikke innom, og at du liker det du har lest. Alltid kjekt å høre ;) Ja det er fint i bryne sentrum, selv om me ikkje er der ute så mye. Klarer oss som regel med det me finner her på Klepp ;) Og ja synes Klepp og jæren generelt er veldig gode på gjenbruk! Det er en fin butikk de har her. Koselig å gå og kikke ;)
      Ha ei riktig god helg, og hjertelig velkommen tilbake ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)