onsdag 11. september 2013

Smil til verden, og verden smiler til deg !



For et par måneder siden møtte eg ei jente som var ute og syklet, det er jo ikkje noe unormalt, me møter MANGE som går og sykler i løpet av dagen vår. Men dette var ei som var heilt spesiell ! Eg såg ho på ganske lang avstand. Ansiktet var et eineste stort glis. Eg må inrømme eg lurte litt på ka i all verden liksom... for ho smilte ikkje bare til meg, ho smilte til VERDEN. Eg tenkte at ho måtte ha en super dag, eller at det var noko ho gledet seg vanvittig til. Det såg ut som ho hadde slukt sola, for det skinte av heile ho.

Og i løpet av de siste månedene har eg skjønt at ho HAR slukt heile sola.... ;) Ho har et like stort smil kver eineste gang eg har sett ho, og det begynner å bli noen ganger. Og eg , eg må smile kver gang eg ser ho. Ho stråler så det går ikkje an å gjer annet enn å smile. Ho stråler glede over livet, og det sprer seg, til meg, og sikkert andre som ser ho og.  Det ser ut som ho har funnet nøkkelen til lykke, og når smilet hennes treffer meg, er det som å bli truffet av et lyn av glede ;) Eg tenker "Hmm, ka er det du har skjønt?" Eg må bare smile !! Og uansett kordan dagen min i utgangspunktet er, kjenner eg eg blir lykkelig kver gang eg ser ho .

Og så tenker eg, kor uendelig godt det gjer å smile. En kan faktisk mane frem glede ved å smile, ja det går an, bare prøv ;) Det kan til og med være at du må le litt, godt mullig fordi du synes det er rart å sitte å smile av ingenting, men grunnen er jo uvesentlig. Det gjør godt å smile og le !! Og hvis du graver litt dypere, og prøve å smile med hjertet også, da er eg sikker på at du også skinner. Å skinne for sin egen del er viktig, det gjør livet lettere. Hvis du kan møte hverdagen med et smil, blir utfordringer langt mindre, og eg tør påstå at du når lenger ;) Og klarer me å skinne for andre og, ja da får me dobbel glede, for det har en utrolig smitte effekt !!  Noen mennesker skinner naturlig mer enn andre, men alle kan skinne ! Eg har aldri sett noen skinne så mye som denne jenta, men eg skal prøve å skinne fremmover, for en blir lykkelig av det, og det kan faktisk gjøre andre lykkelige og ;) Me må bare VÅGE å smile og skinne på hverandre !!



 Et smil koster ingenting, men gir mye.

Det beriker den som mottar det uten å gjøre den som gir det fattigere.

Det tar et øyeblikk, men minnet om det kan noen ganger vare evig.

Ingen er så rik eller mektig at han kan klare seg uten, og ingen er så fattig at han ikke har et å avse.

Et smil skaper lykke i hjemmet, fostrer godvilje i forretningslivet, og er en viktig ingrediens i ethvert vennskap.

Det bringer hvile til de slitne, hurrarop til de motløse, solskinn til de triste, og det er naturens beste motgift for negativitet.

Men det kan ikke kjøpes, lånes eller stjeles, for det er noe som ikke er av noen verdi for noen før det er gitt bort.

Noen mennesker er for slitne til å gi deg et smil;

Gi dem et av dine, for ingen trenger et smil så mye som den som selv ikke har et å gi.



Smil til verden, så skal du se at den smiler tilbake !! ;)



(bilder hentet fra google)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)