torsdag 12. september 2013

Bare eksistere er også godt, noen dager....

Hanne er i barnehagen, yngve er på jobb... Eg skulle ønske eg og var "der ute" i verden, men er takknemlig for at eg kan sitte hjemme i sofaen i dag, aleine, med Tingeling ;). Etter å ha fått Hanne på plass i barnehagen, kan eg gå hjem og synke ned i sofaen. Det var fint å si ha det til Hanne i dag og, det går bare lettere og lettere, det er godt. Da blir det lettere å gå hjem og, selv om eg brukte dobbelt så lang tid hjem i dag som til vanlig. Og det er ekstra godt å vite at de neste 5 timene er tomme, de kan fylles med det eg føler for! Det eg trenger !

Playlista på spotify durer og går på anlegget. Men sangene som i går gjorde rydding og vasking lettere, føles i dag fryktelig slitsomme. Så i dag får Katzenjammer og Helloween, være stille, og eg lar

Kurt Nilsen ; Lost highway,
Vamp; Liten fuggel,
Randy Travis; Three wooden crosses,
Westlife; The rose  og
Josh Groban; You raise me up

fylle rommet ei lita stund. Et knippe nydelige sanger som fyller kropp og sjel, og i mine tanker rommer heile LIVET ;)

For en liten stund er det godt, fint. Men så blir det for mye. Eg trenger stillhet og tomhet i dag. Så eg gjør rommet helt stille. Det føles og godt! Det er vanskelig nok å høre sine egne tanker i dag. Usikker på om hodet er for fult eller helt tomt ;) Uansett så gjør tomhet og stillhet godt. Sitte å bare stirre ut i rommet, føles godt i dag.... Og med følselsen som sitter igjen etter disse gode sangene, kryper eg snart under dyna og slapper enda mer av !

I dag er en av de dagene som er grunnen til at Hanne er i barnehagen.. Ein av de dagene der kroppen gjør seg uforståelig, vond og vanskelig. En av de dagene som det nå er godt å vite at eg ikkje MÅ noko på noen timer. Ein av de dagene som eg nå bare kan få lov til å eksistere. DET er eg veldig glad for ! ;)

Ønsker deg en fin dag, om du er "der ute i verden", eller du er en av de som trenger å være hjemme å bare få eksistere av og til.... Me kan bruke dagen godt alle, på hver vår måte ! ;)

(bilde hentet fra google)

4 kommentarer:

  1. Håper du har hatt noen fine dagen. Vi trenger alle og bare eksistere litt av og til, og da er det ikke feil at du har mulighet når behovet melder seg :)

    Mange klemmer fra meg

    SvarSlett
  2. Hei ;) Ja eg har mange fine dager ! Men ja av og til er eg glad eg har mulighet til å bare eksistere!
    Riktig god helg til deg ;)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei. Vet ikke hvilken form for kronisk lidelse du har? Men selv har jeg Fibromyalgi. Kjenner igjen det du skriver om å ha tid til stillhet og tomhet. Å bare få lukke seg inn på en kjølig, deilig soverom og hvile. Som deg, er jeg hjemme. Trives med det. Godt å kunne være bare seg selv for en liten stund, mens ungene er på skolen. Ønsker deg en fin kveld... Klem fra mette

    SvarSlett
    Svar
    1. Eg har to former for epilepsi. En som kommer fra hode og en fra ryggen. Så det blir litt av hvert av symptpmer.... ;) Men Fibromyalgi er ikke no gøy heller ! Kan ikkje så mye om det, men har lest litt rundt omkring. Kjenner meg faktisk igjen i mange av problemene. Men ja det er fint å være hjemme, som regel hvertfall ;)
      Riktig god helg
      Og takk for besøk og kommentarer !! ;)
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)