tirsdag 22. oktober 2013

God natt og god morgen, eller omvendt ;)

Hanne er levert i barnehagen.
Yngve er "sendt" på jobb.
Eg har gjort Hanne klart for barnehagen og levert, 
men Yngve kjørte oss både bort og meg tilbake ;)
Han kunne nok bare levert han og, de dagene eg ikkje er heilt 100.
Men denne ordningen passer oss godt. 
Da har eg mulighet til å bruke mer tid på å levere Hanne hvis det trengs, 
uten at Yngve blir for sein på jobb.
Men i dag ventet han på meg.
(Noe han ofte gjør ;)
Kroppen min krangler...
Skikkelig !!
Mest hodet i dag faktisk ;)
For det er tett !!
Bom tett!! ;) 
Nesespray har aldeles ingen virkning.
Så god søvn har vel vert heller fraværende i natt.
Og da, da begynner resten av kroppen å krangle litt også. 
Lite søvn og en forkjølelses syk kropp er ingen god kombinasjon for denne kroppen.
"Åh ja du går av deg sjøl i dag", sa Yngve i dag og flirte til meg.
(bare at han sa det på Kristiansands bokmål da ;)
Joda eg går litt av meg sjøl hehe...
Men eg håper nå at litt ro og forhåpentligvis litt mer søvn i dag, 
skal gjøre at kroppen min bare beveger seg når eg vil ! ;)

Så må jo sei det var godt å komme inn fra vind og blest ute i dag.
eller godt og godt..
i det eg kom inn døra nøys eg 6 ganger.
Og det er ikkje bare et utrykk altså, eg nøys 6 ganger!!
Tårer og snørr sprutet.
Den bitte lille maskaraen eg såg som noen vits å kline på meg før me kjørte, rant i fine svarte striper på kinnene.
Joda, nok et vakkert syn kan eg tenke meg ;)
Heldigvis var det bare katten som såg meg.
Katten tåler sånne syn og. 
Bryr seg vel litt for lite synes eg egentlig.
Ingen sympati å få der i gården!!
Men når endelig tårer og det meste av snørret var tørket bort, (maskara rester skal eg ta meg av seinere;) var det tid for en liten date 
før eg kaver meg i seng ;) 
Føler meg jo akkurat fin og klar for en date nå...
Godt eg ikkje trenger være så fresh for den daten eg hadde tenkt meg ;)
En liten date med pcen, Vår Staude, ei brødskive og
 en kopp kakao!!
Den koppen med kakao måtte eg krangle litt med kaffe maskinen vår for å få. 
Den har ikkje blitt brukt på ei stund, 
og av en eller annen grunn ville den sprute kakao alle andre steder enn i koppen.....
Ei med bomull i hele hodet, syntes ikkje det var så kult akkurat da.. hehe
Men men, skal ikkje begynne å fordele skyld oppi akkurat det da... ;)

Kakaoen smakte fortreffelig når den først kom i koppen og kroppen ! ;) 
Så når skiven og kakaoen er fortert, sier eg "so long" til Vår Staude og pcen, og kryper i seng.
Skal prøve å pleie denne halv skrantete kroppen litt...
Så får me se om det er litt mer liv laga i ettermiddag...;)

Alle andre må ha en riktig god dag, 

og håper helsa di er litt bedre enn min akkurat nå !! ;)



18 kommentarer:

  1. Hm..håper du føler deg bedre! Du vet,du inspirerte meg til å lage kakao :-)
    God bedring.
    Varm klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk ! ;)
      joda formen har steget utover dagen, hjalp mye med litt mer søvn ! ;)
      Det var jo kjekt eg inspirerte deg , kakao er godt og gjør godt ;)
      Klem

      Slett
  2. Takk for hyggelig kommentar hos meg! Og god bedring!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk , ja det går nok snart over ;) Men med ei lita i barnehagen, blir det nok litt smitte utover vinteren tenker eg ;)
      Takk for besøket!

      Slett
  3. Forstår at formen ble litt bedre utover dagen.
    Håper den er enda bedre i morgen.
    Nå fikk jeg lyst på kakao. Har noe sjokolade havremelk
    i kjøleskapet. Må nok gå å varme meg en slik.
    Ønsker deg en riktig god onsdag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;)
      Jo formen kom seg absolut utover dagen. Og er enda bedre i dag, hvertfall lettere å puste !
      Ja kakao er godt, og spesielt på sånne sure dager me har nå ;) Men eg har aldri smakt havremelk før... Må gjerne prøve det en dag ;)
      Ha en fin fin onsdag !

      Slett
  4. Kjedelig å være forkjølelses-syk! Ønsker deg riktig god bedring. Håper det hjelper å legge seg nedpå litt. Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei
      Jo takk det hjelper å slappe av, nå er det heldigvis ikkje så mye igjen av forkjølelsen ;)
      Klem

      Slett
  5. Kakao er perfekt når man ikke er i form - kryp under pledd og nyt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ;)
      Ja gjorde det og det hjalp !
      Ja kakao er best ! ;)

      Slett
  6. Ordentlig kjedelig å bli syk nå. Har selv sykt barn i dag - tenåringen meldte pass i går og inntok senga . OG det skal mye ulumskheter til i den kroppen til før det kastes inn håndkleet der i gården...
    God bedring til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er kjedelig, men sånn er det med høst, hvertfall når en har ei som nettopp har begynt i barnehagen ! God bedring til tenåringen og ! ;)
      Klem

      Slett
  7. Fekk lyst på kakao eg no ;-)
    Kroppen kranglar her også, om ikkje så gale som med deg så er det no til kapitulering.
    Og i desse internett tider kan heimekontor forsvarast av og til.
    så med Pc på fanget er eg faktisk på jobb, men innimellom MÅ eg ta litt fri oppi hovudet og stikke innom bla.deg :-)

    God betringsklem, ein må ikkje miste vona på betre tider!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er jo veldig greit når en kan jobbe litt hjemmefra ! Og veldig koselig så du kan stikke innom meg og da, det setter eg veldig pris på ;)
      Riktig god bedring til deg og, og ja trua den må me alltid ha !
      Klem

      Slett
  8. Kjære Åshild..ikke kjekt å bli syk. Men dette er vel rette tiden til å bli det. Høsten bringer med seg sånt. Ønsker deg masse god bedring, og ta godt vare på deg selv <3 Tusen Takk for koselige ord i bloggen min, Åshild. Dine ord varmer skal du vite.

    Tusen Takk for at du også deler av ditt liv. Kjekt å komme hit til deg å lese.

    God klem fra Ann-Christin.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;)
      Så kjekt at du vil stikke innom meg og, det setter eg så utrolig pris på ! Ja høsten og ikkje minst barnehage start bringer med seg en del uhumskheter hehe... Fra den ene forkjølelsen til den andre... jaja, kjennes ut som den er snart over for denne gang og, tror det hjelper med god bedring ønskninger fra så mange ! ;) Så tusen takk !
      God klem tilbake...

      Slett
  9. Hei Åshild, hoppet litt rundt i blogland på jakt etter nye inntrykk og ville bare legge igjen et lite spor fra meg. Riktig god bedring, er litt forkjølet, men bare litt snufsen her. God helg Pam :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei ;)
      Så koselig at du legger igjen et spor etter deg, setter veldig pris på det ! Nå er det heldigvis nesten bare snufsing igjen etter forkjølelsen her også. Men det er vanskelig å bli helt kvitt den på denne årstiden ;)
      God bedring til deg også !
      Og fortsatt god helg ;)

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)