torsdag 24. oktober 2013

Åpen barnehage med FN kafe.

Det er torsdag 24.10, noen som aner hva dag det er i dag? 
Ja altså hva vi markerer ? 
eh.. eller eventuelt skulle markert ;) 
Nå har me ei barnehage jente. Så nå vet eg det hvertfall !


Sånn startet dagen min i dag. Kakao igjen ;)
Når Hanne var levert i barnehagen, måtte eg hjem og gjere det eg kunne, for å bli så frisk som mulig (fra forkjølelse), før eg skulle tilbake i barnehagen på FN kafe !! ;)

Det er nemlig FN dagen i dag.



Og Hanne sin barnehage markerte det med å ha kafe, til intekt for FORUT.
Fra klokka 14-16 var det åpen barnehage, med salg av lapskaus, kaker, boller, saft og kaffi.
Lapskaus, kake og saft falt særdeles godt i smak !! ;)

Der var også salg av diverse ting fra FORUT og ikkje minst kunst som ungene hadde lagd ! 
Alle barna hadde lagd hver sine ting, som foreldrene kunne kjøpe for en valgfri sum. 

Så Hanne og eg kom him mette og gode, 



og med en snurrebass med apekatt på, 
og ikkje minst Hanne sin flotte kunst !! ;)


Eg er heilt sikkert farga av å være mammaen hennes, 
men eg syntes faktisk denne kunsten er meir enn fin nok til å pryde veggen ! ;)

Det var kjempe koselig i barnahagen. Kjekt å få være med å leke på avdelingen, og kjekt å få treffe foreldrene til de andre barna. Det er jo litt rart når en går på butikken, og datteren din på 2 år, kjenner mennesker som du ikkje aner hvem er... altså foreldre til andre barn i barnehagen ;) 
Så det er fint treffes slik! 

Og så må en jo ikkje glemme den egentlige grunnen til at me var der. 
FN er et flott organ.
FORUT har flotte prosjekter som er viktige å støtte.
Og eg synes det er flott at de får lære om det i barnehagen. 
At de får lære at det er barn rundt om i verden, som ikkje lever i en så flott verden som oss,
som ikkje har alt det me tenker på som selvsagt.
Hanne er litt liten til å skjønne det ennå, men eg synes det er viktig likevel.
Viktig å lære at me kan bidra og hvertfall gjøre vårt beste for å hjelpe 
noen av de som ikkje har det så bra som oss!

Det har vert en fin dag,
på mange områder! ;)
Og ja, ved hjelp av paraceth og nesespray, klarte eg heldigvis å legge (mesteparten av ) forkjølelsen igjen hjemme !! ;)

Og i morgen.... da er det fredag !!
Nå har eg ladet opp heile veka, og satser på forkjølelsen forsvinner heilt til i morgen, 
så Hanne og mammaen får en skikkelig kosedag igjen ;)
Håpe alle andre og har hatt en fine dag
og får en kjempe fine fredag !

8 kommentarer:

  1. Flotte kunstverk Hanne har laget da!!! Kjekt å se at FN dagen markeres rundtom :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja ikke sant ;) Eg har nok ikkje lagt noe merke til FN dagen før, så fint å bli påminnet!
      Ha ei fin uka.
      Klem

      Slett
  2. Da har vi hatt like fine dager, med likt innhold :) Heldige oss ♥

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det va me jammen ;)
      Ha ei fin uke.
      Klem

      Slett
  3. Har jobbet i barnehage i mange år, og vi markerte Fn dagen
    på omtrent samme måte. Alltid spennende for ungene å selge
    kunsten sin. Bare så kjedelig for de ungene som aldri hadde
    noen som kom å kjøpte det flotte de hadde laget.
    Når de endelig ble hentet, gjerne rett etter stengetid,
    var alt ryddet bort. Men jeg sys fortsatt det er
    et flott opplegg. Ungene lærer om barn fra andre land,
    som ikke har alt det våre unger tar for gitt.
    Fortsatt god bedring til deg.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja eg var positivt overasket over hvor bra opplegg det var. Ja veldig kjedelig for barna til foreldre som ikke kommer. I barnehagen til Hanne er de veldig beviste på det, me fikk mye informasjon i forkant. De var også opptatt av å få vite når tid me kom, slik at de kunne gi ekstra mye oppmerksomhet til de som ikkje fikk foreldrene på besøk så lenge.
      Ha ei fin uke!
      Klem

      Slett
  4. Nydelig kunstverk må jeg si <3 Veldig kjekt å få sånt fra barna sine, og flinke er de ikke tvil :)
    Ønsker deg ei fin uke Åshild :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant ;) Synes de som arbeider i både barnehage og skole er veldig flinke til å få til noe som blir ganske så fint, selv om det er en 2 åring som har laget det. De prøver liksom å gjøre noe mer ut av det. Det er kjekt, både for barna og for oss foreldre.
      Ønsker deg ei fin fin uke tilbake ;)
      Klem

      Slett

Veldig koselig om du vil legge igjen et lite spor etter deg ;)